BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under april 2009

Av Lotta - 15 april 2009 21:19

Återigen en väldigt tråkig dag på jobbet, jag är så deppig och tjurig att folk undrar om jag är sjuk, matte tror att det är löp på gång...

När vi kom hem så ville matte att jag skulle springa av mig innan agilitykursen, jag var lös, bollen var med, alla förutsättningar fanns alltså, men jag ville INTE springa, jag hade fullt upp med att nosa


Här luktar det gott


Sniff, sniff, måste ju lära mig använda nosen innan Primo kommer hit för att lära mig spåra


 

Ungefär här bröt matte ihop, kork i öronen och tryffelnos var mer än hon klarade av


Däremot var jag väldigt full i spring när vi kom till kursen, då fick jag INTE springa, typiskt!! Kursen gick faktiskt bra ändå, vi missade lite på slutet för då skulle matte iväg och jobba, gissa vad hon gjort ikväll, nej det kan ni inte... Hon har varit på möte på Odd Fellow, hon var så nervös innan att hon höll på att kräkas, men tydligen hade det gått bra. Hon var där för att berätta om sitt jobb med de utvecklingsstörda och tacka för pengar som OddFellow skänkt till föreningen!


Så här glad blev jag när matte kom hem från mötet, nu ska vi inte vara tjuriga mer...


Bus med Moa


Jag vann...


Sen såg matte på Juni o Colas blogg att de får hoppa studsmatta, då fick hon lite dåligt samvete för att jag inte fått hoppa på länge


Kom igen Moa så hoppar vi


Nu gungar det så där gott!!



Sov så gott mina goa vänner!

Av Lotta - 15 april 2009 07:34



http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY


Snälla klicka på länken, se och lyssna på klippet!!!


Det är så lätt att dömma folk, jag som jobbar med utvecklingsstörda vet hur snabbt någon döms ut, det är synd att man oftast inte tar sig tid för att se HELA människan!


Ha en underbar dag!



Av Lotta - 14 april 2009 20:17

I morse var vi väldigt trötta, jag förstår inte varför man måste börja jobba så tidigt??

Ingen lunchpromenad idag, allt var bara sååååå tråkigt..... När vi åkte hem från jobbet trodde jag att vi skulle ta vägen om skogen, tji fick jag, direkt hem, såååå tråkigt....

Du matte, jag är hund, jag behöver få springa i skogen....


Kors i taket, matte lyssnade på mig, ut i bilen och iväg for vi... Stannade och plockade upp Camilla och Milou, ingen Tova idag, jag skulle få rå om Milou alldeles ensam, me like!!


Milou skulle prova lina eftersom han rymt lite väl ofta


Han skötte sig utmärkt så här ska han få vara lös en stund


och här är han försvunnen...


Jag stack med honom till att börja med, men jag är ju en fegis så när matte ropade så sprang jag till henne. Milou var borta en bra stund innan han dök upp igen, då var det koppel som gällde


Fikapaus, Camilla bjöd på banan och vatten, Mums!!


Jag rullade mig i något som enligt matte luktar f-n, jag har fått mig en dusch men lukten sitter tydligen kvar, matte vill inte ha mig nära, jag tycker att hon är lite kinkig...


Så här fick jag inte min kvällsmat, matte tappade skålen så det var bara att äta...


Nu ska jag gå upp och gosa in mig i mattes renbäddade säng, va glad hon kommer att bli med tanke på min doft...


Go Natt Go vänner!!

Av Lotta - 13 april 2009 20:31

I dag var det fullspäckat schema, husse försvann tidigt och strax därefter gick vi upp, frukost intogs och sen satte vi oss i bilen för att åka till Trollhättan. Vi tog första stoppet på Koberg, en fika på golfrestaurangen där mormor Kulan är. Jag blev lite förvånad när vi kom dit, morfar, Anton, Christer, Jimmy och Husse satt där och fikade?? Visade sig att husse och Jimmy skulle byta fönster hemma hos mormor och morfar. Vi lämpade av barnen på restaurangen, de fick jobba där med Kulan och Anton. Här är ett av Moas bakverk


Hon är duktig på att baka Moa, Kulan var nöjd med barnens insats idag!


Jag och matte åkte iväg för att ha en skogsdejt med Sacco


Trallala, jag gillar att busa med Sacco


Saccos matte hade VÄLDIGT gott godis!!


Han är en riktig snygging min Sacco


Lite lagom trötta så åkte vi till Mia för att fika lite, och fika hos Mia är det bästa som finns...


Mia hade dukat fint i uterummet, hemmagjord paj, MUMS


Du Mia, du tror inte att man kan få sig en liten smakbit??


Tackar, Tackar, du är bara världens bästa moster :-)


Vi tog en promenad och hälsade på mormor Maij också, alltid lika trevligt, efter detta började jag tröttna, men ingen rast ingen ro, jag skulle nämligen få den stora äran att träffa mormors lånehund, och det var ju trevligt, eller INTE!! Jäklars vad ilsken hon var


Detta är Kelly, lånehunden, lite lik Flisa, men mycket argare!!


Kom igen surpuppa, var med och lek lite


Du kan inte ta mig....


En riktig tråkfia måste jag säga


Jag är inte den som är den, jag kan roa mig själv


Vad gillar ni mina markerade ögonbryn??


Ett liiiitet dopp till kan inte skada


Ja vad kan man säga, vi låter bilden tala för sig själv..


Matte, jag börjar bli trött nu


Vi kunde i alla fall gå brevid varandra..


Sen var det dags att åka hem till Borås, det sista jag såg innan jag åkte var:


Lånehunden har lagt beslag på MIN morfar, detta ska hon få igen!!!


Nu är jag helt slut, måste sova i morgon är det ju arbetsdag igen!!


Natti Natti!!

Av Lotta - 12 april 2009 22:09

Jaha då har man haft övernattningskompis här! Flisa har sovit här förr men det var länge sen. Jag hade ju paxat att få ligga vid husses fötter och det fick jag så gärna, Flisa har nämligen legat hos matte, hela natten!! Lite avis blev jag allt, även om jag själv alltid ligger i fotändan så kändes det konstigt. Vi sov länge efter gårdagens festligheter och vaknade till ännu en vacker dag!


Husse klippte Flisas klor, jag höll mig på lite avstånd


Vi åkte till skogen, lite trångt...


Nya vägar idag, en härlig bäck hittade vi


Sen kom vi till en sjö, underbart!!


Upp på bryggan och skaka av lite vatten


Och sen ett dopp till!


En väldigt härlig promenad blev det, Lena var också med och sen åkte Flisa med henne hem, ordningen återställd!

När vi kom hem så var husse och barnen ute i trädgården, det grejades med staketet som grannen demolerade för ett tag sen. Jag har varit ute precis hela dagen, känns nästan som sommar! Nu i kväll var jag och matte ute och gick, tyvärr var det "ungar" ner vid sjön som förstörde, både vår promenad och badplatsen, vad ledsen man blir!

Nu ska vi sova snart, i morgon ska vi till Trollhättan, låter lovande!

Lägger in en film från dagens bad


Sov så gott alla goa vänner!!

Av Lotta - 11 april 2009 22:26

Då var det Påskafton då, efter frukost kom utflyktsväskan fram, kaffetermos och bullar packades ner, vi tog plats i bilen, jag, matte, Max och HUSSE!!!! Vid Björbo var det mycket folk, alla vill väl vara ute i det fina vädret, Lena och Flisa stog och väntade på oss när vi kom


Fikapaus i solskenet, Flisa är liiiite hungrig


Husse lägger fram bulle till mig och Flisa, vi ska sitta fint så länge


Husse och Max låtsasbrottas, ser nästan ut som dom dansar


Här springer de på kapp, det gick undan så jag vet inte vem som vann


Ni vet ju hur jag såg ut efter gårdagens promenad, enligt matte så kunde det ju inte bli värre, haha, det kan det visst!!! Jag gjorde allt för att överbevisa henne idag!


 

Nu ska jag gotta in mig ordentligt, se och lär!!!


Full pott!! Slå den om du kan Sigge, så gott att känna den ljuvliga doften av dy!!


Det var faktiskt inte bara jag som badade, sen syns det ju lite mer på mig!!


Matte var inte helt nöjd, att jag sen drog med bredsidan rätt på hennes nya jeans gjorde inte saken bättre, men , men, hon kommer väl över det också!

Kan ju säga att det blev en lång dusch i dag med, luktade (enligt matte) skunk i badrummet, själv gillar jag den doften!

Nu har Moa kommit, hela familjen samlad, mysigt! Matte och barnen åkte iväg för att handla lite, jag och husse var ute och grejade i trädgården när de kom tillbaka, med sig hade de  Flisa! Hon ska sova här i natt, medans Lena är på Blåkulla ute och kalasar! På eftermiddagen dök morfar och mormor Kulan hit, snacka om lycka! Vi har varit ute och promenerat, vi har grillat, vi har busat och vi har gosat, jag gillar det här med Påsk


Yyyyyyyyl, jag blir så glad när mormor och morfar kommer!!


Vi fick påskgodis, Flisa la beslag på båda bitarna


Han är så fin, min Max


Hon är också fin, min Moa, även om hon är upp&ner


Hallå?? Vad händer där uppe??


Aha, Flisa har lagt beslag på matte....


Hmmmm, vet inte riktigt vad vi har för oss, kan det vara porr kanske??


Stella utvikningsbrud


Hur gör man nu då??? Jaha, jag är ingen hanhund...


Du Flisa, såg du fisken nere i sjön, så här stooooor var den!!


En trevlig Påskafton har vi haft, nu är vi ganska trötta, undrar vem som ska sova var, jag har paxat husses fötter, men man vet ju aldrig...


Sov så gott mina vänner!!!

Av Lotta - 10 april 2009 21:02

Ja, det har verkligen varit en lång dag idag, vi har hunnit med massor. Började med lite sovmorgon, efter att jag och matte varit ute på morgonkissningen så gick vi upp för att väcka husse, vi gjorde som vanligt, jag la mig på rygg i sängen och sen var det gos på Lagottomage som gällde, kan det bli bättre???

Efter frukost gick vi upp till Idrottsgården för att se Max spela match, eller ja, matte och husse tittade, själv låg jag och rullade på den solvarma marken och käkade gräs och mådde gott! Efter detta åkte vi till skogen med Lena och Flisa


Det är jag längst fram, matte hävdar att jag aldrig varit smutsigare


Roligt hade jag i alla fall


Nu känner jag hur inpackningen börjar torka in


Vi åkte hem för att snabbduscha mig, hmmmm inte blev det någon snabbdusch inte, kan säga att det satt som berget, husse kämpade och jag led....

När jag var lite renare så var det dags för bilen igen, jag, husse, matte och Max åkte hem till Lena, det var grillning i trädgården, farmor och Åke kom oxå plus att en av Lenas grannar var med, en varm och trevlig eftermiddag



Åhhh Flisa det var länge sen, en hel timme...


Det luktar gott från grillen där borta...


Undrar vad alla tittar på??


Jasså mig, varför tycker ni att jag sitter konstigt???


Vi tittade på Elfsborgsmatchen, Elfsborg vann med 1-0, jippie!!

Här hemma har jag fått påskgodis, inget grisöra utan ett oxöra


Det här var riktigt gott!


På kvällsrundan har det letats godis och hoppats upp på diverse stenar och bänkar


Bra utsikt


Godisträd


Står så fint!


jag hittade en alldeles färsk pinne, jag bar med den hela vägen hem, jättestolt var jag


Snälla matte, jag kan väl få ta med pinnen in???


Nä naturligtvis fick jag inte det, hon är inte riktigt på humör min matte, röksuget är starkt och så var hon med om en liten olycka när hon skulle iväg förut


Det kan man kalla kraschlandning!!!


Ja, nu vet ni att ni inte behöver vänta på matte, hon kommer inte, kvasten är kaputt och grannens katt rymde!


Go natt go vänner!!



Av Lotta - 9 april 2009 22:10


I dag var det meningen att jag och matte skulle vara lediga på dagen, jag tittade på husse med ett halvt öga när han gick upp i morse, vände mig om och smnade gott igen. Matte vaknade 07.30, alltså en kvart efter vår vanliga tid, är det inte en lite väl snål sovmorgon?? När vi sen kom in efter morgonrastningen så hittade matte en gigantisk stor spindel i tv-rummet! Är det något hon inte klarar av så är det spindlar, denna satt så dumt så det gick inte att kasta en tjock bok på den och gå nära vågar hon INTE. Hon gjorde det enda rätta, tog med mig och åkte och jobbade..... Bo-Lennart blev glad när vi kom, han vill ju aldrig fika ensam, jag blir ju alltid glad när jag träffar Bo-Lennart också


Med Bo-Lennart så får jag busa hur mycket jag vill, bl a bita i kopplet, vilket är totalförbjudet med matte


Jag har varit jättebusig hela dagen, snott fotbollskillarnas sockar, gömt saker, jagat Flisa m m . Ja. vi tog en promenad med Lena och Flisa innan vi åkte hem


Skitig hund med go pinne!


På väg till nästa dopp


Flisa hann före


När vi kom hem var det dags för städning och sen skulle matte åka och jobba igen. Jag fick vara ensam medans husse handlade, lite deppigt...

Barnen har varit här och lämnat sina grejer, Max kommer i morgon och Moa på lördag, lite Påskmys ska vi ha. Nu har jag både husse och matte hemma igen, vi ska snart gå och sova så vi orkar vara ute hela dagen i det fina vädret i morgon!






Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards