BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 22 april 2009

Av Lotta - 22 april 2009 23:55

Ja nu är det så att vi har haft en liten hemlis och jag är inget vidare på att hålla inne med sånt som är roligt, man vill ju att alla ska veta...




Här (någonstans) ligger Doris, vår blivande familjemedlem :-)))

Doris är en av valparna i Liqs kull, för er som inte varit inne på Pias sida så finns den här Det är Pia som tagit bilden, tack för att jag får "låna" den!


Vi väntar och längtar så vi håller på att bli tokiga, man klagar ju alltid över att tiden går för fort, det kan jag tala om att den INTE gör just nu!! Ska bli väldigt spännande att se hur Stella kommer att reagera på att få en "lillasyster", men vi hoppas och tror att det kommer att gå utmärkt! 


Kramar till er alla från en glad och förväntansfull Lotta!


Av Lotta - 22 april 2009 21:27

Jag är helt slut, matte kör hårt med mig! På lunchen tog vi en tråkig koppelpromenad och sen var det klickerträning som gällde, äntligen sätter jag (ibland)tassen på musmattan! Sen ser jag hur matte börjar göra i ordning små korvbitar, aha, agilitykurs!! Mycket riktigt, vi åkte direkt från jobbet ut till Fristad för vår lektion


Börjar med att dricka lite..


Athena sitter och väntar på sin matte


Den tunneln sprang jag igenom idag!


Mattes älskade Stella väntar fint på sin tur


Diezel väntar på att få hoppa över hindret, jätteduktig kille!!


Om ni tittar på bilden där tunneln är så ser ni det härliga "rosa" underlaget, väldigt gott att spinna loss på, snacka om att det ryker under tassarna, att sedan hoppa upp på matte och lämna häftiga tassavtryck över hela henne är inte heller tråkigt :-)

Jag är faktiskt väldigt duktig på kursen, får mycket beröm för att jag är lydig (förutom när jag glädjehoppar på matte då) idag skulle vi hoppa över ett hinder, springa igenom tunneln och sen hoppa över ytterligare två hinder, detta skulle göras i en följd och på andra försöket så klarade jag det!

På vägen hem stannade vi till vid idrottsgården och där stog Milou och Camilla och väntade


En suddig Milou


Och en suddig Stella


Ja, matte är en usel fotograf, hon skyller på kameran, jag säger bara SBK, skit bakom kameran alltså!! Väl hemma så blev det dusch för både mig och matte, nu är allt det rosa borta, vi har även ätit kvällsmat, en liten portion till mig med tanke på all korv jag åt på kursen, men jag fick även en liten bit av mattes kvällsmacka!

Jag är totalt helt slut, men det har varit en väldigt bra dag!


Go natt, go natt, sov så gott!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards