BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av Lotta - 21 mars 2009 19:04

Då har man varit första dagen på klickerkurs, lite ovanligt för mig var att det var inomhus, lite synd med tanke på att det nästan var sommar ute idag. Så här första lektionen var det mycket teori, mattarna måste ju veta vad de ska göra. I början var jag lite stressad, och när jag blir stressad så vill jag klättra på matte, det vill dock inte hon... Efter hand kopplade jag av och var den duktiga hunden som matte brukar ha!


Du matte, kolla in killen borta i hörnet


Stilig Lagotto, vid namn Totti, dock inte min snyggTotti som har blogg..


Även Flisa var med, hon löper, därav förnedringstrosorna


En hel del lärde vi oss i alla fall under de 4 timmar vi var där! När vi kom ut så var det strålande solsken så vi tog vägen om GIF-stugan, där hade varken jag eller Flisa varit förut, lite spännande.. En stor hög med härlig rådjursskit hittade vi, matte blev inte glad och när matte inte är glad så får jag tokfnatt, jag sprang som en galning, gott att sträcka ut efter en intensiv innedag


Nya ställen, nya dofter


Jag poserar


Jag poserar, 2 minuter och ett dike senare


Synd att matte är en sån dålig fotograf, annars hade ni sett Flisa göra ett elegant hopp!


När vi kom så var både jag och matte jättetrötta så vi vilade lite, jag sov och matte läste. Vi har även kört ett par korta pass med klickern här hemma, matte säger att jag är jätteduktig!



Jag och Grönis har även varit ute på altanen och vaktat Sjömarken


Nu har även Grönis varit med och bloggat, matte lovar på heder och samvete att denna bilden inte är arrangerad!


Nu står det en underbart doftande rostbiff i ugnen, så duktig som jag varit i dag borde jag väl få smaka?? Sen blir det att lägga sig tidigt i kväll, vi ska ju förtsätta på vår kurs i morgon, då gäller det att vara utvilad!

 


Ja, sov så gott mina vänner!

Av Lotta - 21 mars 2009 08:35

 I vanliga fall gillar jag inte väckarklockan men idag skuttade jag upp, glad i hågen! Matte har gjort i ordning en massa godis till mig, små, små bitar av min favoritsort och lite korv har hon också fixat till, mina favoritleksaker är packade så nu är det dags för kurs! Ska bli jättekul att få lära sig lite nya saker!


Vi hörs i kväll, då ska vi se hur duktig jag har blivit :)

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards