BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Lotta - 15 november 2009 20:29

Vi har haft en lugn helg och det var nog välbehövligt. Det har varit en hel del pälsjobb, men jag har sluppit, Doris däremot har varit på klippbordt både igår och idag, jösses vad päls hon hade...

 

Lite trädgårdsarbete har det blivit, möblerna har tagits in och gamla blommor har dragits upp, jag och Dorran var ju naturligtvis med och kollade läget


  

Ni ser hur jag har slitit, tungan hänger ut

 

 

  

Doris sliter inte lka hårt, där är det bara tungspetsen som sticker ut

 

 

  

Jag får nog lägga mig lite...


Sen igårkväll var vi bortbjudna på middag, snacka om att vi blev lite paffa när det bara var vi hundar och matte som gav oss iväg?? Vi gick en stund sen kom det en bil med en snygg karl som plockade upp oss vid vägkanten, ja det var husse alltså... Vi åkte vidare, hamnade hos farmor och Åke, där slog ljuvliga dofter emot oss när vi kom in, laga mat är något som Åke är väldigt duktig på


  

Trevligt dukat för folket

 

  

Jag intog finstolen, där hade jag full koll på allt som serverades

 

  

Doris stannade på golvet

 

  

Farmor behöver du hjälp med desserten, vi kan provsmaka om du vill??

 

  

Vi kan ta mattes portion, hon sa att det var ok.

 

  

Nähä, den gick hon inte på..

 

  

Men Åke har du sköljt tallrikarna, det kunde ju vi ha fixat..

 

  

Du.... Salta pinnar är allt väldigt gott...

 

  

Snääääääälla.....

 

  

Farmor har du något gott till en svältande Lagotto?


Kan ju säga att det gick då ingen nöd på oss, prinskorv, salta pinnar och chips fick vi smaka på, vi var allt väldigt nöjda alla fyra när vi åkte hem fram på småtimmarna, tack så mycket för en trevlig kväll!

 

Idag följde jag och Doris med husse till hans mormor Elvy, även där får man smaka på en massa gottigt, är vi bortskämda eller är vi bortskämda?! Sen har ju matte och husse varit och karvat i Doris päls som sagt


  

Hon blev väldigt liten och valpig när pälsen försvann, matte är så nöjd, hon älskar ju valpar!

 

  

Titta till och med huvudet krympte..

 

Det är ju några som sagt att Doris ser lite stor ut, kan tala om att det gör hon INTE nu! Sen var det dags för djurplågeri på hög nivå


  

Kloklippning

 

  

Jag kollade lite på avstånd

 

  

När det är min tur så gömmer jag mina tassar, lite ska han få kämpa

 

  

Fy vad elak du é

 

  

Ser ni hur jag lider??

 

  

Nä nu får du bli färdig någon gång!!

 

  

Efter kloklippning, GODISDAGS :-)

 

  

Godis é gott!!


Japp det var en del av vår helg, glöm nu inte tävlingen i förra inlägget, där man kan vinna fina priser från sykulan

Senast på onsdag vill vi ha era gissningar!

 

Sov så sött!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards