BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Lotta - 4 mars 2009 21:05

Vi tog en promenad till backen jag och matte


Matte tycker jag ser tjock ut här, ska hon säga!!!


Familjen skulle ta en fika ihop på cafét i backen och jag är ju inte den som bangar lite goa bullar


Hallå, jag tillhör väl oxå familjen??!!


Ja, jag fick minsann sitta i bilen medans de andra åt goda muffins, orättvist!! Jag och matte fick åka med i bilen tillbaka till stugan, det spelades Wii, åts lunch och sen skulle de åka tillbaka till backen, jag fick som vanligt stanna hemma med matte, orättvist!! Vi gick en runda och sen vilade vi tills de andra kom hem. Det har pluggats mycket här idag, mycket hemuppgifter blev det. Barnen tog med mig ut och när vi kom in igen fattade jag att det var något lurt på gång, grejer plockades undan, matte använde smink, gardiner drogs för fönstrena.

Visade sig att det skulle ätas på restaurang, tror ni att jag fick följa med??? Nej då, jag fick inte ens stå i fönstret och titta efter dem och skälla, inget kul alls!!

Matte kom först, det var väl det dåliga samvetet som gjorde sig påmint, hon drog bort gardinerna så att jag äntligen fick inta min position vid fönstret

Matte när komme de andra?


Ja till slut så var alla hemma, nu ska det tydligen packas, vi ska åka hem i morgon


Allt är glömt o förlåtet nu när ni är hemma igen



Ha en go kväll!

Av Lotta - 4 mars 2009 10:19

Man blir trött av att vara i fjällen

Nu tycker jag att det är läggdags!


I dag är det plusgrader, men här finns fortfarande gott om snö. Jag, Moa och matte var ute på en morgonrunda, vi gick till affären och sen fick jag vara lös, Moa kastade snöbollar så jag fick verkligen kämpa i snön för att ta dem.

När vi kom visade det sig att matte inte bara köpt bröd, ett riktigt smaskigt ben till mig blev det också! Jag har lite svårt för att tugga in nya ben, men husse hjälpte mig, ja inte genom att tugga


Husse du håller och jag tuggar


Nu klarar jag mig själv, tack!!


Husse har fått igång mattes dator, men den håller nog inte så länge, vi håller tummarna!

Nu är det husse som är kaputt istället, han har värk i hela kroppen, tror att vi fått en föraning om hur han blir när han blir gammal. Ja ja världens bästa husse är han oavsett!

Nu ska vi snart skicka iväg skidåkarna till backen, får se vad jag och matte hittar på idag?!

En bra start på dagen blev det!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards