BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2009

Var är Doris????

Av Lotta - 28 augusti 2009 22:17

Eftersom vi blivit så dåliga på att blogga så får jag som vanligt börja med gårdagen.

Efter jobbet så kom mormor och morfar, det var Elfsborgsmatch och den skulle husse, morfar och Lena gå på, så vi tog hand om både mormor och Flisa under tiden :-)


Förväntansfulla inför matchen mellan Elfsborg och Lazio


Ovanligt kort, det är ju inte ofta man ser Doris ögon


Vanligt kort, jag har tungan på svaj


Det är inte alltid lätt att se Flisas ögon heller


Nääää, Doris gräver inte gräset... Vaddå avslöjad, gräs i skägget...


Min slapparstil, även kallad hösäcken


Flisa spanar efter grannens katt


Så här håller matte och Doris på JÄMT, det är ett jäkla gosande!!!


Kolla vem som dök upp, Lundaskogs Casanova, Milou!!


Tro fasen att han var lycklig, tre tjejer,eller ja, 2 1/2 i alla fall ;-)


Han tog en svängom med Flisa


Nä, nä, hon är väl ändå lite för liten?!


men på sluttampen så kom han då äntligen till mig!!


Efter flera timmar i trädgården var vi vovvar helt slut, matte hade tänkt sig en promenad i skogenmen det orkade vi inte med, så vi tog med mormor och visade farmor och Åkes fina hus i stället, tror nog att mormor hade kunnat tänka sig att bo där, det är verkligen jättefint!!!


I dag började vi med att åka till Varberg, mattes jobb har en stor lägergård där så vi var där och kikade, perfekt trädgård, stor, med staket runt så jag och Dorran fick verkligen springa av oss. Vi jobbade länge idag och sen hände något skumt, vi åkte till Milou, men jag fick inte gå ur bilen??? Doris däremot fick gå in till Milou och så åkte jag och matte iväg, hallå, det är ju MIN kille!!!!

Det visade sig att vi skulle till farmor och Åke och äta smörgåstårta och det kanske inte är så lämpligt med en valp i alla flyttlådorna..


Nu har matte varit och hämtat Doris, hon hade haft jättekul, ville knappt följa med matte hem, ja där ser man, hon är allt en väldigt trygg valp hon..

Sen är det ju så att hemma hos Milou så har man det jättebra så det kanske inte är så konstigt att hon ville stanna!


Nu sänker sig lugnet över Lilla vägen, barnen har kommit, matte gäspar, det är en vanlig fredag m a o..




Ha en underbar helg!!

 
 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

28 augusti 2009 22:46

Så kul voffsen verkar ha haft i dag. Varför blir vi tvåbenta sååå trötta så fort vi "andas" fredag?
Fortsatt härlig helg till er
pussar

http://lagottoflickorna

 
Ludde

Ludde

29 augusti 2009 00:27

Så bra att Doris klarar sig själv ibland. Det kan inte vara lätt att behöva passa henne hela tiden. Du åt väl hennes portion smörgåstårta också? Helgkramar!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Tessan med "pälsbollarna"

Tessan med "pälsbollarna"

29 augusti 2009 00:37

Haha kuligt ni haft!! Själv är jag ILSKEN! Satt och skrev min blogg när det helt plötsligt blev "driftsunderhåll" på skiten!! Jag hoppas VERKLIGEN att allt jag hunnit skriva är kvar tills i morgon ( idag)
Puss på er flickor...hälsa övriga flocken!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
legotassen

legotassen

29 augusti 2009 01:30

Jasså du dorran, så du är oxå en sån där ko som gillar att käka gräs!!!! eller kanske en gräsklippare som bara ansar det lite, kul och gott vilket som, jag har testat!!! Men säg vad jag INTE testat att stoppa i mig, mattarna och Pia säger att nu får det minnsan vara nog.... :-/
Va bra att du gillade att gå till skolan, jag ska gå min första gång på måndag, förra måndagen blev det ju sjukan istället, inte fullt så kul....
Puss och kram från brosan din!!! :o)

http://legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

29 augusti 2009 08:53

Det verkar ju inte ha gått någon större nöd på er inte! Doris har ju blivit så stor, tiden går så fort! Själv fick jag vara här ensam o övergiven hela kvällen... Kan säga att jag blev rätt så glad när de äntligen dök upp!
Ha en bra helg, snyggingar!!!

http://www.prinstorsten.bloggagratis.se

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

30 augusti 2009 16:16

Vilka härliga bilder! Gosbilden är ju helt underbar! :)

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Nettis

Nettis

31 augusti 2009 13:45

Åh vilken gosig bild på Doris och matte :) !
Haha, Milou ser verkligen ut som han skrattar när han springer, haha ;D !
Och bilden när han tar en svängom med Flisa är ju bara sååå lyckad :) !
Och du är lika söt som vanligt Stella :) !
Kram på er alla :) !

http://bunkerboende-nettisochmoses.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards