BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 6 januari 2010

Av Lotta - 6 januari 2010 19:56

I gårkväll började det snöa och det bara fortsatte o fortsatte, vi tyckte nog att vi hade en hel del snö innan, men det var ingenting, nu har vi alldeles lagom enligt mig, upp till magen på mig ungefär...

 

Vill börja med att visa en sak, när matte plockade bort allt julkrafs häromkvällen tappade hon ner en sak bakom skänken i storarummet, hon märkte det aldrig, men jag har allt haft full koll.... Så igår, när jag kände på mig att en viss PitePrins var lite krasslig så tog jag saken i egna tassar, kravlade mig under skänken och hämtade fram det....


  

Matte, man får faktiskt inte tappa Torsten var som helst!!!

 

   

Goda vänner ska man hålla fast vid!!

 

Alla blev lite paffa, jag brukar inte våga mig under skänken när jag har tappat dit någon boll eller något, men när det gäller Torsten så vågar jag vad som helst!! Puss på dig Prinsen, hoppas att din mage snart är helt bra!

 

I dag var det meningen att vi skulle åka till Trollhättan, mormor Maij är lite krasslig så matte ville dit och hälsa på, men tyvärr så stoppade snön oss, matte är ju lite rädd för vinterväglaget.... Moa fixade dock till det ganska bra för oss, bokade en dejt med Mathokas vovvarna, en härlig snöig tur vid Pickesjön med medhavd fika, mysigt...


  

Jocke och Moa, mycket kläder blir det så här i kylan

 

    

Vittra och Tova kollade in fikaväskan, var nog lite småsugna på Moas goda bullar

 

   

Jag och min   Milou   hittade en liten stock som var god att gnaga på...

 

   

Dorran sprang runt som en yr höna

 

  

Pickesjön, idag blev det dock inga bad, isen är jättetjock!

 

   

Doris och Tova på väg mot lite bus..

 

   

Vittra tog över vår lilla pinne..

 

  

Tova fryser då inte, hon gosar verkligen in sig i all snö!!

 

Nä inte frös vi inte, trots alla minusgraderna, det enda som är lite jobbigt är tt det blir is under tassarna, tur att matte har varma händer så hon kan smälta bort det värsta åt oss.

 

Nu i kväll har farfar varit här på lite fika, jag var lite skeptisk först, är ju mest van att träffa honom ner på glasmästeriet, men efter en stund så gick det så bra så...


   

Jodå, han fick klart godkänt!! Gott godis hade han med sg oxå  

 

   

ALDRIG får jag ha någon ifred, nä då, Dorran kommer och knör sig emellan...

 

Vi är ganska trötta nu och i morgon ska vi jobba,få se hur det går... På fredag ska vi ha semster igen, matte ska till MyDog, och dit får inte vi följa med???? MyDog är tydligen inte mattes hundar i alla fall, konstigt va???

 

Ha en fortsatt trevlig kväll go vänner!   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards