BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under september 2009

Av Lotta - 15 september 2009 21:46

.....ja, matte alltså... Förra veckan var matte så jätteduktig på jobbet att hon igår inte hade något speciellt att göra. I stället för att nöjessurfa eller spela dataspel så tog hon ledigt halva dagen kastade in oss i bilen och åkte till Trollhättan!!! Först åt vi lunch på restaurangen där mormor jobbar i vanliga fall, men nu var det inte mormor som jobbade utan min bästivärldenMia, så roligt att träffa henne!!! Anton och morfar var också där, de skulle ut och golfa. Vi satt ute och njöt av vädret och då dök även mormor upp för att äta, kan knappast bli bättre!!

 

Vi åkte hem till mormor och morfar, en tur till skogen där vi gick runt och letade efter Sacco och hans matte


  

Jag letade överallt,ingen Sacco Gråter

 

 

  

Doris sprang mest runt som en yr höna

 

 

  

Här har jag helt gett upp hoppet, det fick bli en dag utan Sacco...

 

 

  

Dorran pustar ut..

 

 

  

Men jag, jag roar mig själv!!


När vi var på väg tillbaka så såg vi honom långt borta, mormor ropade...


  

SAAAACCCCCCOOOOO!!!

 

 

  

Han fick en väldig fart!

 

  

Doris är allt lite betuttad i honom hon med

 

  

Här står jag och tar farväl, hoppas vi ses snart igen min isbjörn!

 

När Anton och morfar golfat färdigt fick de det ärofulla uppdraget att ta hand om mig och Doris medans tanterna åkte till stan, vi hade trevligt, ja, Doris var allt lite "mammasjuk" men hon överlevde...


  

Även hos morfar kan saker försvinna in under soffan

 

  

men jag fick hjälp att få ut min leksak!!


Vi hade en jättetrevlig dag, men i dag har det varit jobb som vanlig. Matte har inte haft för mycket att göra i dag heller så hon har lärt mig att fånga godis i luften, jag klarar det galant, men om jag missar med flit så får jag ju mer godis, man behöverju inte vara dum bara för man är blond!!!

Matte och Doris har varit på kurs i kväll så de är trötta, men innan läggdags så måste vi kolla lite på Hells Kitchen..

 

 

Sov så sött!

Av Lotta - 13 september 2009 20:21

Mmmmm, härlig helg har det varit, inte en droppe regn...

 

I går gick vi upp förhållandevis tidigt, när klockan var 11.30 var hela huset städat, vid den tiden en lördag brukar vi vanligtvis äta frukost så vi kände oss rejält duktiga!

 

Efter städningen åkte vi till skogen med Lena och Flisa


  

Full fart framåt

 

 

  

Jag och Flisar busar i vattnet, som vanligt..

 

 

  

Doris har verkligen blivit förtjust i att bada!


På eftermiddagen tvättade matte båda bilarna både in och utvändigt, det var ju inte vidare kul för oss hundar, men husse och Max tänkte verkligen på oss, när de kom hem från affären var det dags för lördagsgodis


  

Det finns nog inget godare än märgben!!

 

  

Smaskelismask!!


I dag vaknade vi av väckarklockan, hmmmm, jag anade oråd....

Matte tog ut oss på tidig promenad, mina misstankar bara växte.... Matte kletade in ansiktigt med onödigt smink... Lena och Flisa kom hit, Lena hade inte sin skogsskor.....  Japp jag hade rätt, mattarna åkte iväg utan oss hundar!!!

De skulle till IKEA, är det verkligen rätt ställe att åka till en söndag när det är fint väder????

Vi har dock haft det bra här hemma, Flisa fick ju vara här och farmor och Åke dök oxå upp!


  

En massa trädgårdsskoj har vi haft!

 

 

  

Flisa var lite sugen på plommon

 

 

 

  

Doris käkar gräs, som vanligt...

 

 

  

Enligt matte så är ag världens sötaste blondin, jag får nog hålla med!!!


Mattarna kom hem till slut, med en massa dåligt samvete, en stor påse med hundgodis och tuggben fick vi!!

 

 

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Av Lotta - 11 september 2009 22:07

Vilket underbart väder vi fått!!

I går tog vi långlunch, åkte och träffade Rocky, så skönt att vara ute i solen

 

  

Rocky var redan där och väntade på oss!

 

 

  

Han är en glad skit, min fine bror!

 

 

  

Jag är faktiskt inte så arg som jag ser ut

 

 

  

Brorsan kan flaxa med öronenGlad

 

 

  

Doris kan tigga hon

 

 

  

Hörru Lisa, jag skulle oxå kunna tänka mig en liten godisbit...

 

 

  

Tackar tackar!

 

 

  

Ny energi till nytt bus

 

 

  

Stellabellakoskit in action

 

 

  

Det här måste vi göra om snart!!


När vi kom tillbaka till jobbet var matte full av energi, måste vara solens strålar som gjorde underverk

Vi 17-tiden kom husse som tur var och hämtade mig och Dorran, matte kom inte förren sent, det var något sånt där hundfritt möte...

 

I morse, när vi väl kom upp, var det ingen tvekan om att det var fredag, matte är alltid så glad på fredagar, i morse sjöng hon för mig och Dorran... Det finns ju ingadåliga fredagar, men det finns olika grader av bra, i dag har det varit en TOPPENTOPPENFREDAG!!! Max och Moa har kommit, vi slutade tidigt på jobbet, solen sken och det har varit riktigt varmt och gott, man skulle ju kunna tro att det inte kan bli bättre, men se, det kunde det!!

 

Vi tog en sväng ner mot sjön


  

Jag solade lite

 

 

  

Doris luktade på blommorna

 

 

  

Hallå där, det kommer några

 

 

  

Saga och Zindra, så kul...  Ja mattarna Annika och Titti var ju också med..

 

 

  

Saga på stranden

 

 

 

  

Zindra var lika badtokig som en viss blond Lagotto..

 

 

  

Doris badade lite hon me..

 

 

  

Så skönt med ett sensommardopp

 

 

  

Jäklars sicken fart hon hade den där Zindra

 

 

  

Jag älskar att bli jagad

 

 

  

Även Dorran hade kul så in i vassen...

 


Ja det var en riktigt härlig tur, mattarna satt i solen och njöt och vi hundar gjorde allt där som vi uppskattar!

 

Nu i kväll har det lagats mat och tittats på Idol, vi har även kollat in helgvädret, det ska bli fortsatt fint!!!

 

Ha en underbar helg mina vänner!

Av Lotta - 8 september 2009 21:32

Tack för alla krya på oss hälsningar, de har hjälpt, nu är vi pigga igen Glad

Eftersom mattes krasslighet satte stopp för bloggandet i helgen så blir det ett sånt där långt inlägg med en massa bilder igen, hoppas ni står ut...

 

I lördags så var Doris lite risig i kistan så vi tog det ganska lugnt på dan. På kvällen kom skulle Lena iväg och roa sig så Flisa fick vara hos oss. Här skulle även vara lite fotbollskväll så det dök upp lite kompisar till husse oxå

 

  

Lite ovanligt, karlarna stog för matlagningen..


Vi hade så trevligt att matte glömde ta mer kort, men maten var god, sällskapet trevligt och matchen gick ju precis som vi ville.


  

Så här trött var jag när Flisa och alla grabbar åkt hem



I söndags var det dags för utflykt med Lena och Flisa, vi tog lite nya vägar


  

Nya vägar, nya diken Tungan ute

 

 

  

Doris tvekar lite

 

 

  

Flisa smyger runt i skogen

 

 

  

Bildbevis, Doris kan skita ute, matte hävdar dock att det är ren tur...

 

 

  

Lilla jag i stora skogen

 

 

  

Kollar läget lite

 

 

  

Japp, jag har lagt nosen i blöt!!


När vi åkte hem från skogen började eländet, vi fick stanna bilen för matte var tvungen att kräkas, inget roligt alls... Hon blev liggande resten av dagen. På måndagmorgonen kom hon inte ur sängen, hon hade sådan värk i hela kroppen, rörde sig som en mindre pigg 90-åring. Husse mådde inget vidare han heller så farmor kallades in, jag fick följa med hem till henne och Åke. Även Lena och Flisa kom dit så vi gick en härlig promenad med tillhörande dikesdopp, allt var frid och fröjd... När farmor lämnade avmig här hemma så mådde även jag lite konstig, hoppade upp PÅ matte i soffan och började ulka, som tur var hann matte undan, jag spydde ner hela soffan, mådde verkligen pyton.... Men en god natts sömn och era hälsningar fick oss alltså att piggna tillSkrattande

 

Efter jobbet idag så var vi ute med Annika och Saga, meningen var att vi skulle till Brukshundsklubben, men när vi kom dit så stog det en farbror där och sa att de snart skulle spränga i området så det var bara att åka vidare, det blev en sväng hit till Sjömarken


  

Saga var pigg och glad!

 

 

  

Doris var lite skeptiskt till en början

 

 

  

Man kan ju nosa på samma plätt

 

 

  

Matte hade en snälldag, dopp i sjön

 

 

Efter bad; BUS!!!

  

 

  

Dorran är inte så jäkla liten längre

 

 

  

Inte så undergiven heller...

 

 

  

Saga gillar ju oxå bad

 

 

  

Doris har äntligen lärt sig att uppskatta ett dopp

 

 

  

Vattenlek

 

 

  

Strandlek

 

 

  

Kom igen då....

 

 

  

Det ska va gött att leva

 

 

  

Man blir lite törstig av allt bus;-)

 

  

Dorriga D skakar loss

 

 

  

Lagottogrävning

 

 

  

Ännu mera bus!

 

Nu ikväll har matte och Doris varit på kurs, matte kommer hem och är full av lovord, Doris är sååååå duktig, själv har jag blivit klippt under tiden, det är väl inte rättvist????

 

Ha nu en fortsatt trevlig kväll!!

Av Lotta - 7 september 2009 22:23

Vi mår inget vidare.... Jag kräks... Matte och husse mår inget vidare de heller... Doris mår bra, hon har det bara lite tråkigt....


Vi återkommer när vi kryat på oss....

Av Lotta - 4 september 2009 20:52

Nu var det riktigt längesen vi bloggade, mormor Kulan sa ifrån idag, det måste bli en blogg nu!!! Ja, jag kan ju inte annat än att hålla med! Matte har jobbat nästan varje kväll och då är det lite svårt att få ihop något inlägg..


Kan ju berätta lite om vår vecka, i måndags tog vi en promenad med Milou och Camilla, matte kopplade oss vid de härliga dikena så för en gång skull så var matte blötare än oss när vi kom hem..

I tisdags var det jättefint väder då var det kursdags för Dorran, hon skötte sig finfint och jag fick vara hos farmor och Åke i deras nya hus!! Lena och Flisa var där så vi gick en sväng och kollade in en massa rådjur.

Varken onsdag eller torsdag har det hänt något kul, matte har jobbat sent så vi har varit hemma med husse och barnen.


Nu kommer vi till dagen idag, den började kanon, Både jag och Flisa har fått svar på röntgenbilderna, vi fick A höfter båda två, bättre kan det ju inte bli!!!!

Vädret har varit skit hela dagen, regnet öser ner, men vad gör det, Flisa har varit här, vi har haft skoj!!


 Alltid kul att ha kompisar hemma!



Det tycker Doris med!!


Vi lekte följa matte, här har vi precis hjälpt henne att bädda rent..


Här ligger jag och kontrolerar så hon inte fuskar när hon torkar golv!


Lillskiten tyckte det var så gott i sängen så hon stannade kvar där


Själv slet jag vidare, kontroll av badrumsstädningen...


Hallå matte, vad menar du med att du tröttnat på vårt sällskap och vår hjälp???


När städningen var klar var det dags att dra till skogs


Lite trångt, men finns det hjärterum så finns det stjärterum...


Milou var med i skogen i dag igen, han stortrivs med oss tjejer!! Mattarna kanske inte trivdes lika mycket, det regnade nämligen i stort sett hela tiden, därav de otroligt dåliga bilderna


Fyra blöta Lagottos!


Jag är skiten, som vanligt.....


Ja det blev faktiskt inte fler bilder, vi skyller på vädret... Det var riktigt härligt ute trots regnet, en välbehövlig tur efter en tråkig arbetsvecka.. När vi kom hem hem var det dusch och kvällsmat för oss alla tre. Nu har Lena varit här och hämtat Flisa, matte har tänt ljus överallt, det är nog det mysigaste med hösten, nu ska vi ha en go fredagskväll!


Hoppas att ni oxå får en mysig kväll!!



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards