BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under mars 2009

Av Lotta - 4 mars 2009 10:19

Man blir trött av att vara i fjällen

Nu tycker jag att det är läggdags!


I dag är det plusgrader, men här finns fortfarande gott om snö. Jag, Moa och matte var ute på en morgonrunda, vi gick till affären och sen fick jag vara lös, Moa kastade snöbollar så jag fick verkligen kämpa i snön för att ta dem.

När vi kom visade det sig att matte inte bara köpt bröd, ett riktigt smaskigt ben till mig blev det också! Jag har lite svårt för att tugga in nya ben, men husse hjälpte mig, ja inte genom att tugga


Husse du håller och jag tuggar


Nu klarar jag mig själv, tack!!


Husse har fått igång mattes dator, men den håller nog inte så länge, vi håller tummarna!

Nu är det husse som är kaputt istället, han har värk i hela kroppen, tror att vi fått en föraning om hur han blir när han blir gammal. Ja ja världens bästa husse är han oavsett!

Nu ska vi snart skicka iväg skidåkarna till backen, får se vad jag och matte hittar på idag?!

En bra start på dagen blev det!

Av Lotta - 3 mars 2009 18:44

.....Ja mattes dator alltså, det är nog dags att begrava den, så nu bloggar vi från husses dator, där finns inget bra fotoprogram så det blir bara bilderna rakt upp och ner, hoppas att det är ok!

 

Efter förnedringsfrukosten i morse så drog husse och barnen till backen, jag och matte var hemma, vi började med att skotta, jag roade mig kungligt genom att springa i alla snövallar, jag jagade även både snöskyffeln och snön som matte skottade bort, kul, tyvärr så dök våra stuggrannar upp och då roade jag mig med att skälla ut dem, slut på det roliga...

 

Matte paltade på sig och vi gav oss ut för att utforska stugbyn, vi pulsade i den höga snön, den går över knät på matte och jag försvinner med jämna mellanrum totalt


Det är faktiskt lite jobbigt


Jag kommer, jag ska bara vända...


Tittut, ser du mig???


Nu kommer jag!!


Skidåkarna dök upp för lite lunch och vila, eller ja, alla utom Max vilade, max har ju två prov när han kommer tillbaka till skolan så han fick plugga, i kväll ska det tydligen bli förhör, kul semester???

Det är kvällsåkning i backen så de drog i väg igen och matte drog ut mig, hon hade nosat upp en naturstig, mera snöhögar m a o,nu är vi trötta båda två, de andra kommer nog snart hem, de skulle handla på vägen, hoppas hoppas att det blir något gott till mig, det är jag värd!


Efter promenad behövs vila..


Ha en go kväll!!

Av Lotta - 3 mars 2009 10:51

Vi hade en trevlig kväll igår, hela  familjen var ute och busade med mig i snön sen spelades det Yatzy, jag vann i alla fall inte.

Nu på morgonen har jag varit med Matte o Moa uppe i affären, fick springa lös i den höga snön Moa ramlade flera gånger men jag använde mig av min känguruhopp så jag klarade mig galant.


Här i Säfsen har de konstiga köksbord, hemma har vi ett bord med fyra ben, så funkar det inte här, här går det en tvärslå under bordet, där råkade jag fastna lite, hela familjen gapskrattade åt mig och i stället för att hjälpa mig loss va tror ni att matte gör???

Men snälla sluta nu att skratta och ta kort, hjälp mig loss!


Ja ännu en trevlig dag har börjat!

Av Lotta - 2 mars 2009 17:54

Vår stuga, visst ser det mysigt ut?!


Efter att husse och barnen fått lunch så gav de sig av igen, lämnade mig!! Jag blev lite upprörd faktiskt, men efter en stund tog matte på sig "varmkläderna" och vi gav oss ut. Den här gången gick vi till backen, vi slapp ju den hemska uppförsbacken men i gengäld hade det kommit en hel del snö, så vi fick pulsa ordentligt. Resten av familjen blev glada när vi kom till backen, de var trötta och klockan var 16.00 så liftarna stängde, dags att åka hem alltså


Husse och Moa, trötta efter en dag i friska luften


Nej, det är ingen bankrånare, det är Max!


Moa gör kanske en snöängel?


Vaddå snömonster, är det mig ni menar??


Nu har det vilats en stund, husse är totalt ledbruten, blåmärken både på rumpan och knäna, dessutom har han slagit i sin tumme så den är dubbelt så stor som den andra. Barnen sitter nu och gör läxor sen ska vi ut en sväng igen, det är mycket som ska hinnas med när man har semester!

I kväll ska  det spelas spel och ätas godis, undra om jag får vara med?

Av Lotta - 2 mars 2009 11:02

Jag har varit lite rastlös i natt, lite svårt att komma till rätta. Jag har hoppat upp och ner i sängen, tyvärr så innebar detta att jag landade på husse vid varje upphopp så han har inte heller sovit så bra, matte sa att att det fanns fördelar med det, hon har sluppit hans snarkande, ja ja den ens lycka den andres olycka!


Jag och matte åkte med till skidbacken i morse och sen tog vi en promenad hem, jag sprang så gott i skogen, trampade inte sönder några skidspår, såg lite hundar på avstånd men brydde mig inte. När vi närmade oss stugbyn närmade vi oss också den lååååånga uppförsbacken, Björbo släng dig i väggen!! Vi tog oss upp, sakta men säkert, matte kom på att hon hade lite väl mycket kläder på sig, så vi var ganska trötta när vi väl kom till stugan!

Det är toppen här, saknar Flisa förståss, men vi blir ju inte borta så länge.


Det kommer nog inte att bli så mycket bilder härifrån, uppkopplingen är inte den bästa.


Nu ska vi vila en stund sen är det dags att laga lunch till skidåkarna!


Ha en fortsatt trevlig dag!

Av Lotta - 1 mars 2009 19:50

Jaha då är man på semester med familjen KLANT!!! Vi stannade på vägen för att en viss liten Lagotto behövde kissa och resten av familjen behövde äta. Matte och jag gick en sväng och sen var det dags för mig att ligga i bilen medans de åt, jag tyckte det var lite konstigt, alla stog kvar utanför bilen och kliade sig i huvudet, det visade sig att det inte bara var jag som var i bilen, så var även bilnyckeln och dörrarna var låsta!!! Helt plötsligt dök det upp en tomte, eller ja, han hade skägg i alla fall, han grejade och grejade och vips så var dörrarna öppna, puh, vilken tur!


Nu är vi framme, installerade och brasan sprakar mysigt! Jag, matte och Max tog en promenad för att kolla in området, helt ok och en massa snö, lite jobbigt att skita, men man får rumptvätten på köpet!


Nu ikväll har jag varit ute med matte och husse, busat som en galning i snön så nu ska jag nog sova en stund!


Man får ta i och ta sats!


Lite jobbigt men mycket roligt!


Här under någonstans ska det ligga en godis!


Ha en trevlig kväll!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards