BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 30 mars 2009

Av Lotta - 30 mars 2009 20:38

Ja, det blev faktiskt en riktigt bra dag!

Vi tog en lunchpromenad med Flisa, henne hade jag ju inte träffat sen i onsdags så det var jättekul att ses


Vi lufsar runt i skogen


En liten pöl, lagom för mina tassar


Lite vanligt enkelt nosjobb


Vi får INTE gå in i röret, bara kikar lite, men lydiga det är vi!


Vi passar på att busa på den lilla snöplätt som finns kvar


När vi kom tillbaka till jobbet hade jag tänkt vila lite, det hade inte matte, hon körde igång med storstädning, hmmm, jag hade fullt upp med att jaga dammsugaren och skälla som en tok, puh, det är jobbigt att städa! När vi kom hem hade jag tänkt att få vila lite, det hade inte matte, gummistövlarna och utflyktsväskan kom fram, ja, jag är ju inte den som är den, en utflykt måste man ju ställa upp på.... Det visade sig att jag, matte, Camilla, Joakim, Milou, Tova och MAX skulle ge oss ut i skogen, Jocke hade hittat en ny runda som vi var tvugna att kolla in. Vi hade jättetrevligt, stannade halvvägs och fikade, Camilla hade med en massa knäckebröd som vi vovvar fick mumsa på, gott!! Max verkade trivas också, bara det finns fika så är han nöjd!


Efter några rymningsförsök så får Milou och Tova vara kopplade


Jag kollar in utsikten


Så gott med knäckebröd, Max håller sig på avstånd så han får ha sin fika ifred


Här är vi alla 3 på en bild, ganska ovanligt att vi är så still


Sen kunde man ju ha önskat att Sigge Svamphund hade varit med, fanns massor med olika högar att städa bort, han hade haft att göra i flera dagar, om du vill Sigge så kan jag skicka karta till dig!


Här du Sigge är en av högarna..


Ja tänk vad folk håller på med, man blir faktiskt lite ledsen när man ser hur det förstörs i våra fina skogar!

Nu är jag nyduschad, jag SKA vila, oavsett vad matte säger, jag tänker inte gå en meter till idag!



Sov gott och länge...


Av Lotta - 30 mars 2009 09:05



I dag är jag tröttare än någonsin, vem kom på att det skulle tas bort 1 timme?? Den enda som var lite pigg hemma i morse var faktiskt matte, kors i taket..

Ja ja det hjälper inte att klaga, ny vecka nya tag, vädret är i alla fall helt ok, så man kanske kan få sig en trevlig utflykt sen, den som lever (och är vaken) får se..



Puss på er go vänner!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards