BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 30 juni 2009

Var fan är groparna????

Av Lotta - 30 juni 2009 21:58

Då har vi jobbat i två dagar, det är varmt på kontoret vill jag lova....

I går efter jobbet åkte jag, husse, matte och Doris och badade, det var bara vi hundar som badade, de är riktiga badkrukor, de andra två.


Gillar inte riktigt att jag måste ha koppel


men det är helt klart bättre än inget


Kolla, upplärd och klar, hon går i frivilligt


Fast inte simmar hon inte, det får bli nästa lektion!


I dag på jobbet trodde jag först att matte hade blivit tokig (igen). Hon försökte med alla medel att få Doris att äta och dricka, men det funkade inte och när Doris inte äter och dricker då är det något ALLVARLIGT fel!!! Matte spolade upp vatten i vasken och där satte hon Doris???? Men vet ni, det funkade faktiskt, hon piggnade till och fick i sig mat och dryck och sen var som vår vanliga vettvilling! Innan vi skulle åka hem gjorde matte likadant igen, den här gången åkte både jag och Dorran ner i vasken, ganska gott faktiskt och med tanke på hur varm bilen var så var det nog klokt!


När vi kom hem så satt vi trädgården en stund, lite bad i baljan och lite godisletning sen så somnade matte så gott på soffan när vi kom in, hon sov sig igenom både åska och en yttepytte regnskur.

Nu ikväll har jag och matte varit på Hestra för en promenad


Hmmmm, hoppas, hoppas...


Någon spagrop borde det finnas...


Nu är jag något på spåren


men vad fasen, detta är ju ynkligt...


Jäkla skitskog, nästa gång vill jag bli lerig om tassarna i alla fall!


Tycker det är dåligt att alla gropar är borta, matte klagar på min päls, inte konstigt alls, kan inte komma ihåg när jag fick mig en rejäl inpackning senast!!!


Nu kommer vi till Dagens Doris; matte tyckte att det blev väldigt tyst här i kväll, det är vi inte van vid sen vi fick hem Dorran, hon letade överallt, ingen Doris, helt plötsligt hör hon ett ynkligt ljud, Doris har tagit sig ut på altanen genom dörren som stog på glänt och var spärrad, alltså kunde hon inte komma in igen, hon blev så lycklig över att komma in att hon haft världens valpryck med både spring och ljud...


Nu ska vi se färdigt Morden i Midsommer


Go natt Go natt!

 
 
Torsten

Torsten

30 juni 2009 22:53

Men stackars Doris...höll hon på att försmäkta?? Tur att ni har en rådig matte!
Snart får ni också semester...och då har vissa slut...:)
Sov gott!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla" title="http://elliot.se]alla" target="_blank">elliot.se]alla Strövelstorpslagottona

30 juni 2009 23:00

Men himmel och pannkaka, stackars Doris, men det slutade ju väl. Synd om Stella som inte kunde spaa.
pjussar

http://lagottoflickorna och elliot.se

 
Nettis

Nettis

30 juni 2009 23:16

Vilken jätte snäll matte ni har, som ger er rejält med svalka :) . Så borde alla hundägare tänka!!!

Ja här kom bara några få regndroppar.
Haha, ja Toscas mage är alldeles för rund ;D ;D !!!
Alla kissarna bantas nu, fniss! Tosca och Noses ska till veterinären i juli. Och då VET jag att jag kommer att få bannor för att dom är för feta, fniss!

Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

1 juli 2009 06:00

Ja det är faktiskt skönt att vara klippt=) men stackars dej Stella när spagroparna har torkat bort!!! Vilken tur att Doris piggnade till efter vaskbadet!

http://leonland.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

1 juli 2009 07:50

Haha! Hade hon låst ute sig! Lilla snuttan, va lycklig hon måste ha varit när matte hittade henne! =)

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Hunden Liza

Hunden Liza

1 juli 2009 08:51

Leva husvagnsliv är helt underbart faktiskt. Vi har våran husvagn uppställd på ett och samma ställe hela sommaren som en sommarstuga, men det är riktigt härligt att komma ut när man annars bor i en lägenhet.

http://hundenliza.blogspot.com

 
Litzi

Litzi

1 juli 2009 09:06

Vilken rådig matte Du har Stella . jag tror inte min skulle fattat det, hon är lite trög ibland....

http://lagottokrullet.blogg.se

 
Kicki Fohlin-Svensson

Kicki Fohlin-Svensson

1 juli 2009 09:47

Nämen! Till sslu... hmmm kanske man skulle ta sig en titt. Området var ju superfint och vi kan bo precis vart som helst i landet!
Orkar du med en hundfamilj som granne? Som helt klart kommer demolera trädgården till ett paradis för grävande boxrar...
/ Kicki och alla vovvar!

http://www.rexago.se

 
Sigge

Sigge

1 juli 2009 17:08

Det är bara att du packar väskan och kommer Stella.
Jag hittade faktiskt ett par spagropar idag.
Plus att jag gjorde skumonpackningar i en bäck och badade i en av alla mina sjöar.
Ta gärna med dej nåt åskväder om du har såna hos dej.

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Pebbels

Pebbels

1 juli 2009 18:03

Hihih..det är så roligt att läsa kommentarerna till bilderna :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Karinochwilma

Karinochwilma

1 juli 2009 18:36

Smart matte du har som stoppar hundarna i vasken för avkylning. Behövs i den här värmen. Själv badar jag hela tiden. Matte tycker jag luktar tångräka. Kram wilma

http://karinochwilma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

malte o snoki

1 juli 2009 19:47

varför måste´ru ha koppel när du badar? simmar du till åland annars?

 
kulan

kulan

1 juli 2009 22:50

Du Stella, om du vill hitta spagropar idag så får du nog åka till Skara, för där hade det kommit mycket vatten. Om du är snäll så kanske du får bada i Bert Karlssons översvämmade källare:-)

Stackars Dorran som blev utestängd på altanen, det var väl inte du som stängde dörren Stella?
Puss på er båda sötnosar
kulan

http://www.sykulan.se

 
Ludde

Ludde

1 juli 2009 23:13

Våran vask är nog några nummer för trång. Husse skjutsade mig till badet idag och jag nästan simmade. Jag fick också ha koppel, men jag fattar inte om det var för att dra mig utåt eller inåt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Acke och Primo

Acke och Primo

1 juli 2009 23:59

Fyyy här finns inte en spagrop så långt ögat når heller! Matte vill inte åka till vår Lagun fär där fullkomligt dräller det med folk och hundar och då kan vi inte vara lösa, SHIT! Vi blir istoppade i nya poolen, innan eftermiddags promenad så vi orkar i hettan!! Vilken tur att din matte är rådig och stoppade "Dorran" i vasken!! Utestängda på altanen har vi oxå blivit ett antal gånger....snacka om mattar som aldrig fattar ett jäkla dyft!
Nää du snygging nu ska vi snart ut på sista rundan och pinka, Nattis!!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Ingen bild

malte o snoki

2 juli 2009 10:18

slafspussar i värmen till dig o lillsyrran

 
Ingen bild

Helena o Tosca

2 juli 2009 15:43

Här finns ytterligare en badglad lagotto!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards