BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 1 maj 2009

Av Lotta - 1 maj 2009 20:42

Ledig dag, sovmorgon, strålande sol, hela familjen hemma, livet är ganska gott!!


Lite morgonbus med Moa


Väntar på frukost



Nu kommer vi till min synd! Allt är faktiskt husses fel, han skulle fixa i trädgården, han tänkte ha mig i linan på gräsmattan, vad han inte tänkte på var att jag inte fått springa av mig ordentligt på 3 dagar, han trodde att jag skulle gå snällt, utan koppel fram till min lina och bara vänta på att bli fastsatt, jäklar vad han bedrog sig!!! Jag fick fullständigt Lagottofnatt, sprang som en galning på den remsan där de la ut ny jord förra veckan, det rök under tassarna på mig, det var ett enda stort jordmoln med en liten Lagotto i, hittade lite delikat kattskit som gav mig ännu mer energi, när matte kom ut så började hon faktiskt skratta, jag såg tydligen så lycklig ut! Hon lurade mig dock, hon öppnade bildörren och då trodde ju jag att vi skulle åka iväg på nått skoj så i ett huj var jag inne i bilen, då fick de äntligen på mig linan!

Matte o Moa fixade sen i ordning min plaskbalja, gott med lite bad efter den språngmarschen.


Åh så skönt!!


Husse sliter i värmen


Moa tog bort maskrosor


Jag blir alldeles svettig bara av att titta på dem, jag badar vidare..


Dagen till ära så var det varmt vatten i baljan, matte var lite orolig över mitt ben, bah, pjåsk!! Efter badet ägnade jag mig åt att gräva gropar i gräsmattan, husse blir lite grinig, men det är ju inte frambenen jag har ont i, när matte sen såg sin blöta hund gräva blev hon inte så nöjd hon heller, blöt hund och grävning = skitig hund!!

Efter maten åkte vi ner till stan för en fika och vet ni??? Jag fick vara med hela tiden!!! Uteserveringar är bara bäst!


Moa med sin Fudgekaka, hennes och mattes favorit!!


Max tog vanlig kladdkaka, inte dumt det heller!


Hallå???? Får man sig en liten smakbit eller???


Tackar, tackar, smakade mumma det...


Sen åkte vi vidare till järnvägsstationen, Max o Moa skulle ta tåget till Varberg där Milou, Tova, Joakim och deras mamma väntade på dem


Underbart fina Max o Moa gosar lite med mig!


Hälsa alla i Varberg från mig, hälsa speciellt till Milou!!!


Hej då, kommer att sakna er, men vi ses snart igen!!!


Jag är väldigt rastlös, men det har varit en hyffsad dag tycker jag, nu är det soffmys som gäller!!


Sov sött alla goa Vänner!!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards