BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Lotta - 29 mars 2009 20:00

Vilket väder det har varit i dag, riktig vår!!! Fåglarna kvittrar, motorcyklar brummar och jag ligger i solen på altanen, livet är härligt!

Vi tog det lugnt till en början, matte är inte riktigt kry från förkylningen, så vi har vilat och vi har tittat på skidskytte, Helena Johnsson, vilken tjej, tänk att vara världsbäst i skidskytte!!!

Farmor och Åke kom, jag hade ju inte träffat dem på en evighet, tur att de inte hade glömt mig!!


Jag och farmor solar oss på altanen, möblerna har inte kommit fram än, men det gick bra ändå


Matte tog faktiskt ut stolar och då blev det en fika i solskenet, så gott! När de hade åkt gick jag och matte på promenad, vi gick Sjömarkenrundan och avslutade nere vid sjön där jag fick springa lös, i dag lydde jag, vågade inget annat....


Matte, kasta bollen nu...


Jasså, du vill att jag ska komma tillbaka med den?!


Då gör jag väl det!


Hoppsan, här ligger det ju en massa godis och skräpar


Go pinne! Nej matte, jag kan inte hjälpa att jag sitter som en valp!


Trevligt träd, det växer godis i barken


En liten vilopaus på bänken vid stranden


Ja en riktigt trevlig runda blev det, ganska trött när vi kom hem.

Sen vet ni vad, när vi var hos veterinären (usch) så vägdes jag, jag har gått ner i vikt, 1,5kg och nu sa Jimmy till matte att jag ser så liten ut, så nu är det lite mer i matskålen, tack för det Jimmy!!! Men visst är det lite konstigt att jag gått ner, nu när jag äntligen börjat äta??


Nu är det tvkväll i soffan som gäller




Sov så gott, i morgon är det en ny vecka och nya äventyr!

Av Lotta - 29 mars 2009 10:50

I går så var vi ju hos familjen Johansson i Trollhättan. Redan när jag hoppade ur bilen så hörde jag min älskade Mia ropa på mig genom fönstret, jag tog vägen genom rabatten in, rompandes och bara väntade på lite pussar och magkill. Mia är i vanliga fall väldigt rädd om sina rabatter, men nu bara log hon, allt för Stella!

När vi kom in så skulle ju alla hälsa på mig, en hel påse med godis, ben och leksaker hade Mia varit och köpt, matte och husse muttrade något om bortskämd hund, vem då, jag???


Du Mia, det doftar gott här, finns något till en svältande Lagotto tro??


Japp, det fanns det, i kylen hade Mia lite grillad kyckling, såååå gott, hundgodis fick jag mängder av, matte är nu lite orolig för min mage, hrmpf, lite klarar man väl av!!!


Åh morfar, jag har saknat dig!!


Här var det dukat till mig, inte för att vara ofin, men jag kan tänka mig lite fläskfilé i stället för benet...


Efter maten gick jag, Moa, matte, Mia och mormor ut på en liten promenad, alltid kul att gå på nya ställen, matte lät mig vara lös, jag är ju så duktig?? Inte i dag, jag fick upp ett spår och drog rätt in i en trädgård, jäklars va arg matte blev, inget mer lösgående där inte!!!

Väl inne så var det dag för dessert




Nu luktar det allt väldigt gott, däruppe på bänken..


Aha, här ligger den..


..chokladtårta, det får jag INTE äta för matte!!


men slicka grädden från tallriken, det får jag, hmmm, inte för matte men det struntar jag i!!


En trevlig kväll hade vi, Anton han busar ju massor med mig, han och Max tog med mig ut, jäklar vad vi sprang. Mormor och morfar gosade massor med mig, Mia stoppade i mig en massa gott och Christer han är en jäkel på att klappa mig så där gott så att jag lugnar ner mig!


Nu väntar en ny dag med nya utmaningar!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards