BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Ett jäkla åkande...

Av Lotta - 27 maj 2009 21:50

I dag var det dags att åka till jobbet, vi hade ju inte varit där sen i onsdags så det kändes kul att komma dit. Matte hade massor att ta igen och i dag kom även Birgitta, hon ska jobba hos oss någon dag i veckan, henne gillar jag skarpt, hon pratar så gott med mig!

Vi jobbade bara halvdag sen rusade vi hem, matte duschade och gjorde sig i ordning sen rusade vi ut i bilen, gasen i botten till Trollhättan, det var tredje resan dit på 1 vecka, alltså jag älskar att vara där, men resan dit på 10 mil är urtråkig.. Vi åkte till Mia där även mormor Kulan var och så rusade vi än en gång ut i bilen och åkte till mormor Maij som idag fyllde 85 år!


Helt ok utsikt hos mormor Maij


Om jag spelar trött så kanske, kanske...


Japp, dom gick på det, jag fick åka snålskjuts!


Ibland tror jag att Kulan ska pussa ihjäl mig


Födelsedagsbarnet, så fin i sina nya kläder och sitt nya halsband!


Så här fina tårtor hade mattes morbror Bengt bakat, såg väldigt goda ut....



Mormor Maij skulle bjuda alla som bor på hennes boende på tårta, jag var naturligtvis med och styrde upp saker och ting, åh så glada alla "gamlingarna" blev över att ha en Lagotto hos sig och matte blev lite förvånad över att de faktiskt fick prata med mig, jag var inte så där rädd som jag brukar!  Vi lägger inte in några kort på själva kalasandet eftersom vi inte frågat de andra om lov...


Lagom tills det började smaskas tårta var det dags igen, ut i bilen med en väldig fart så någon tårta blev det inte för min del, morbror Bengt, jag vet att du läser här ibland, du får gärna skicka lite tårta på posten till mig!!!


Ja nu åkte vi tillbaka till Borås, avslutning på agilityn, Liza hade gjort en liten bana åt oss, i dag gick det inte så bra, men det var faktiskt inte mitt fel, det var mattes, antingen sprang hon inte tillräckligt fort, eller så sprang hon fortare och då glömde hon ögonkontakten... Husse, Max och Moa dök upp för att kika och det tyckte ju jag var jättekul!!


När vi åkte hem tog vi vägen om Milou, han har ju varit risig i magen ett tag så vi ville kolla hur det var med honom, magen var nog fortfarande inte helt bra, men pigg det var han och han blev glad när jag kom


Snyggingen himself


Lite bus


Lite vila


Äntligen är vi hemma, så här ser det ut i vår trädgård


Ser nästan ut som snö....


Vi kan inte ha öppet varken fönster eller dörrar för då får vi hela huset fullt med vitt ludd, inget roligt alls


Nu ska jag sova efter en väldigt lååååång dag


Sussa Sött!!

 
 
Torsten

Torsten

27 maj 2009 22:27

Lite snålt att du inte fick nån tårta, det var ju ändå du som styrde upp kalaset...sller???
Jag skulle vilja veta vad det är för ludd som sprider sej runt er....ser ju läskigt ut ju!!!
Nu ska jag gå o sova!
Sussigussi, söta Stella!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

27 maj 2009 22:27

Vilken toppendag du har haft. Gratta mormor med massor av pussar från oss. Här hemma är det "plocka bajs" som gäller, hela dagarna. Kan tala om att du nog får en tuff lillasyster. Så fostra henne ordentligt.
pussar

http://lagottoflickorna

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

27 maj 2009 23:19

Jag vill oxå veta vad det är för ludd??? Blogg.se är jätte enkelt du ser bilderna som små miniatyrer och då är det jätte lätt att vata vilka du vill ha in i bloggen....bara det att nu har jag lekt med kodning som jag ABSOLUT inte fattar ngt av så nu är bakgrunden vit;) det andra fick jag grått som jag tänkt.....men men får leksa lite mer i morgon.
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ludde

Ludde

28 maj 2009 00:13

Ja det är svårt att få mattar och hussar att hålla farten. Du får träna matte mera så hon klarar banan. Puss!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Cesare

Cesare

28 maj 2009 07:17

Du gör ju alltid nåt kul! Fast jag gillar inte just nu att åka långt i bilen..så jag skulle nog hellre testa rullstolen!
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Bengta, Bella och Smilla

Bengta, Bella och Smilla

28 maj 2009 07:34

Va!!! ingen tårta kom du hit så ska du få. Men Stella nu får ni nog ta och lugna ner din matte, hon far runt som en tok inte undra på att hon inte hinner med på agilityn, helt utmattad. Skulle nu söta Doris bli lite för jobbig så kan ni alltid vända er till Moa hon verkar ha lagottokoll det ser man tydligt på bilden i förra inlägget.

http://lagottoteam.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

28 maj 2009 10:45

Mmmmm...vilken härlig tårta. Och grädde som är så gott. Ibland är det synd om oss hundar
Jag har också drabbats av vitt ludd och matte har kollat in vilket träd det är som fäller så rysligt. Det är aspen som vissa år skräpar ner så riktligt.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

28 maj 2009 10:50

Å, va fin mormor Maij blev! Hon klär VERKLIGEN i rött! Jättefint! =)

Haha, jaså, du fick åka snålskjuts! Lyxigt värre! Fniss.

Vilken mumsig tårta! DEN skulle jag gärna ha smakat på! =)

Ja, änderna kan var lite jäkliga ibland och verkligen hånskratta åt en! Förstår att Stella inte tycker om det! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

28 maj 2009 11:08

Det låter som en rolig dag :) ! Men futtigt att du inte fick nå´n tårta ;) !!!!
Jag förstår att Kulan vill pussa och pussa på dig ;) ! Du ser ju verkligen pussvänlig ut ;) !
Ha en jätte härlig dag Stella!
Kram på dig

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

28 maj 2009 11:41

Hej lilla Gullöga...kom du till mig ska jag baka en tårta till dig, en specialare som är hundvänlig ;) Kul grej du fick åka på...min mormor hade nåt sånt men jag fick aldrig prova den ..och hon finns inte kvar längre ;(
Jag hoppas du får en underbar helg stumpan!!
Nospussar till dig (ok dela med matte)

http://marno.bloggagratis.se

 
lotta  med Juni ,Cola o Tuvaluva

lotta med Juni ,Cola o Tuvaluva

28 maj 2009 13:22

fräsigt att få testa rullstol:)oj, vad kul det är med luddet tycker cola, som kör upp det så att det yr...prova får du se;)

http://www.juniocola.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

28 maj 2009 19:08

inte tror ja det går o pussa ihjäl dig heller1 här kommer flera på den andra go-kinden!!!

 
Ingen bild

Jessica H

19 juni 2009 14:54

Såg att mormor fyllt 85 år. Hälsa henne så gott från mig (om hon minns mig). Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards