BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 27 februari 2009

Äntligen!

Av Lotta - 27 februari 2009 19:54

Ja, äntligen är det fredag och just denna fredagen har vi väntat länge på, nu har vi nämligen semester, i alla fall jag, matte ska tydligen jobba lite i morgon, men jag vägrar!

Lunchpromenaden idag blev på ett helt nytt ställe, jag och matte kom dit, helt plötsligt hör jag ett välbekant ljud, brorsan Rockys "pipande" går inte att ta miste på!! Vi har inte setts på ett tag för Rocky har haft en skadad tass och då kanske inte bus med syrran är det bästa?! Nu skulle vi äntligen få busa, jag blev lite undrande över att vi inte gick någonstans men fick snart förklaringen på detta, en grön bil kom körande; Flisa :) ja Lena var ju oxå med och så även Farmor, jättekul med mycket folk... Vi gick en härlig promenad, solen sken, ett par härligt leriga diken nosade brorsan upp, så gott med inpackning, var ett tag sedan nu


Första mötet mellan Flisa och Rocky, han blev väldigt förtjust, Flisa hade nog lite blandade känslor, bus ena stunden och bett den andra.


Jag gick mest och nosade, finurlade lite för mig själv


Ett och annat race blev det förståss, jag är ju en Lagotto!


Flisa vaktar "sina" rör så att Rocky inte ska sno dom


Härliga pölar och diken hittade vi


Rocky ville också testa på att ha bruna ben, visst syns det att vi är syskon?!


Efter denna härliga tur så var det totalt kaos, massor att göra på jobbet, lite rörigt blev det så matte åkte på huvudvärk så vi åkte hem och vilade lite.

Barnen har kommit, de och husse har varit iväg och blivit friserade, såååå fina alla 3, men det var de ju innan oxå!

Nu är det Lets Dance, vankas revben och potatissallad för alla utom Max, han drog till pizzerian med kompisarna, det kanske är tur för mig, då kanske det blir lite över till en nu för tiden ständigt hungrig Lagotto!


Ha en myspys kväll på Er!





 
 
Torsten

Torsten

27 februari 2009 21:48

Hoppas det blev ett revben över...det är du värd!!!
Ha en skön kväll!!
Puss från en nöjd Torsten

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

27 februari 2009 21:48

Ja du Stella-Bella nu känner jag igen dig med leriga ben o allt!! Ni är allt lika du o brorsan, kul att Flisa kunde komma o vara med.

Puss på dig rumpetrollet o sov gott

 
lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

lotta med juni o cola o Tuvaluva ;)

27 februari 2009 23:32

jag har också kollat på lets dance:) hoppas du fick lite gottigottgott till programmet:)hehe..JAPP, syns att ni är syskon;) trevlig helg:)

http://juniocola.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

27 februari 2009 23:38

Snyggt med inpackade ben. Ska vara bra för pälsen har jag hört. Hoppas du får en trevlig semester. Varma tassar, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Gazton

Gazton

27 februari 2009 23:53

Matte har nog tur att vi inte är samma inpacknings freak som ni =)... jag gillar inte när jag blir kladdig. Om det inte är gröt eller välling, då kan jag inte låta bli.

http://gaztons.wordpress.com

 
pappa B

pappa B

28 februari 2009 00:31

Hallå där. Hamnar här pga trafikkaos och så ser man en bild på sig själv gymnastikserande uppe i vänstra hörnet! Vad festligt måste jag säga. Kul blogg, goa jyckar och jag sladdar in här fler gånger, det lovar jag.
Natti
pappa B

http://www.ojohan.blogspot.com

 
Acke och Primo

Acke och Primo

28 februari 2009 01:48

Jösses vilka snygga ben du fick...vi gillar "stay ups" lite sexy sådär;)....

Vacker väder hade ni oxå! Nice...
Puss på dig tjejjen önskar 2 snygga grabbar i Linköping....:)

http://www.lagottokrullisarna.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

28 februari 2009 02:14

Hi hi snyggingarna i Linköping är allt bra tokiga... men jag håller med dem. Vad kul att du äntligen fick träffa brorsan igen, man skall måna om familjen.
pyzz
kulan

http://www.sykulan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards