BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Bortskämd, jag???

Av Lotta - 29 mars 2009 10:50

I går så var vi ju hos familjen Johansson i Trollhättan. Redan när jag hoppade ur bilen så hörde jag min älskade Mia ropa på mig genom fönstret, jag tog vägen genom rabatten in, rompandes och bara väntade på lite pussar och magkill. Mia är i vanliga fall väldigt rädd om sina rabatter, men nu bara log hon, allt för Stella!

När vi kom in så skulle ju alla hälsa på mig, en hel påse med godis, ben och leksaker hade Mia varit och köpt, matte och husse muttrade något om bortskämd hund, vem då, jag???


Du Mia, det doftar gott här, finns något till en svältande Lagotto tro??


Japp, det fanns det, i kylen hade Mia lite grillad kyckling, såååå gott, hundgodis fick jag mängder av, matte är nu lite orolig för min mage, hrmpf, lite klarar man väl av!!!


Åh morfar, jag har saknat dig!!


Här var det dukat till mig, inte för att vara ofin, men jag kan tänka mig lite fläskfilé i stället för benet...


Efter maten gick jag, Moa, matte, Mia och mormor ut på en liten promenad, alltid kul att gå på nya ställen, matte lät mig vara lös, jag är ju så duktig?? Inte i dag, jag fick upp ett spår och drog rätt in i en trädgård, jäklars va arg matte blev, inget mer lösgående där inte!!!

Väl inne så var det dag för dessert




Nu luktar det allt väldigt gott, däruppe på bänken..


Aha, här ligger den..


..chokladtårta, det får jag INTE äta för matte!!


men slicka grädden från tallriken, det får jag, hmmm, inte för matte men det struntar jag i!!


En trevlig kväll hade vi, Anton han busar ju massor med mig, han och Max tog med mig ut, jäklar vad vi sprang. Mormor och morfar gosade massor med mig, Mia stoppade i mig en massa gott och Christer han är en jäkel på att klappa mig så där gott så att jag lugnar ner mig!


Nu väntar en ny dag med nya utmaningar!

 
 
Torsten

Torsten

29 mars 2009 13:58

Men gu' va' du har fått mycket gott!!! Blir man avundsjuk, eller...???! Tror du att jag nångång kan få hänka till fam. Johansson? Det skulle inte vara helt fel! Här snöar det idag, men det gör inget, jag äääälskar snö!!
Puss på dej!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

29 mars 2009 14:43

Vad glad man blir över att se att du kan använda nosen igen precis som man ska Stella...hälsa din matte att har man varit med om det du upplevt så SKA man skämmas bort !!!
I alla fall i min värld. ;)
Nospuss till dig

http://marno.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

29 mars 2009 15:17

Tack för en underbart trevlig kväll! Längtar redan tills vi ses igen. E´man på fest så e´man, då ska man "smocka" o äta o må gott! Det är ju för väl att nosen funkar som den ska, det var ju bara det du skulle visa igår kväll i grannens trädgård!
PUSSSSS PÅ DIG HJÄRTAT!

 
Ludde

Ludde

29 mars 2009 16:44

Verkar vara bra ställe du varit på. Bra mat och alla passar upp på dig. Så ska det vara. Vispgrädde är typisk hundmat. Jag fick det och blåbärssylt på våffla idag. Kram, Ludde

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Cesare

Cesare

29 mars 2009 17:01

Laggot är till för att skämmas bort!!!! Va annars? Vicken trevlig fest du va på
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

29 mars 2009 17:10

Vi ger lugnande till våra patienter om det behövs, oavsett klockslag. En akuttid är alltid en akuttid hos oss, kostar extra men vi ger absolut samma vård till dessa patienter, dvs även lugnande och jobbar över om det behövs.
Har ni försökt träna Stella? Tosca har ju varit jättereserverad förut och det är borttränat (och till en viss del bortvuxet)?

 
'♥♥♥♥L med  Juni o Cola♥♥♥♥

'♥♥♥♥L med Juni o Cola♥♥♥♥

29 mars 2009 18:04

haha..men bortskämd e inget fult ord så det GÖR inget att matte säger så, det är en rättighet man har som fin vovve;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

29 mars 2009 19:39

Wow vilken fest du hamnade på!
Jag hade såååå gärna gjort dej sällskap där.

http://svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards