BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 25 juli 2009

Back in Borås!

Av Lotta - 25 juli 2009 19:37

Ja, så var vi hemma efter vår semester... Men jag börjar med desista dagarna på Örn, det tog en förskräckligt lång tid att blogga där, ingen vidare fart på uppkopplingen så vi kör en sammanfattning nu i stället.

Kommer ni ihåg att jag skulle få en jättebra överraskning?? Det fick jag vill jag lova, morfar och mormor kom, jösses så glada vi blev allihop! De kom i onsdags förmiddags, stannade tills torsdag, vi hade jättemysigt, tyvärr var inte vädret det bästa men, man får ju göra det bästa av situationen


Fina Doris


Bästivärlden Stella


Jag, morfar och Christer ska minsann fika


Barnen spelade poker, ja något ska de väl ha ärvt efter pappa....


Ju fler folk, ju fler skor, Doris trivs!!!


Alla låter sig väl smaka av Mias otroligt goda mat!


Morfar och jag gosade mest hela dagen


Husse och Doris gosade oxå


eller inte???


Framåt kvällen började jag bli trött


Doris ville gärna smaka av allt som stog på bordet


Nej, ingen ny dörrmatta, Doris slockande, undrar om hon tullade på vinet trots allt?


Dagen efter kvällen före, fortfarande lite trött


Vilar örat,ett jäkla tjatter är det...


men lite bus orkas det med


Sista natten i husvagnen, sover sååååå gott!!!


Även Dorran ligger skönt!


I går eftermiddag packade vi ihop oss, var hemma strax efter 20, alltid gott att komma hem! Husvagnen packades ur, tvättmaskinen startades, kö till duschen och renbäddade sängar...

I morse sov vi väldigt länge, Doris togs ner i källaren, där rök pälsen, hon blev väldigt söt. Tvättmaskinen går fortfarande varm här, mycket tvätt blir det. Matte tog med mig och Doris i bilen, Björbo nästa, även Lena och Flisa var där


Jag och Flisa, på väg åt varsitt håll som vanligt


Doris, så glad över att få följa med, hon skötte sig jättebra


Nyklippt och fin, framifrån


och bakifrån


Suddig bild på tre fartfyllda Lagottos


Flisa funderar ut vad hon ska hitta på...


Hon drar iväg och Dorran hänger på!


Kolla in den snygga rumpan, ja, min alltså, inpackad och fin...


Vad tror ni hände när jag kom hem???


Ja dusch naturligtvis, men det var det helt klart värt, så härliga dypölar!!

Nu har husse tänt grillen, måste ut och hålla koll så att Doris inte får någon smakbit och inte jag...


Ha en go lördagskväll!!

 
 
Ludde

Ludde

25 juli 2009 20:42

Åh va skönt att ha dig hemma igen. Får nog säga att din inpackade rumpa slår Sigges med hästlängder! Jag ska nog propsa på att också få sitta i egen stol vid bordet. Visserligen når jag upp bra ändå, men det verkar skönt att få sitta. Puss på rumpan!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
kulan

kulan

25 juli 2009 20:51

NOW WE TALKING...... Nu känner vi igen dig Stella!!! Inte konstigt att du är så sööööt med alla dessa inpackningar he he.
Tack för två härliga dagar på Bästkusten (trots allt regn) vi hade ju en härlig dag på Smögen och god mat och gott vin... lite ledbrutna trots allt efter övernattning i husvagn :-)och så vips var denna 1 veckas semester slut:-(
Vad söt hon blev lillsyrran som nyklippt. Puss på dig och puss på Dorran
Kulan

http://www.sykulan.se

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

26 juli 2009 00:08

Så är ni också hemma igen då. Ni verkar ha haft det härligt. Vilka härliga bilder på ungar och hundar. Dorran blev såå söt efter klippningen
Pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Ingen bild

malte o snoki

26 juli 2009 08:25

vilken härlig semester ni ser ut å ha haft, mkt kel o gott på bordet o bus! den där lerinpackningen var nåt i hästväg! du såg lite skamsen ut eller visste du va som vänta din stackare!? det blev väl tortyrkammaren efteråt förstås, skitmattar o hussar som inte uppskattar lite härlig lera!!
ja är ni i ystadtrakten o tutar så kanske vi kommer o kutar!!
slafspussar malte o snoken

 
Totti

Totti

26 juli 2009 15:21

Nu känner vi igen dig. Frågan är bara, när ska Doris lära sig att bada gyttjebad?

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ville

Ville

26 juli 2009 16:13

Skönt du haft det på semestern Stella och kul när Doris vaktar skorna.
Igår mötte jag många konstiga typer i Mexico, men jag hade kul och fick mycket gott att äta.
Nospuss

http://marno.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

26 juli 2009 19:46

Måste säga att jag diggar din stolta, snygga OCH leriga rumpa!!!! Alltid skönt att komma hem när man varit borta!
Ha en skön kväll, Stella med familj!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Laurence

Laurence

26 juli 2009 20:12

lerinpackning, vin och siesta; vilken härlig semester ni verkar ha.

http://saphira

 
Nettis

Nettis

26 juli 2009 21:13

Hahaha, jag skulle kunna kommentera varenda bild, för matte tar så roliga såna, hihi ;D ! Som när Doris ligger groda, hihi! Jag tror oxå att hon nallade av vinet ;) !
Och du var sååå söt när du sov på kudden i sängen :) !!!
Och din lerinpackning är ju oslagbar, haha!!! Blir det inte stopp i rören hos er, haha!!!
Kramisar!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
ressu

ressu

26 juli 2009 23:38

Hej tjejer - välkomna hem igen.
Visst är det så att 'Borta bra, hemma bäst' stämmer ganska bra. Även om ni hade 'hemma' med er den här gången.
Sköt om er - och du Stella, erkänn att du har en söt lillasyrra. Fast för den skull behöver hon ju inte vara den ALLRA sötaste ...

http://www.ressu.se

 
Yvonne

Yvonne

27 juli 2009 00:12

Välkomna hem!
Jag älskar dina bilder! =)

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Älsa & Ästher

Älsa & Ästher

27 juli 2009 07:58

Åh vilka härliga bilder på er tjejer=)ni verkar ha haft det mysigt i husvagnen, vi gillar ju så klart dina spainpackningar mest=)

http://leonland.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

27 juli 2009 18:36

Jag får faktiskt en lite grön färgton när jag ser dina inpackningar.
Synd att du bor så lpngt bort för tänk vilka inpackningar vi kunde göra tillsammans!

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla med matte

Bella & Smilla med matte

27 juli 2009 21:08

Hallåjs sötnosar nu var det länge sedan vi sågs. Hihi skönt att se att du är dig lik Stella med härliga lerinpackningar. Man kan undra om det är vinet eller alla skodofter som Doris deckat av.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

27 juli 2009 22:36

Härliga bilder som vanligt! Hahaha, lera är alla tiders!

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Nettis

Nettis

28 juli 2009 09:56

Hahaha, näe jag fattar inte heller varför det blir stopp i erat avlopp, hihi ;D !!!

Va smart att ha en lypsyl på varje ställe :) . Själv har jag en liten korg i plast, utan handtag, som jag bär med mig runt i lägenhetet ;) .
Där i har jag snus, läkerol, lypsyl och öronproppar, fniss! Allt jag behöver med andra ord, haha!

Lite sol idag :) ! Hoppas att det håller i sig :) !
Ha en fin dag!
Kram!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tosca

28 juli 2009 22:59

Ni ser ut att ha haft en trevlig husvagnssemester :-)
Härliga bilder!
Tass på er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards