BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under februari 2009

Av Lotta - 22 februari 2009 19:27


I dag har vi haft ett (ganska) späckat program! Efter att matte sett färdigt på det livsviktiga skidskyttet så åkte vi till Björbo, denna gången parkerade vi ännu längre ner och började gå uppåt, ett tag trodde jag att matte skulle tuppa av, uppförsbacke, blötsnö, förkylning och rökning är ingen bra kombination, men till slut så var vi uppe! En massa blötsnö var det som sagt, solen sken och livet var härligt. Två trevliga Schnauzerkillar sprang vi på


Ja du Stella, vad ska vi hitta på idag??


Kolla där kommer det ett par snyggingar


Tjenare, Frasse och Felix heter vi


Nej, inga pussar på första dejten


men Flisa, kom tillbaka, du behöver inte ta båda grabbarna!


Vi kommer!


När vi kom hem så var matte helt slut så hon vilade en stund medans husse lagade mat?! I frysen hittade han ett märgben till mig, kan ju säga att det var så gott så de fick äta sin middag utan att jag tiggde. Precis när disken var klar så kom farmor och Åke, dem hade jag inte träffat på länge, jag blev totalt överlycklig när de körde in på uppfarten, det fikades och pratades och jag var då med hela tiden, livrädd att missa något. Hörde att matte började prata klippning så jag gjorde allt för att få följa med farmor hem, men tji fick jag, de hann inte ens ut innan jag åkte upp på bordet.


Snälla, kan jag inte få följa med er hem???


Ser du inte hur lidande jag är, nu får du snart vara klar..


I dag var det en sådan jobbig klippning, matte blev inte nöjd så hon skulle bara putsa lite till och så lite till och lite till.... Hon klippte väl inte så mycket totalt sett men jag gillar det INTE!!


Lova att du är klar nu!


Nu ska jag sova! Ha en fortsatt trevlig kväll, Tjing på er!

Av Lotta - 22 februari 2009 11:43

Det är söndag, matte börjar få ångest, i morgon ska det jobbas igen... Tydligen är det så att vi bara ska jobba en vecka och sen ska vi ha semester, undra hur det blir, det är ju inte husvagnsväder precis, inte är det jul heller, hmmmm, de pratas om fjällen, ja ja den som lever får se...


En annan sak matte har haft ångest över är mitt ätande, alla hon pratat med som har Lagotto berättar hur matglada deras hundar är, de där torrfoderkulorna hinner knappt landa i skålen förren de är i Lagottomagen, så har det INTE varit med mig, 1 till 2 portioner i veckan har jag ätit. Familjen har försökt med allt, men inget har hjälpt, det har byts matsort, det har varit tyst, det har varit livligt, kulorna har lagts i blöt, kulorna har varit torra, det har blandats med färskfoder (som fick min päls att bli risig), äggula eller fil har det även blandats med, inget har hjälp! Jag har aldrig någonsin norpat mat heller och det är tydligen INTE normalt, en Lagotto ska ta mat från bord och bänkar, de ska tigga!! Jag får väl erkänna att tigga, det gör jag, fast ganska lugnt och stillsamt.


Nu helt plötsligt har allt släppt, jag äter min mat, varje dag, 2 gånger om dag till och med och det är faktiskt så att jag blivit mycket piggare av detta, orkar busa mycket mer, matte slipper att vara orolig, så alla mår bra av mitt ätande. I dag hoppade jag även upp mot mattes ben när hon fixade frukost men det hade jag inget för så normal vill hon inte att jag ska vara, men sen fick jag mig allt en smakbit av smörgåsen, en duktig hund som äter sin mat får smaka på godsaker ibland!

Av Lotta - 21 februari 2009 22:44

02.30 kom vi i säng i natt, det var nostalgiafton här, matte fastnade på Youtube, spelade gamla 80 och 90-tals låtar, det var faktiskt ganska mysigt, men som sagt sent blev det... Vi sov länge idag, jag och matte var uppe vid 10, en snabbkiss och sen gick jag in och la mig hos en snarkande husse, även det var ganska mysigt!

En normal lördag så brukar vi ju åka till någon trevlig skog, men i dag var det inte normalt, matte började göra sig i ordning och när hon börjar med en massa klet i ansiktet så är inte chansen stor att vi ska ut på skogsäventyr det har jag lärt mig! Nej, det var dags för 50-års kalas, hennes chef firade i dag. Partypinglan Stella var genast med på noterna, ett kalas med Elo kan ju aldrig vara fel enligt mig, men det ville inte matte, jag fick snällt stanna hemma med husse.

Husse var lite snällare, jag fick åka med honom till hans mormor, Elvi, det var riktigt kul, hon bjöd på goda köttbullar och det är ju smaskens! När vi kom hem igen så skulle husse iväg på herrmiddag, där försökte jag inte ens följa med, det säger ju sig självt HERRmiddag.

När matte dök upp så visade jag hur synd det varit om mig, alldeles ensam, jättelääääänge, tyvärr så hade matte pratat med husse så hon visste att det bara rörde sig om 10 minuter, men ibland kan det ju kännas som en evighet.


Nu ikväll har jag och matte varit hos Lena & Flisa, vi har tittat på melodifestivalen och myst och busat.

Flisa belv såååå glad när vi kom


Lena gav oss goda tuggpinnar


Puss på dig!!!


Mys i soffan hos Lena


Flisa tigger alldriiiiig


Eller jo, kanske liiiite


Efter festivalen gick vi ut en sväng, det snöar massor!!  Det är lite jobbigt när man ska kissa för det blir så himla kallt om...., men men måste man, så måste man! Matte tyckte att det lite jobbigt att köra hem, halt och dålig sikt, när vi skulle av motorvägen hade det blåst så att det blivit en snövall och då slirade det lite, men hem kom vi, nu ska jag tugga färdigt på mitt ben medans jag väntar på husse


Mitt lördagsgodis!



Sov så gott och sov länge i morgon!!

Av Lotta - 20 februari 2009 22:42

Efter mattes städning så var det dags att åka och jobba, kul, eller inte!!! Vad jag inte visste var att det var ut och gå dags med Flisa!! Denna veckan har varit toppen,egoist som jag är hoppas jag att Lena o Flisa kommer ha fler lediga veckor framöver!


Mycket snö och det var faktiskt INTE mulet, matte kan inte ta kort!


Det här får vi undersöka..


Nähä, det är ingen här idag heller


men du latmask....


...kom hit nudå!


Matte, det kommer någon


Det är Fiora, hon som vi träffade här en annan gång


Får vi prata lite??



Du matte, det var inget vidare drag med henne, nu åker vi till jobbet



På jobbet skulle matte fixa dans för de utvecklingsstörda och idag fick jag den stora äran att följa med ner och hälsa på bandet, jag var "backstage" med andra ord, häftigt!!! Grabbarna var väldigt trevliga och jösses va mycket grejer de hade med sig!



Jag väntar på husse


Nu kommer han!!!


Sorry matte, nu får du klara dig själv för nu ska jag & husse hem och fredagsmysa!



Nu är klockan mycket matte har kommit hem och jag har vaknat till liv, busat lite med bollen och kört mycket med husse:


Husse, bollen är under soffan


Ser du den???


Ska jag hjälpa dig??


Jippie, du är min hjälte!!


Nu är det snart läggdags och i morgon är det sovmorgon!!

Sov så gott!


Av Lotta - 20 februari 2009 10:35

Matte ska jobba i kväll, det brukar innebära sovmorgon för vår del. I dag var det tyvärr något viktigt möte på morgonen så vi gick upp som vanligt, när vi skulle till att åka så ringde det, mötet inställt!! En normal matte skulle då ta sin söta, varma, goa och TRÖTTA Lagotto och gå och lägga sig igen. Min matte är dock inte normal, hon sätter igång och STÄDAR!!! Hon förklarade för mig att det är så gott att ha det gjort, så slipper vi det när det är helg, varför ska det städas alls undrar jag??? Hon hävdar då att en viss hund drar in en massa smuts plus att den hunden fäller! Den hunden har jag då aldrig träffat! Själv är jag ju en väldigt renlig hund, och eftersom jag är en Lagotto så fäller jag inte, jag tappar bara liiiite underull då och då!


Jag tycker faktiskt väldigt synd om mig själv, ingen sovmorgon, barnen har åkt till Milou och jag får vara ensam med husse i kväll medan matte väljer att jobba!


Tjing så länge!

Av Lotta - 19 februari 2009 20:27

Nu är vi tillbaka till det normala, mattes förkylning börjar bli bättre så idag har vi jobbat som vanligt, eller ja, på förmiddagen blev det fullt hus framför Tvn, det skulle kollas på skidskytte. Jag tycker nog att om matte ska missköta sitt jobb så ska hon göra det för att ägna sig åt mig! När det var som mest spännande så dök Rolf upp och med sig hade han Baloo, jag blev själaglad, men Bo-Lennart uppskattade inte när Baloo ställde sig framför tvn. När silvret var bärgat så gick vi ut och busade i snön, Baloo han är stor, men jag, jag är snabb!


Efter jobbet hade matte och Lena bestämt att vi skulle ut, med tanke på snön som kommit i dag så åkte vi inte hela vägen upp till Björbo, vi parkerade halvägs upp och gick på lite nya vägar. Massor av nysnö och massor utav nya dofter, så trevligt!

Flisa, jag håller koll, du kan springa genom röret


In med rumpan nu då..


Välkommen ut på andra sidan!


Nej, det ser lite läskigt ut, jag står nog över


Jag "tryfflar" lite i stället


I dag är jag ett snömonster!


Snacka om mulad




När vi kom tillbaka till bilarna så blev mattarna glada över att de inte försökt köra ända upp, det var det nämligen någon annan som gjort, bilen stog på tvären över vägen och var på väg ner för ett brant dike. Lena o matte ryckte ut, försökte knuffa upp bilen, men den fortsatte glida bakåt så det fick ringas in proffshjälp. Vi kom lyckligt hem och där fick jag nästa överraskning, ett nytt märgben!


SÅ GOTT!!!


Smask!!


Jag var så upptagen med benet att jag totalt missade att övervaka barnens packning, får nu hoppas att det blev rätt ändå!


Sov så gott mina vänner

Av Lotta - 19 februari 2009 09:17

God morgon, underbar dag, mer snö har det blivit och mattes frustration från igår har lagt sig!

Med allt ståhej som var igår så missade jag att vi blivit utmanade av gullige Gazton! Utmaningen går till så att man ska lägga ut 5:e bilden i 5:e mappen och berätta lite om den, vidare så ska man utmana 5 nya. Jag gör som så att alla som vill får känna sig utmanade...

Soffan på jobbet, jätteskön att sova i, helt utmärkt att gosa i och världsbäst på att gömma sig i när man snott något man inte får ha!

Av Lotta - 18 februari 2009 18:37

Dagen började bra, jag chillade lite, hade koll, vaktade gatan


Jag har vaktpasset!


Vi åkte till jobbet, matte gjorde en massa viktiga saker, Lena & Flisa vill gå på lunchpromenad och jag ställer ju alltid upp, en rolig runda på Kype.

Medans jag o Flisa sprang runt som galningar så hörde jag matte och Lena prata om olydiga hundar, jag kollade mig omkring, såg ingen, bara jag och Flisa... Ooooops det var visst oss de pratade om, vaddå olydiga??? Frusen hästskit är det faktiskt omöjligt att motstå,de där cementrören som går under backen är ju som agilitytunnlar (med vatten i ) och matte vill ju att börja på agilitykurs, att isen på diket gav vika när jag hoppade (hårt) kan väl knappast vara mitt fel?? Sen är det någon som sagt att lerinpackningar gör under för ansiktet och då var jag ju tvungen att köra ner huvudet i dyn! Ett par längre utflykter gjorde vi, men man måste ju få springa av sig och vi kom ju (nästan) direkt vid inkallning! Nä lite kinkiga var de faktiskt!

Flisa, kom ut ur röret nu, din matte låter arg!


Hittar du något hål i isen???


Kämpa på, detta ska vi klara!


Om jag tar i och hoppar lite, så kanske...


Japp, det gick, Flisa nu är det din tur!


Träskmonstret Stella planerar en attack!


Matte tyckte inte alls om mitt bad, hon kallade mig för träskmonster, vaddå, alla säger ju att Flisa har så fin brun färg, så jag ville bara se om jag blev lika grann. Väl tillbaka på jobbet tvingade matte in mig i en dusch, usch, sånt vill jag göra hemma, något schampo hade hon inte heller så en hel del lervatten sitter fortfarande kvar, lär ju bli en dusch till i kväll..


Ja matte, om du säger att jag ska skämmas så gör jag det..


Jag ägnade eftermiddagen åt att skälla, alla som rörde sig utanför kontoret blev utskällda, fattar de inte att jag behöver sova???

Nu har matte förvandlats till ett mattemonster, hon har hotat med att jag får vara hemma själv om jag inte sköter mig på jobbet. Jag ska försöka skärpa mig, men samtidigt så vet jag ju att matte inte skulle klara sig utan mig hela dagarna så jag är inte speciellt rädd.

Ha nu en trevlig kväll och en god natt, hälsningar TräskStella

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards