BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under november 2009

Av Lotta - 11 november 2009 15:28

Hua mig, mycket har det varit det sista, vi har inte ens tid att blogga...

 

I söndags var vi med Flisa, Lena och farmor uppe vid Nordtorp, mycket spring och bus och så en massa härliga dopp i alla diken förståss! På kvällen var matte helt slut, hon hävdar att hon behöver ha ledigt efter helgen för att vila upp sig, en ganska bra idé tycker vi hundar!

 

I måndags var det en massa tråkiga fixa hemma grejjer, inget som intresserar oss, men när matte fick Max att slå ihjäl en jättespindel i källaren så var det faktiskt lite kul, matte höll sig lååååångt ifrån och sen var Max dagens hjälte. Vi tog en alldeles vanlig Sjömarkenrunda, inget spännadne alls, matte tjatar mest om att vi drar något alldeles förskräckligt, det finns en väldigt enkel lösning på det problemet, låt oss ALLTID gå lösa!!

 

Gårdagen blev stressig, fullt upp på jobbet och sen fick vi vara hemma med husse medans matte var iväg på något möte, hon kom hem med andan i halsen och tog Dorran och åkte på deras kurs, de var helt slut båda två när de väl kom hem

 

Nu idag hade vi möte på jobbet tidigt så nu har vi haft låååånglunch, varit uppe vid Kype och gått, vi har fått vara lösa lite och sen har hon fortsatt drilla oss i att gå fint i koppel och även att gå nära matte när vi är lösa, svårt det där, vi vill ju gärna ha vår frihet, ni vet, det där med ett dopp eller två. Nu återstår det ett möte här i kväll, vi ska få vara med fram tills att husse och barnen kommer och hämtar oss när de tränat färdigt och sen kommer matte hem sent... Ja ni hör ju, tur att tiden går så fort att det blir helg snart igen :-)

 

Vi har inga nya bilder iordninggjorda så vi kör lite repriser


     

 

  

En väldigt bra sysselsättning enligt oss ; SOVA

 

Nu lite bilder på folk vi saknar, som vi inte sett på ett tag

 

 

 

  

Vackra Emma

 

 

  

Världens bästa storasyster och "moster" Mia!!!

 

  

Den fine, blivande kocken Anton

 

  

Glöm husse, honom ser vi ju varje dag, men Christer, honom saknar vi!!!

 

Det verkar som om vi får ordna till en dejt med hela familjen Johansson snartSkrattande

 

 

  

Sen så saknar vi alla Strövelstorparna, Håkan fastnar på bild, men Pia har ju en förmåga att ducka kameran :-)

 

s o m  

Milou!!! Nu har vi inte setts på alldeles för länge, jag blir ju kärlekskrank bara jag tänker på dig // Stella

 

Sen så är det ju alla de andra, farmor o Åke, mormor o morfar, Lena o Flisa, men dem träffar vi ju som tur é ganska ofta!

 

Ha en bra dag!!

Av Lotta - 7 november 2009 20:02

Det får allt bli jag (Doris) som tar över bloggen idag, jag har ju varit iväg och stått, vi visste i förväg att det skulle vara 5 Lagottos men inte i vilka klasser


  

Det här är lilla Kvarten, hon var ensam valp i 4-6 månader

 

  

Här började matte bli svettig, SnyggAllan (den vita) med en "lillebror", och den "lillebrorn" skulle jag tävla mot..

 

  

En väldigt snygg Selma, hon är två år!

 

  

Kvarten in action, gick hur bra som helst hon blev BIR i sin klass

 

  

Sen var det då snyggingens tur och efter honom kom.....

 

  

Världens bästa Doris..... Se på fan, jag blev BIR!!!!!


Matte blev nog lite paff, men herregud, jag är ju skitsnygg, inget konstigt alls...

 

Måste ju säga att jag hade en väldigt bra hejjaklack, Moa, husse och mormor och morfar, jättekul att de kom för att se MIG!!  Nu började ju en sån där lång väntan igen, mormor och morfar gick runt och tog lite bilder

 

  

En väldigt söt liten Fridolf, med en väldigt glad och trevlig lillhusse, tror nog att alla blev charmade av dessa två!

 

  

En söt Perrovalp!

 

  

Snygg Rottis!

 

  

Och så söta Kvarten igen, matte blev nog lite kär...

 

Sen så var det dags igen, den här gången var det ingen BIG-tävling utan det blev BIS direkt, någonstans mellan 25 - 30 glada valpar och tänk en av dem var lilla jag...


  

Jag och matte

 

  

DyngDorran, ren och fin...

 

Vi klarade första gallringen, 9 hundar kvar, då åkte vi ut.... Ungefär samma resultat som sist alltså, otroligt nöjda var vi idag igen!!

 

Vi åkte hem, hämtade upp Stella som varit hos Lena och Flisa hela långa dagen, de hade varit ute i skogen, även farmor hade varit med, lite avis blev jag allt...

 

  

Flisa och Stella badar

 

  

Ser riktigt gott ut

 

  

Iväg på nya äventyr

 

  

Lite trött...

 

  

Sitter fint

 

  

Ut i skogen igen..


Vi vt inte varför "Stellabilderna" blev så små, hoppas ni ser något. De hade det jättetrevligt och Stella var allt väldigt trött när vi kom hem och så var även jag, sen var vi ju väldigt hungriga oxå. Mormor och morfar var med hem och det blev en trevlig stund vid matbordet...


  

Stella sitter med vid bordet som vanligt..

 

  

Hon ser väldigt bekymrad ut...

 

  

NÄ hon var nog bara lite trött...


Nu ska jag tigga lite innan jag går och lägger mig, det har varit en väldigt lång dag.....

 

Sov så sött!


Av Lotta - 5 november 2009 21:45

Nu jäklar är det kört, matte har fått virus, inte sånt där med knorr utan virus i datorn på jobbet, inget roligt alls, i går skulle det komma "nån" och hjälpa henne med detta, jag höll utkik och fram på eftermiddagen dök det upp en skum karl, jag blev helt vansinnig, han var väldigt suspekt, såg ut som en rånare med mössa långt nerdragen på pannan, jäklars vad jag skällde och jäklars vad arg han blev!!!! Det var bara det att jag skällde nog liiiiite för snabbt för när mössan kom av så visade det sig att det var husse.....  Lite snopen blev jag allt...

Datorn blev inte färdigfixad igår, vi får hoppas att det löser sig...

 

I dag tog vi långlunch, åkte ut till Kennelklubben, ni vet, där det finns en stor sandhög...


  

Här ligger kung (drottning) av sand...

 

  

Doris försöker ta över

 

  

men jag ger mig inte utan strid

 

  

Nä nu jäklar

 

  

Jag tog mig allt förbi

 

  

Stella på täppan

 

  

Dorran började gräva

  

Kolla in all sand hon har i pälsen, matte hade INTE tänkt duscha henne innan utställningen på lördag :-)

 

  

Vi sprang en hel del

 

  

Det kommer någon!!!

 

  

Japp, det var världens bästa brorsa, Rocky, se vad glad jag blev!!

 

  

Doris och Rocky kommer oxå bra överens

 

  

Vattenpaus

  

Även Rocky försökte ta min hög

 

  

men jag delade inte med mig

 

  

Vi dansade lite

 

  

Här är han mitt i svängen...


Ja vi hade väldigt kul, Rocky har varit lite sjukskriven ett tag så han var full i spring och jag, jag är ju alltid full av spring...

 

Vi har haft klippstuga här hemma i ett par dagar nu, igår var det bara Doris, i dag dök Lena och Flisa upp, nu var det storklippning för oss alla 3...

 

  

 

 

  

Doris blir putsad och putsad och matte blir aldrig nöjd

 

  

Mig är det inte så noga med och det är jag faktiskt glad över just nu...

 

I morgon är det fredag igen, barnen kommer :-)

 

Ha det gott vännerna!

 


Av Lotta - 3 november 2009 22:24

Ja här går det i full fart, både på jobbet och hemma... Matte har många möten just nu, det tycker ju vi är skittråkigt, oftast får vi stanna på kontoret när hon är iväg, det går ingen nöd på oss, men vi ser väldigt lidande ut när matte kommer tillbak, allt för att få lite extra godsaker och uppmärksamhet :-)

I dag har vi varit hos veterinären, jag har fått spruta mot kennelhosta och Dorran kollade han i munnen, hon luktar lite illa så hönsmatte har varit orolig, inget fel på varken tänder eller hals, hon ska få lite Proviva för att se om det är hennes bakteriekultur (ja fint ska det låta) i magen som är i lite olag..

På väg från doktorn så hämtade vi upp Annika och Saga, det tycker vi är kalaskul!!


  

Först lite busuppvärmning på fotbollsplanen

 

  

Sen drog vi upp i skogen

 

  

Jag snodde Annikas vante (hon fick tillbaka den till slut)

 

  

Här står vi och kollar efter Saga


Vi gorde många små utflykter idag, Saga är så full i upptåg, men vi var lydiga och kom tillbaka snabbt, mattarna var sååååå nöjda med oss! Vår skitmatte såg till att koppla oss vid varje dike, inget kul alls..... Helt plötsligt kände jag en alldeles underbar doft, ett helt nytt dike, snacka om att jag blev lycklig!!!!

 

  

Så jäkla gott!!!

 

  

Matte var inte helt nöjd, kan ni förstå varför????

 

  

Snyggaste träskmonstret någonsin!!!

 

  

Dorran var allt i hon med, det syns bara inte lika väl på henne

 

  

Saga däremot höll sig ren och fin!


Ja det blev ju som vanligt när vi kom hem, dusch, vem f-n uppfann den?? Inte nog med det, sen blev det storskurning av badrum och när hon ändå var igång så fortsatte hon med resten av huset. Helt plötsligt började det trilla in en folk här, husse skulle ha pokerkväll i källaren, jag var nere och höll koll, såg till att de satt stilla, så fort någon rörde sig så sa jag ifrån, i det här huset sitter vi still!

Matte och Doris åkte på kurs så jag blev kvar i källaren, har faktiskt haft riktigt trevligt.

Nu har matte och Doris kommit hem, vi är väldigt trötta så nu ska vi bara se klart på Hells Kitchen...

 

Sussa gott!!

Av Lotta - 2 november 2009 20:36

Började med att fånga flugor i morse;

 

  

Ser ni flugan??

 

  

Den ska DÖÖÖÖÖÖÖÖ

 

  

Borta!!


Efter jobbet stannade vi till vid grisöronaffären, men jag och Dorran skulle stanna i bilen, överraskning på G!!


  

Är hela påsen till mig??

 

  

Måste kollas in!!

  

Griskonorrar, så gott!!

 

  

Jag bjöd allt Doris på en..

 

  

Nytt aktiveringsspel, jättekul!!

 

  

Även här skulle Doris va mé

 

 

  

 Ser ni våra nya fina halsband, matte beställde dem av Tessan och så var det sån tur att de kom idag!

 

  

Hon är inget vidare på att visa hänsyn den där Doris...


Sen var matte tvungen att åka iväg och jobba så det blev ingen STÅkurs för Doris idag, vi är inte speciellt ledsna för det, regn, blåst och mörker, brrrrrr, nä då är det mycket bättre att vara hemma och när matte väl kom så fixade hon iordning lite födelsefika :-)


  

Vi väntade tålmodigt

 

  

Se så fint vi sitter

 

  

ÄNTLIGEN!!!!!

 

  

Börjar med Frolicen

 

  

Den lilla var allt glupsk hon med!

 

  

MUMS!!!


Ja en bra dag har det varit, tackar för alla grattis här blogen oxå, känns så gott att ha så många fina vänner runt om i Sverige!

Nä, nu är det nog dags för en liten knorr till!!

 

Sov så gott kompisar!

 

Av Lotta - 1 november 2009 20:39

Ja, det är inte bloggen som är seg, det är matte, inte måga knop idag inte, hon är inte på topp om man säger så...

 

Vi har knappt varit ute alls, men bus i trädgården har det blivit som tur är!

Vi har kikat på fotboll, konstigt att se en match där man inte hejar på någon, kanske därför jag hörde lite snarkningar från soffan?!


  

Vi har ju busat en del inne oxå förstås

 

 

  

Vi tuggar ganska mycket på varandra jag och Dorran

 

 

  

Sen så låter vi en hel del..

 

 

  

Vaddå, menar du att vi stör i alla tupplurar??

 

 

  

Dorriga D hänger hos matte, som vanligt!

 

 

  

Jag vaktar gatan, som vanligt

 

 

  

En svartvit Doris i närbild

 

 

  

Du matte, jag blev lite akut gosnödig

 

 

  

Ahhhhh så gott med lite gos...




I morgon är det jobb igen, hoppas att matte är piggare då, för vet ni, i morgon är det ingen vanlig dag, i morgon är det MIN födelsedag!!! Japp, blondinen blir 2 bast, känner mig inte dugg gammal, får väl se om det känns likadant i morgon?!

 

Sov gott vakna torrt!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards