BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 30 oktober 2009

Av Lotta - 30 oktober 2009 12:22

Ingen rolig fredag idag inte, de flesta slutar ju tidigt eftersom det är helg i morgon, så gör inte vi!!! Matte ska jobba till 22 ikväll. Jag och Doris försökte allt få stanna hemma med barnen, men matte tyckte inte det var så bra, Max och Moa ska nämligen kratta i trädgården och då tror dummatte att vi kommer förstöra lövhögarna, kan ni förstå varför??

Sen måste vi visa vad Anton gjort, matte är så stolt över sin systerson att hon nästan spricker och vi förstår varför!! Anton var ute och fiskade, fick en fin lax, så han bjöd in morfar på trerätters middag, han fixade ALLT själv, inte dåligt för en 14-åring


  

Till förrätt var det skaldjurstoast, kocken himself på bilden!

 

 

 

  

Varmrätt, egenfiskad Lax

 

 

  

Dessert; Hallonparfait, även den har Anton gjort själv!


Ja det är så att det vattnas i munnen, synd att man bor så långt bort annars kanske man hade fått sig en smakbit!!

 

Nu till något helt annat, mormor och morfar har Kelly hos sig, Kelly även kallad lånehunden har varit där i snart två veckor, jag förgås av avundsjuka... Kelly är (eller har varit) en väldigt skötsam hund, alltid ren och fin, men nu visar det sig att mormor Kulan har kommit på mig, i går fick jag följande kommentar här i bloggen:

 


Höööördu Stella,nu har jag kommit på dig..... jag tror du är lite avundsjuk på vår "lånehund" eller???
..... jag har allt sett dina gömda meddelanden till henne lite här och var i vår skog. "Stellas Spa och Dyngcenter" läste jag på ett ställe , med texten: Gör som eliten,rulla dig i skiten. Vid nästa dyngdike: "Gör Kulan glad-hoppa i och ta ett bad , skynda dig sen fort som attan hem och rulla dig i ryamattan"
Undertecknat "En vän"
Och på den sista skylten läste vi : Det här är allra bästa diket
goooa dofter är ju sista skriket ,
rulla runt och skit i tanten, här är bästa deodoranten,
du kommer dofta som en caffe latte,och Kulan lämnar tillbaks dig till din matte" he he he.....
Ps: Kulan... du skall inga andra hundar hava jämte mig..


Japp så är det, alla knep är tillåtna i krig och kärlek och jag tror att det hjälpte, i morgon ska lånehunden åka hem till sitt och jag får ha mormor och morfar för mig själv!!

 

Nä nu ska jag inta jobbfåtöljen och vila en stund

 

Ha en bra dag!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards