BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 15 mars 2009

Av Lotta - 15 mars 2009 18:54

I dag var det en rejäl sovmorgon som gällde, det behövdes efter gårdagen!

Mattarna slog ihop våra två favoritpromenader till en lång, det börjar nog bli vår, matte har hängt undan sin vinterjacka och var utan mössa idag, så nu håller vi både tummar och tassar för att detta håller i sig!


En suddig Flisa med en lång pinne


Du Flisa, vi tar ett dopp va?


Det är sååååå skööööönt


Nyfunnen energi att busa för


 Vi mopsar upp oss, eller ja, det är faktiskt mest jag som är stöddig


Springa fort med liten pinne är en rolig lek


Ännu ett ställe där det växer godis


Men hallå, var är mitt huvud??? Flisa kan du hitta det??


Ja mitt huvud kom till rätta som tur är, ett annat mysterium om man tittar på dagens bilder, på vissa är det mycket snö, på andra är det barmark, men det är bra, då har man både vinter och vår på samma gång!

Farfar har varit här och fikat, så trevligt! Sen till en annan trevlig sak, mormor brukar ju passa en hund som heter Kelly, lite sotis har jag varit på detta, men igår när vi var hos mormor så visade sig att Kelly och hennes matte hade lämnat en present där till mig


 

Det här var en rolig mackapär


Tack så mycket Kelly, den här ska jag ha mycket skoj med!!


Jag har varit väldigt trött efter vår promenad, tror nog att jag blir soffliggandes resten av kvällen!



Av Lotta - 15 mars 2009 00:51

I dag blir det ett långt inlägg, massor med bilder!! Vi kan ju börja med bilresan, jag började med min Lagottosång innan vi kom ut från uppfarten här hemma, efter 1 mil tyckte matte det var jobbigt, efter 2 mil började hon bli irriterad och när vi var framme efter 8 mil så var hon vansinnig, men jag märkte att den som ylar efter något kul aldrig ylar för länge! Vi hann knappt in hos morfar och mormor förrens Sacco och hans matte Ingela dök upp


Kom igen Sacco, nu öser vi


Gud sicken go pöl


Här luktar det gott


När jag hoppar blir jag nästan lika hög som dig


Fly me to the moon


Magplask


Du förstår Sacco, man måste hoppa på isen...


Kom igen nu slöfock


Va menar du, jag sitter ju här och är vacker


Ja ja, jag är inte den som är den, jag roar mig själv


Men du isbjörnen, det är roligare när du är med..


Jaaaa, så ska det se ut


Börjar du tröttna??


Dyinpackad Lagottorumpa, kan det va nått??


Bläää, mormor jag vill INTE!!!


Efter dusch och klädombyte för matte så åkte vi till hennes mormor Maij, alltid trevligt, det brukar bli bullkalas och idag var ingen skillnad, det bästa är att Maij är väldigt generös


Åhhhh så gott, Maij du är allt bra snäll


Jag vilar här en stund innan vi fortsätter till nästa ställe


Vi fortsatte turnen, hem till Saccos mattes syster Sollan och de fina grabbarna Pablo och Otto, där blev det mer fika och en massa hundsnack


Goa Pablo


Fine Otto


De har en väldigt bra trädgård


Kuliga leksaker


Hej då Pablo, hoppas vi ses snart igen!


Nu åkte vi till familjen Johansson, Mia jobbade tyvärr men jag hälsade som hastigast på Christer, Emma och Anton. Sen fick jag åka med mormor hem, matte skulle på restaurang med en kompis. Även nu dök Sacco upp och precis när vi skulle gå ut så ringde det på dörren, familjen Johansson med MIA i spetsen, kan ni tänka, hon hade tagit ledigt från jobbet bara för att träffa mig, det är kärlek!!!! Väl tillbaka från promenaden så blev det tyvärr dusch igen, men det var det värt


Lite blöt. lite söt


Lite renare...


Bus med Anton, det är kul


Ny scarf som mormor Kulan gjort!


Kolla, det står BlondinStella!


Vill haaaaa paj, men tyvärr så har ju matte kommit tillbaka


Sköta fördisken får jag i alla fall


Åhhh, lite maggos så här på kvällskvisten..


Du matte, jag orkar inte mer nu, kan vi åka hem??


Ja, det blev då ingen Lagottosång på hemvägen, det blev snarkningar i stället. Nu är vi hemma, barnen sov, men husse satt allt uppe och väntade på mig, nu ska jag sova, lääääänge!!! Tack alla för en underbar dag!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards