BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Lotta - 16 juni 2009 18:53

Luften har liksom gått ur oss efter helgen... I går morse fick vi gå upp redan klockan sex, vi skulle till veterinären med en kissande Doris, Matte trodde att Doris hade urinvägsinfektion men det var det inte, det var en katarr så nu smörjs Doris in med youghurt, lite konstig att springa runt med youghurt bak i "hönan", men men, alla sätt är bra utom de dåliga... Efter detta åkte vi faktiskt hem, matte orkade inte jobba, förkylningen hade då inte blivit bättre. Jag väntade medspänning på brevbäraren och till slut dök han upp, min vinst från Sigges tävling var med. Grisöra till mig och svampkrydda till matte, tack så mycket Sigge och Helena!!!


Jag tog med mig grisörat till soffan, där kommer ju inte Doris upp....


Åhhhhh så gott!!!


Ser ni mitt otroligt fina halsband, en present från Tessan och Primo, jättefint och otroligt skönt, tackar tackar!!!

 Vi tog det lugnt hela dagen och fram på kvällen dök morfar och mormor upp, gissa om jag blev glad??


Jag tar sikte på morfar


Jag bara funderar lite


Och Doris hoppar lite..


Hon är en jäkel på att jaga mig


Hon biter sig fast i skägget


och jag biter mig fast i hennes ben..


Det grillades och åts gott, mormor hade en jättegod sommartårta med jordgubbar med sig, smaskens.


Men jag och Doris fick allt äta våra kulor ändå


Fast jag satt allt med vid bordet en stund..


I dag har vi jobbat en stund, matte är fortfarande inte bra så vi åkte hem och sov, i morgon ska vi försöka jobba hela dagen...

Det har spöregnat här i kväll, en och annan åsksmäll har vi oxå hört, vi ägnar oss mest åt bus...


Sov så gott go vänner!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards