BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 8 februari 2009

Av Lotta - 8 februari 2009 22:03

Matte glömde ganska snabbt mitt lilla förmiddagsbus, vi tog en sväng ner till sjön. Härlig snö att busa i, sjön finns fortfarande inte, bara en massa is, idag fick jag inte springa på den, men vi hittade på en del annat skoj i stället, som att busa med bollen. Lite träning blev det också, en hel del störningsmoment i o m att andra hundar gick förbi men det klarade jag!

På eftermiddagen dök farmor och Åke upp, jag blev som vanligt överlycklig, men i dag var inte allt som vanligt, de kom för att hämta mig?? Inte vet jag vad m&h har hittat på och för att vara ärlig så bryr jag mig inte, jag har haft det så bra! Vi gick en tur vid vattentornet, där vet jag att farmor o Flisa brukar gå och i dag var det äntligen MIN tur!!! Mycket gos har det blivit och när kvällen kom så kom även m&h så nu är jag hemma igen!


Tänk att vi badade här i somras


Här uppe har man finfin utsikt


Snömonster


Matte det kommer hundar därborta, kan jag inte få leka lite istället för att sitta här??



Av Lotta - 8 februari 2009 11:34

Det har kommit en hel del snö i natt, jag älskar snö! Max kom hit för att hämta sin snowboard, då tog jag chansen, jag rymde!!!

Rätt in i grannens trädgård, oj vad kul jag hade!! Längst upp i ena hörnet la jag dessutom en stor hög, matte tyckte det var mindre kul, hon gick ut barfota i sina slip in skor, även kallade för rökskorna. Hon blev väldigt kall och blöt om fötterna, men högen är borta i alla fall. Jag sprang runt och åt lite rådjursbajs, skällde ut grannens motorcykel och hade allmänt kul, men till slut började de ryka ur mattes öron så då sprang jag in igen!

Matte var tyvärr inte på humör för att ta kort (konstigt!!!) så jag lägger in en bild från när jag var valp, första gången jag var ute i snö!



På den tiden sprang jag inte så fort!

Av Lotta - 8 februari 2009 00:02

.... alla känslor som knappt ryms i kroppen när man ser sin älskade hund, hur söt och go hon är, så försvarslös... Alla roliga saker hon hittar på, alla skratt hon ger oss, hur bekymrad man blir när hon inte mår bra, ja mycket (nästan allt) kretsar runt vovven och hennes välbefinnande..

Så läser man tidningen i kväll, hur 2 hundar bitit ihjäl ett barn, hur kan det hända? Vad är det som gör att det går så fel? De hundarna har ju varit valpar en gång, totalt hjälplösa, vad gör man för att det ska bli så fel? Jag tänker på den drabbade familjen, INGEN är värd ett sådant öde..

Usch, hemsk läsning och hemska tankar så här i natten, nu ska jag och Stella gå och lägga oss, jag ska bara njuta av att ha min älskade hund nära mig.


Sov så gott önskar Stella och hennes matte

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards