BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 13 mars 2009

Av Lotta - 13 mars 2009 21:40

I dag blev det ingen lunchpromenad, det blev en slutatidigarefrånjobbet promenad i stället och det går ju minst lika bra! På grund av snöfallet igår så vågade inte mattarna köra upp på Björbo, men Björbo är stort, vi ställde bilarna längst ner och började vår klättran uppför. Det var en helt ny väg, väldigt spännande tyckte vi hundar, men matte var inte lika glad, det gick uppför precis hela vägen, dessutom hade det blåst ner en del träd som det både fick klivas över och hukas under. Efter 30 minuters uppför så planande det äntligen ut, då kommer klantmatte på att hon har tappat mitt koppel!!! Det var bara att börja ta sig nerför, det var nog nästan lika jobbigt det, enligt matte var det snorhalt och väldigt brant. Blir inte så mycket kort från skogen idag, matte hade fullt upp med att andas


En massa häftig is på bergväggen


Måste ha koll när vi går på nya vägar


men mycket spring blev det..


När mattarna hämtar andan så hämtar vi godis!


Det var knappt att matte tog sig ur bilen när vi kom hem, vekling! Jag trodde ju att barnen skulle vara här så jag blev lite besviken när huset var tomt, men det tog inte lång stund innan Max dök upp


Max kastade ut lite godis till mig!


Han börjar bli en hejare på matlagning, vem vet, kanske en blivande kock?


Nu har Max hela källaren full med kompisar, jag är lite småsur, vill ju vara med men vågar inte riktigt, jag ska nog gå ner och skrämma dem lite sen, jag ser ju så farlig ut!

Moa har varit på Disco, låter kul, hade jag gärna hängt med på, men det var som vanligt inget för hundar, nu är hon äntligen hemma hos mig, alla är samlade, jag kommer att sova gott i natt, matte hälsar att hon med all säkerhet kommer att ha träningsvärk i morgon, säger det igen, vekling!!


Ja, precis där i ljumskarna är det så gott att bli kliad!!


Ha en underbar helg, sov så gott!!


p.s matte hittade kopplet....

Av Lotta - 13 mars 2009 09:46



Tjoho, det är fredag


Vi åker till skogen


träffar polare


I dag kommer barnen,


då blir det bus (eller hur Cesare?)


Myskväll vid tvn


Kanske för mysig?


Lite avkoppling med husse!


Ha en underbar dag!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards