BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 19 april 2009

Av Lotta - 19 april 2009 21:00

Efter en sen frukost åkte vi iväg för en dejt med Flisa och Lena. Medan vi stog och väntade på dem så gick det förbi ett par med någon sorts vinthund, ganska stor (men jäkligt smal) de frågade om jag ville leka, matte sa att det var ok, det tyckte INTE jag, jag blev skitskraj och ville inte alls, de fattade piken och gick vidare, då ville jag leka, men enligt matte var det för sent. Lena och Flisa kom och vi började vår runda. Där i skogen hittade jag snabbt en annan kompis, jättestor, med fina horn på huvudet, sprang som sjutton gjorde han oxå så jag hängde på!! Jag hörde hur matte vrålade att jag skulle komma, men jag lyssnade inte riktigt, så det tog nog en och en halv minut innan jag återvände till min upprörda matte... Matte förklarade med darrande stämma att älgar får jag inte leka med och att om jag inte kommer på inkallning så är det slut på lösspringandet. Ja ja jag får väl skärpa mig

Matte var lite ofokuserad så bilderna blev inte så bra


Mmmmm här ska jag gotta in mig rejält


Man behöver svalka av sig efter lek med de stora grabbarna


När vi kom hem blev det en låååång dusch sen dök farmor och Åke upp en sväng så jag fick busa lite med dem i trädgården, jag fick även gräva lite nya gropar i gräsmattan, eller ja, fick o fick, jag gjorde det och matte blev återigen lite upprörd, nyduschad och ren Lagotto ska tydligen inte gräva, hrmpf, löjligt!!

Magnus kom hit för att kolla på Elfsborgsmatchen på tv, honom gillar jag inte, jag låg och var allmänt brötig så matte ville att vi skulle gå ut i stället. Jag, matte, Moa, Camilla och Milou åkte till Nordtorp för en eftermiddagspromenad


En något ivrig Milou


Han tigger fint vid fikapausen


Jag letar efter något ätbart


Jag tigger INTE fint


Moa uppe i jägartornet


Camilla släppte av oss här hemma, dusch igen :-( Sen tog det inte många minuter förren Milou Och Camilla dök upp igen och med sig hade de ett sånt där fint klippbord, undrar om det bara är killar som har sådana, Torsten har ett, Pablo och Otto har ett och Milou har ett, själv har jag då inget... Milou åkte upp på bordet och så klipptes han med min och Flisas klippmaskin, han hade aldrig varit med om det innan men han skötte sig superbra och så fin han blev!! Även jag fick mig en snabb sväng på bordet och det gick hyffsat, så nu ska jag önska mig ett sådant fint klippbord av tomten eller nått!


Han står så snällt Milou och hans matte var väldigt duktig med maskinen!


Nu ska jag sova, trött som sjutton är jag, Sov så sött!


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards