BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 28 juli 2009

Arbete, bus och snygga rumpor!

Av Lotta - 28 juli 2009 21:00

Hua mig, vi har arbetat i två dagar, eller, om jag ska vara ärlig, jag och Doris sover medans matte jobbar! Nu är det bara jobb  morgon oxå sen är det semester igen, på torsdag tar vi husvagnen och drar till Skåne, Max ska spela fotbollscup och vi hundar ska agerar hejaklack!


Det blir mycket bilder idag, börjar med min och Flisas söndagspromenad...


Kolla in rumpan, matte har fått en förkärlek för att fota den


Flisas är inte så dum den heller?!


En väldigt härlig rullning, både jag och Flisa gottade in oss


 Japp, den satt som en smäck!!!



För att inte tala om det här diket, häääärligt!!


 Här är jag matte!!!


 Här va det gott om pinnar och pinnar e gott!!


 Lena är så snäll, plockade hallon till mig och Flisa



Då fick man ny energi, se upp i backen, här kommer jag!!


Doris var inte med på promenaden, den var för lång för henne så hon fick stanna hemma med husse, men hon är inte den som deppar för det, hon hittar sin egen sysselsättning


Dorran har pippi på att dra fram leksaker, 18 stycken var hon och hämtade och placerade ut på olika ställen, men hon leker faktiskt med alla!!


I söndags eftermiddag var det dags för barnen att åka till Milou och Tova, vi följde med och lämnade av dem, fick äntligen prata lite med Milou, men han var lite fixerad vid min bakdel så jag blev lite småsur, men busa det kunde vi


Ge fasen i rumpan nu då!!!


 Vi kan väl busa i stället??


Jag parkerar under bordet en stund då...


I går var det som sagt jobb som gällde, inget roligt alls och inget roligt blev det på kvällen heller, livet var allt bra tråkigt men detta har vi tagit igen med råge i dag! Flisa och Lena har varit här, husvagnen har kollats och vi hundar har busat


Fullt ös!!


Även Doris gasade i gång


Är gräset grönare på andra sidan??


Flisa, kom o kolla, vad tror du??


Nej, vi stannar här!!


Doris tar en liten paus..


Ännu en bild på min rumpa, se men inte röra...


 Doris och Flisa in action!


och sen lite vila...


Finns det något kul under altanen tro??



Har du något godis Lena??


 Sen tog jag och Flisa med mattarna upp till skogen, det finns för och nackdelar med skogen här i Sjömarken, nackdelen är att mattarna känner till alla diken och dypölar så de kopplar oss, fördelen är att man slipper dusch efteråt...

Flisa stannade här på kvällsmat men nu har de åkt hem, husse är inte hemma så vi tjejer har huset för oss själva, ganska gott ibland...


Må så gott mina vänner!


 
 
Nettis

Nettis

28 juli 2009 22:00

Jag fattar inte hur matte får dig ren efter dina promenader, hahaha!!! Ni har nog världens snällaste mattar, du och Doris, och Flisa ;D !!!
Och jag älskar när din matte har med många bilder! För jösses va jag skrattar, haha!!!

Till matte Lotta: Ja visst är det härligt när dom sover hos en :) . Moses sov ALLTID på en kudde bredvid mitt huvud när jag hade dubbelsängen. Men när jag flyttade hit, så fick jag inte plats med den.
Nu sover han oftast uppe hos syrran och svågern. Men Tosca sover bredvid min kudde och Aine sover antingen bredvid mig eller i kattsängen nedanför ;) !

Kram på er!

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tessan med "pälsbollarna"

28 juli 2009 23:27

Söta som socker är ni!!

Jag säger puss och hej...ryggen pallar inte mer!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

28 juli 2009 23:35

En liten snabbtitt i kväll, mamsen sitter inget vidare och har svårt att blogga så vi voffar, HÄRLIG tjej du är Stella. Lär nu Dorit spaaets härliga konst
pussar

http://lagottoflickorna

 
Torsten

Torsten

29 juli 2009 07:35

Din lilla gyttjebrottare!!! Jaså ni ska på semester igen...blir lite avundsjuk jag...
Doris o jag har nåt gemensamt...dra ut alla leksaker, så fort matte plockat ihop dom då är jag där och drar ut igen!
Ha en bra dag!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Bella & Smilla med matte

Bella & Smilla med matte

29 juli 2009 14:39

Tjena skitgrisar, ja kanske hör inte eran matte dit hihi. Men hör av er när ni har tid sen efter skåneturen så får vi ta en träff det ska bli kul. Ha en trevlig resa.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Sigge

Sigge

29 juli 2009 19:25

Lämnar ett tassavtryck så ni ser att jag varit här.
Är lite mycket nu med all svamp och mattes hemsidesbyggande

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

29 juli 2009 23:47

Det ser ju ut precis som om Judith har varit där och lekt med Doris! MÅNGA leksaker ska man ha! =)
Vilka underbara bilder! Särskilt nr 6,9,17 och 18! Jättelyckade! =)

Kram på er!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

29 juli 2009 23:47

Det ser ju ut precis som om Judith har varit där och lekt med Doris! MÅNGA leksaker ska man ha! =)
Vilka underbara bilder! Särskilt nr 6,9,17 och 18! Jättelyckade! =)

Kram på er!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Laurence

Laurence

30 juli 2009 08:49

de verkar uppskatta lerinpackning dessa två tjejer. Trevlig semester. Kom gärna hälsa på i Lomma

http://saphira

 
AnnaJ

AnnaJ

20 februari 2012 02:49

Vilken snygg blogg du har! Har varit och hälsat på några gånger. Har för inte så längesen börjat att blogga jag med :)

http://annaaaaajoh774.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards