BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 23 juni 2009

Det hade kunnat sluta illa!

Av Lotta - 23 juni 2009 21:59

I morse åkte matte iväg, jag och syrran fick vara hemma och sova med husse, läääääänge!

När vi långt om länge kommit upp och fått frukost så dök farmor och Åke upp, trädgårdsfixardags, farmor har då slitit i värmen hela dagen, tyckte faktiskt synd om henne, när det är sommar så ska man njuta, inte jobba!

Matte kom hem vid lunch, hon tog en solstol och satte sig i skuggan under päronträdet, jag låg brevid och Doris i knät, där hade vi det riktigt gott!


På eftermiddagen var det dags för promenad med Camilla och Tova, vi gick i skogen, även där var det härlig skugga, helt plötsligt hör jag hur Camilla skriker, matte hänger på och vrålar hon med, jag fattade nada??? Visade sig att jag stog 2 centimeter från en STOR huggorm, som tur var hoppade jag åt ett håll och ormen ringlade iväg åt ett annat... Kan ju säga att det blev koppel resten av promenaden, mattarna var halvt hysteriska!

Vi fick i alla fall bada, jag och Tova, det var härligt så här i värmen!


Guuuud så gott!


Tova kravlar sig upp på en sten


Det svalkar så skönt


Tova är en hejare på att hämta pinnar!


När vi kom hem så jagade jag grannens ( den bra grannen) katt som råkade gå runt i MIN trädgård och sen blev jag lite trött


Lite vila


Doris vilar på husses fötter


Grillmästaren Åke


3 hungriga barn!


Jag poserar fint


Doris i det närmaste medvetslös, tror jag det, mattes skor kan nog söva vem som helst


Ja, det har grillats och ätits gott här ikväll, husse och Åke kollar nu på fotboll, farmor grejar med sin dator, Moa och Rebecka hoppar studsmatta så de blir alldeles yra, Rebecka ska förresten sova här i natt, trevligt! Max sitter vid sin dator och här bloggas det, men nu ska jag inta min favoritposition


Bara vilar hakan lite!


Sov så gott så hörs vi i morgon!

 
 
kulan

kulan

23 juni 2009 22:43

Åhh vad gott ni har haft det idag som fått bada. Uj va hemskt med huggorm, jag ryser vid blotta tanken så jag förstår att mattarna blev hyseriska, vilken tur att den inte högg dig.
Ha en go kväll och pussa på Dorran
kulan

http://www.sykulan.se

 
Torsten

Torsten

23 juni 2009 23:17

Herreje....ormar är farliga....tur att dom har röstresurser, mattarna, annars vet man aldrig...HUVVA!!!! Annars är du ju för jäkla söt...hela du!!! Doris är lite söt hon också...
Sov så sött!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Totti

23 juni 2009 23:19

Huga, vlken tur att du klarade dig undan ormen. Du måste se upp på promenaderna.
Ville inte Doris bada?
Vet inte vilken av dagens bilder jag gillar bäst, förmodligen den sista, där du vilar hakan. Söt som socker!

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

23 juni 2009 23:30

Blääää huggorm fyy min stora fasa för hundarna!! just därför går jag alltid omkring med cortisontabletter!

Ha ha tyckte din matte, vi pratade länge Kicki och jag??
Ut och spåra med er...Bengta har gjort det flera gånger med Smilla och det går visst utmärkt!
Hade tänkt ringa till din matte och höra hur läget var...men jag hade pratat nog i telefon;)
Kramis

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Cesare

Cesare

23 juni 2009 23:47

Så himla skönt du har det som får bada ! Här ligger ja och trycker på toa för att få svalka ! Litet tips vattnet på toan är alltid kallt! (vid drickande av detta vatten kan mattar skrika!)
Nattis till er båda
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

24 juni 2009 00:22

Oj då! Det kunde ju ha slutat riktigt illa! Vilken tur att du hoppade undan! Förstår att mattarna blev rädda, även om jag älskar ormar! Men huggormen ska man absolut ha respekt för!

Va härligt med ett uppfriskande dopp! =)

Kram på er allihopa!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

24 juni 2009 07:24

Sova lääänge gillar vi ;) !!!

Jösses, vilken tur att ormen inte bet dig!!! Aaah, sitta/ ligga under ett päronträd låter ljuvligt :) !!!
Och det såg jätte härligt ut att bada :) !
Va du poserar fint vid blomkrukan *duktig* !

Hoppas att ni får ännu en härlig dag i värmen :) !
Kramar!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

24 juni 2009 09:51

hu va otäckt! vi har inte sett en enda orm här nere o det är vi så glada för! där vi bodde förut tog husse ihjäl nio ormar på tomten en vår...jo vi vet man ska flytta på dom o sätta ut dom is kogen...jo mors! vi fick knappt gå ut på tomten för matte skulle vara med o syna varenda cm a gräsmattan först...
vilka goproppiga bilder på barn hundar o valping o ett otäckt bad!
slafspussar

 
Lillan & Zelda

Lillan & Zelda

24 juni 2009 12:11

Men usch så otäckt!!!!!! Tur att du var så clever så du hoppade undan åt rätt håll!
Det är läskiga saker de där ormarna:(

http://zelda.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

24 juni 2009 13:19

Ahhh, svampletarkurs! Ska du gå Sigges skola? Han är ju kungen av svampletare. :-)

http://hundenliza.blogspot.com

 
Sigge

Sigge

24 juni 2009 16:31

Vilken tur du hade Stella!!!!!
Huggormar ska man visst hålla sej borta från.
vET JU HUR GALEN MATTE BLEV I VÅRAS NÄR DET LÅG EN VID EN MURKLA.
Senast vi såg nån så körde matte ihjäl den.
Absolut inte med flit.
Hon trodde det var en gren och såg försent att det var en huggis.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla med matte

Bella & Smilla med matte

24 juni 2009 17:10

Glurk, blä, ryser, usch matte huttrar av rädsla i värmen. Huggormar tvivale tur du hade eller skickligt av dig Stella att hoppa undan rätt.Annars ser ni ut att nysa och må bra i värmen. Kramar från Hökerum.

http://teamlagotto.blogg.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

24 juni 2009 21:20

Men lilla gumman, så läskigt med en levande slang, fy tusan!!!!!! Håll dej långt borta från såna
pussar

http://lagottoflickorna

 
Catta

Catta

30 juni 2009 21:49

Söta hundar. Skönt det ser ut när dom simmar runt i vattnet:D nu fick jag ochså lust att bada..

Trevlig sommar
kram Catta

http://cattanorberg.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards