BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Lotta - 24 maj 2009 19:54

En väldigt konstig dag har det varit... Jag fick ju en hint av Tosca här på bloggen igår att vi skulle och hälsa på Doris, genast började jag drömma om att leka med busiga Prima, snygga Zara, moster Zena och valpmamman Liq, men dröm var allt det blev, jag fick då inte följa med... Jag ska inte klaga, jag har haft en toppendag hos Lena och Flisa. Farmor kom med oss ut på promenad, vi åkte till Pickesjön, hade jättetrevligt


Jag och Flisa väntar på farmor


Stella mitt i riset


Åhhh gud så gott


Flisa ville naturligtvis oxå ha en spabehandling


Här är vi framme vid sjön, den ska jag visa Primo när han kommer hit..


Farmor har godis!!!


Flisa vaktar sin gata, jag väntar på min familj


Ja så kom de till slut, alldeles Dorissjuka allihop, matte får ta över bloggen sen och berätta, men först ska jag bli färdig, det är nämligen MIN blogg det här!!

Det var ganska gott att komma hem, husse var tvungen att åka och jobba lite, jag och matte gick ut en sväng, idag hade hon nog väldigt dåligt samvete, jag fick vara lös nästan hela tiden, blev bara kopplad när vi skulle gå över stora vägen


Jag sitter bara och är söt


Hittade en väldigt go pinne, fick tyvärr inte ta med den hem...


Nu är alla hemma, jag är skittrött ska snart sova, nu kläckte matte att vi ska iväg på utflykt i morgon också, hon ska tydligen packa först??? ja, den som lever får se


Nu lämnar jag över åt matte, sov så gott mina vänner!!


------------------------------------------------------------------------------


I dag var det äntligen dags, vi åkte till Pia och Håkan i Strövelstorp, vi blev välkomnade av en otroligt söt Prima, hon stal våra hjärtan direkt, underbar lite tjej! Vi fikade och vi tittade naturligtvis en massa på alla underbara valpar! Vi klämde och kände och gosade en hel del och nu är det bestämt vem av valparna som är Doris!! MEN, jag tänker inte tala om det, ni ska få gissa :-)


röd, gul, blå, grön, svart, grå, brun


Fina färgprickar har jag märkt valparna med, skriv en kommentar med vilken färg ni tror Doris har och länka till tävlingen från er sida (ni som har sida)

Vinnaren dras på tisdag eftermiddag och vinnaren får en tasshandduk i storlek 50 x 70 cm med valfritt namn och tassmotiv, skulle vinnaren nu inte ha en hund så kan vi nog ordna ett annat motiv :-) Handduken kommer från Sykulan, är värd 98 kronor och skickas till vinnaren per post.  Ingen som är släkt med oss får gissa och skulle det vara så att någon fått förhandsinformation av mig eller Pia så får ni inte heller gissa...


Nu återgår vi till vår underbara dag, här kommer lite blandade bilder på underverken, var lite svårt att åka hem, ville ju ta med mig allihop!!!







Sen fick vi ju träffa bloggstjärnorna live oxå, jättekul att se dem på riktigt


Prima ville bli klappade hela tiden, låg mestadels vid Lennarts fötter


Även Zara charmade Lennart, väldigt kelig hon med


Fina, fina mamma Liq, så otroligt vacker, vilken päls!!!


"moster" Zena, hon både hördes och syntes, jättefin!!


Prima igen, henne hade vi väldigt gärna kidnappat!!!


Känns så gott att ha varit där, nu är det "bara" 2 veckor kvar, hoppas att de går väldigt fort!!


Tack Pia och Håkan för idag, vi ses snart igen!


Sov så gott, det ska jag göra


Kramar Lotta

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards