BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 27 januari 2009

Av Lotta - 27 januari 2009 20:15

....för i dag är det husses födelsedag, hurra, hurra, hurra!!! Nu har jag o matte firat husse, han fick ett par jeans, väldigt välbehövligt, när man är så gammal som husse (42!!!) så kan man inte ha hål på knät.. Vi ska tydligen inte ha kalas idag, både Max o Moa fyller snart så då slås allt ihop till 1 kalas, lite dumt tycker partyprinsessan (jag), skulle ju helst vilja ha kalas varje dag!

Husse klagar ju ibland att jag är svårkissad när vi är ute och nu har matte förstått varför, när vi var ute alla 3 så gjorde jag som vanligt när husse håller i kopplet, hoppade, sprang, bet i kopplet, vad tror ni husse gör??? Jo han skrattar och springer o hoppar, matte menar att jag ALDRIG skulle göra så med henne, tro sjutton det, skulle aldrig våga!!!

Nu är det snart läggdags, vi har en liten kvällsritual jag o matte, innan vi går upp för att sova så tar hon med två levergodisar som hon lägger på bordet vid sängen, medans hon gör sig i ordning hoppar jag upp i sängen och bara väntar, hon delar godisarna så att det blir 4 och så ber hon om gonattpuss, jag får godis och hon får många pussar! Sen lägger jag mig mitt i husses säng så han får flytta på mig när han kommer..

Lite bilder blir det, matte ber om ursäkt för dålig kvalite, de är tagna med mobilen...

Jag kollar in fåglarna

De är så många och låter så mycket!

Jag hjälper husse att öppna paket, snörena är roligast!

Så här ser det ut när husse ska lägga sig, den stora högen i sängen brevid är inte en strandad val, det är matte!

Av Lotta - 27 januari 2009 10:15

Eftersom matte jobbade så sent igår så var vi jättetrötta i morse, ett grattis blev frammummlat till husse innan han åkte iväg till jobbet, nåja vi får väl fira han i kväll i stället!

Vi gick (snarare kröp) upp som vanligt men vi tog det lite lugnt, ut o kissa och in och kura i soffan en stund, så gott! Sen åkte vi till jobbet, men vi gick inte upp på kontoret, vi tog en promenad! Hamnade till slut vid Ramnasjön, väldigt mycket fåglar idag, de skrattade åt mig hela tiden, jag försökte bli sams med dem, men jag kommer inte under staketet så det är lite svårt att få sig en pratstund med dem!

Nu ska vi jobba och bilder från vår promenad kommer i kväll!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards