BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 2 februari 2009

Av Lotta - 2 februari 2009 19:10

Ja efter morgonens trötthet så piggnade jag till, måste bara säga att det inte var jag på kortet från i morse, det var matte som försökte vara rolig, men på ett ungefär så är det så jag ser ut varje morgon...

Framåt lunch fick jag ta plats i bilen, såååå besiviken blev jag när matte körde in på Knallelands parkering, vad skulle jag med o göra, hundar får inte vara med inne på köpcentret?? Matte kom ut ganska snabbt, med en nyinköpt mössa, hon har snyltat på Moas mössor hela vintern så nu tyckte hon det var dags med en alldeles egen. Jag matte och mössan fortsatte vår färd, vi hamnade uppe på Björbo. Tjoho, en trevlig, solig och skön lunchpromenad, helt underbart!!! Vi träffade på en trevlig Lagottotjej med husse, både vi hundar och människor språkades lite innan vi fortsatte. En timme var vi nog där, lite hopp o spring och lite träning... Väl tillbaka på jobbet så sov jag gott resten av dagen.

Här hemma hade matte fått inspiration från Skånes Lagottosida, här skulle det trixas, en del hajar jag direkt, en del hajar jag inte alls, men väldigt trevligt och mycket godis blev det under tiden.

Jag, matte o Moa har varit ute på kvällsrundan, Moa försvann som vanligt och jag hittade henne som vanligt. Bollen var med, men i dag lossnade snöret som gör att den kan kastas långt, får se om husse kan fixa det, det är ju i övrigt världens bästa boll!

Matte har även bokat en stuga i fjällen, undrar vad det innebär??? Det låter som det ska vara något trevligt, men säker kan man ju aldrig vara?!

Nu är jag helt slut, en lång, rolig dag närmar sig sitt slut...


Lagottotjejen som jag träffade vid Björbo

Fiora tror jag var hennes namn, för oss hundar är inte namnen alltid så viktiga

Jag sitter fint och väntar på matte

Här växer det tydligen godis!

Även på kvällspromenaden hittade jag godis, vilken turdag!

Av Lotta - 2 februari 2009 09:20

Hua vad trött jag var i morse, matte fick släpa med mig ut, kallt som satan var det också, ingen vidare start på en ny vecka!! Jag skyndade mig in i soffan för att vila lite till

Ja ungefär så såg det ut hemma hos oss i morse!


Nu är vi på jobbet, Bo-Lennarts son Johan var här en sväng, han är väldigt bra på att gosa med en trött hund, sånt uppskattas, även Danne är tillbaka efter att ha varit sjuk ett tag, så roligt att se honom igen!

Nej nu måste matte få tillbaka datorn så att hon kan ägna sig åt sitt jobbande, själv ska jag nog sova en stund till!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards