BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 29 maj 2009

Fredag, vackert väder och Elfborgsmatch!

Av Lotta - 29 maj 2009 22:54

Så var den efterlängtade fredagen här, matte verkade genast lite piggare, vi slutade lite tidigare idag, åkte hem och tog det lugnt en stund och lagom tills husse kom hem så åkte jag och matte iväg, vi träffade Lena och Flisa uppe i skogen


Hit gick vi, visst är det vackert??


Så mycket härliga dofter, många som fikar och grillar här..


Jag och Flisa simmade lite


Flisa kravlar sig upp


Solar mig lite


Även Flisa kopplar av i solskenet


När vi gick tillbaka var jag kopplad, matte ville inte att jag skulle göra fler inpackningar, hon är lite taskig ibland tycker jag!!


Fattar ni vad svårt det var att låta bli att hoppa i här, tänk er synen om jag hade råkat få med mig matte i oxå..


Vi åkte hem och hämtade husse, han skulle på Harrys och titta på Elfborgsmatchen, en sådan grabbkväll ni vet... Jag och matte åkte hem till Lena och Flisa för tjejkväll med Pizza, matchen och tuggpinnar


Flisa i tuggartagen


Jag är lite trött, men tugga, det måste jag!!


Kvällens värdinna!


Efter matchen ( det blev 1 - 1 ) tog vi en liten kvällspromenad i Flisas kvarter och sen åkte vi och hämtade husse, nu är vi lite lagom trötta men i morgon är det sovmorgon och sen ska det tydligen vara fint väder hela helgen, låter toppen tycker vi!!!


Sov så gott!!

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

29 maj 2009 23:21

Ja, verkligen vackert hos dej. Hur kunde du låta bli att hoppa i vattnet när du gick efter matte? Konstigt!!!!
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

29 maj 2009 23:42

Mmmm, du är så söt när du badar! Otur med kopplet, men du slapp tortyrkammaren... Puss

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

29 maj 2009 23:50

MEN så mysig sjö! Här ska det oxå bli varmt...får se vad som orkas göras då....men jag måste ner på stan ,bläää! Sen blir det nog bikini läge i solsängen;)
Nattis kramar från oss!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Primo

Primo

30 maj 2009 00:22

Ja men det är ju min kullsyrra....ingen inscest har matte beordrat....Men vi lekte faktiskt en stund bara det att matte sa åt oss....Alice var ju nybadad och då ville inte matte ha henne lubbandes i jorden....Men jag lyder när matte säger ifrån....;)

Puss på dig sötpropp!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Torsten

Torsten

30 maj 2009 08:43

Tugga ben o nästan sova...sånt sysslar jag också med! Du skulle ha dragit ner matte...hade varit lite kul att se (fniss...)
Det verkar bli en varm dag idag, solen är inte framme än men kommer nog vad det lider.
Vi drar nog ut med båten...Härligt!
Ha en mysipys-lördag! Puss o kram

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

30 maj 2009 19:43

Det låter som ni har haft en toppendag :) !!! Och din matte tar så jätte fina bilder *njuter* :) !
Hoppas att ni har haft det lika mysigt idag! Och hälsa matte att inpackningar ska ju vara bra för både hår och hud... efter vad jag har hört, fniss ;) !
Kram på er!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tosca

30 maj 2009 22:44

Du har verkligen helt underbara platser att gå/bada på =) annat det än småländska tallskogar!

Tass på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards