BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Jag har tydligen varit riktigt, riktigt elak!

Av Lotta - 28 juni 2009 21:54

Det har verkligen varit en varm helg, så varm att man nästan inte orkat göra något vettigt alls!

I går när det började svalna var jag och matte ute på promenad med tillhörande bad, sen efter grillningen gick vi faktiskt ut allihop, vi gick ner till sjön för mera bad plus att det är en ganska lagom promenad för Doris, lite grann fick husse bära henne men hon tultar på rätt bra


Doris på promenad


Jag är på väg i


fortfarande ganska snäll, men en tanke börjar gro i mitt lilla huvud


kolla på den lilla fegisen, nu får det snart vara nog...


Hörru Doris, kom hit lite...


Vad som sen hände fastnade inte bild, tur för mig kanske, jag hade nog blivit anmäld för valpmisshandel då... Jag tog helt enkelt sats, hoppade på Doris så att hon äntligen fick doppa sig, hon är ju en Lagotto och vi ska fasen i mig bada, sen när hon sprang upp på stranden så tog jag ett nytt tag och mulade ner henne i sanden, så nu borde hon väl vara tacksam kan man tycka, jag lär ju henne allt jag kan!!


En väldigt blöt Doris....


I dag har matte varit och kollat på hundutställningen på Ryda, vi vovvar fick stanna hemma, det var för varmt för mig tydligen. Matte träffade Salma, så nu är jag jätteavis, det hade ju jag också velat göra!! Salma är lika fin i verkligheten som hon är i bloggen har jag fått rapport om!


Så här gott har vi legat i trädgården, dopp i baljan har det oxå blivit!


Jag och matte har varit iväg på kvällspromenad, riktigt gott


Det här slår allt baljan där hemma


Om jag riktar in mig på vassen så kanske matte glömmer kvar mig här...


Vi har fått varsitt jättestort tuggben jag och Doris (tack Pia!!!), det enda är att båda vill ha samma hela tiden, får väl se hur detta går!


Sen har vi fått en VÄLDIGT GLAD NYHET


Den här skylten sitter utanför grannens hus!!!


Ja, ni som har följt bloggen vet ju att vi haft vissa problem med grannen, det verkar nu som detta äntligen är över, vi ropar inte hej riktigt än, men vi hoppas verkligen!!!


Nu är det sovdags, natti natti!

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

28 juni 2009 22:44

Men Stella då, inte göra så mot Doris. Men du får skylla på värmen, då brukar hjärnan ta slut. Fint att ni fick varsett ben i alla fall. Var nu inte taskig mer mot Doris, för då kommer mamsen Pia.
värmepussar

http://lagottoflickorna

 
Acke och Primo

Acke och Primo

28 juni 2009 22:56

Det är rätta takter Stella!! Valpskrället ska allt läras på det enda riktiga viset...i den hårda "Lagotto skolan" ;).... Matte hälsar ett stort GRATTIS till att grannen nu förhoppningsvis kommer flytta inom kort! Hoppas det flyttar in ngt mycket trevlig och hundälskande person/familj.
Matte är fortfarande lite tagen av sitt äventyr igår;)
Puss puss på dig Stella "bella"!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Torsten

Torsten

28 juni 2009 22:58

Hahaha....klart att Doris ska bada...!!! tycker inte alls att du är särskilt elak...
Men vilken rolig nyhet...dumma grannen ska flytta!!! Det är nog alla onda tankar som jag sänt som hjälpt...;)
Sussa gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia

28 juni 2009 23:01

Det är rätta takter Stella, Doris måste ju bara lära sig bada som en riktig lagotto!!
Jag har badat i havet idag lite svalt kunde inte prata och bada samtidigt men var ej i vattnet så himla länge för den delen heller!!

Puss på er båda två!

 
Ludde

Ludde

29 juni 2009 00:04

Man ska faktiskt vara snäll mot de som är mindre, och det brukar löna sig att vara snäll mot de som är större också. Det är väl inte otroligt att det är Doris som blev droppen som kom bägaren att rinna över. När surkärringen, som inte gillar hundar, såg att det flyttade in ETT TILL yrväder, så var det nog bäst att schappa. Stort grattis och hela min familj hoppas att det blir affär snabbt. Pussar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Litzi

Litzi

29 juni 2009 00:21

Kör hårt Stella. Jag har tränat en Norfolkterrier i badandets konst idag. Ganska nöjd faktiskt

http://lagottokrullet.blogg.se

 
Cesare

Cesare

29 juni 2009 08:03

Varning Stella! Doris kan ge igen...så se upp.
Härligt bad ni har ! Tänk på mig på Skånegatan. Djädrans varmt!
Cesare

http://www.lagottocesare,bloggagratis.se

 
salma

salma

29 juni 2009 08:07

Japp nu har både jag och min matte träffat din matte. Synd att du inte kunde vara med. Men du hade nog bäst hemma för det var otroligt varmt igår.

http://salma.bloggagratis.se

 
Ruff

Ruff

29 juni 2009 08:08

Vilken badkruka Doris är! Bra att du hjälper henne lite även om de kanske inte var på det schysstaste sättet. Prova isglassen och jkag lovar att den kommer att svalka er. Men testa en låda istället för påse. Mkt bättre!

http://www.livetmedruff.blogspot.com

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

29 juni 2009 10:03

hihihi..men Stella såå får man inte göra mot lilla syrran!!
Ja men vad skönt om ni slipper "den" grannen=)..vi håller våra tassar på att det blir så=))
Ha det bra i värmen=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

29 juni 2009 10:23

Stackars Doris får lära sig simma "the hard way". Men tuffa Doris hittar säkert något sätt att ge igen.
Jag håller tassarna för att grannen verkligen ska flytta, och inte bara retas. Och in flyttar en snäll, hundlös familj som bara älskar när du och Doris kommer på besök, så husse måste riva staketet igen.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
kulan

kulan

29 juni 2009 13:35

Ja du Stella, det är väl detta som kallas för syskonkärlek:-) Men akta dig för jag tror hon kommer att bli större än dig :-)
Bra nyheter om grannen, hoppas bara att det är sant så det inte är nån annan som vill bli av med henne som har skämtat och satt dit skylten
HA det bra i värmen pyzzar från
kulan

http://www.sykulan.se

 
Yvonne

Yvonne

29 juni 2009 13:45

Nä, men Stella! Inte får man väl göra så mot lilla stackars Doris! Det var inte snällt! Hoppas att du är mer rädd om henne i fortsättningen!

Ja, va skönt det vore om huset blev sålt! Jag håller tummarna för er! =)

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Zelda

Zelda

29 juni 2009 17:37

Ha, ha, ha... borde inte skratta men Stella du är verkligen en cool tjej i min smak!=) Du å jag skulle nog passa tillsammans, full fart bara! så gör jag åxå med små valpar, man ska gå ut stenhårt med dem, inte klema liksom! det är ju lika bra att butta i dem direkt!
Kramis fr. "Lite väl hårdhänta Zelda"

http://zelda.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

29 juni 2009 20:47

BRAVO Stella!!!!!!!!!!
Så klart hon ska lära sej att bada och jag gillar din metod.
STORT GRATTIS och hoppas att grannen flyttar i föraa veckan.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Nettis

Nettis

29 juni 2009 22:25

Nämen Stella!!! Inte får du försöka dränka stackars Doris!!! Nu kanske hon blir ännu mer rädd för vatten. Och då har du ju ingen att simma med sen!!!

Men va skönt att grannen kanske ska flytta, fniss!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

tosca

29 juni 2009 23:16

Helt rätt Stella, klart att du måste visa Doris riktiga lagottotakter =D Doppa du henne så fort du får tillfälle annars finns risken att hon tar över!!! Doris verkar inte vara den klena sorten precis, även om det inte blev mkt hund kvar av henne när pälsen blev blöt:)
Pamina och jag fick bada i lördags - härligt!
Tass på dig!

 
Ingen bild

malte o snokis

30 juni 2009 12:42

nämen stellan då!! man måste mest pussa på sina småsyskon!!
skönt med grannen, jippiii!!
sval slaskpuss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards