BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 14 januari 2010

Av Lotta - 14 januari 2010 17:09

Tjenare, Dorran här...

 

Hua mig sicken vecka vi haft, jag har ju aldrig upplevt januari förut men Stella hade förvarnat mig om att matte yr runt som ett skållat troll, men att det skulle bli så här illa hade jag aldrig trott, förutom en lunchdejt med Rocky i måndags så har matte knappt haft tid att titta på oss, mycket som skall startas upp så här i början av året.. Sen har det varit kallt oxå och jag får VÄLDIGT ont i mina tassar då, efter bara ett par minuter ute så börjar jag gråta och vill in, inget kul alls!

I går kom det dock ett paket med posten, både jag och Stella tyckte att det luktade väldigt spännande och gott, visade sig att det var från Sigges matte, kådsalva till mina tassar, sen hade Sigge lagt i en påse med godis åt oss, vi började tindra med ögonen och slicka oss om munnen, vad tror ni skitmatte gör då??? Jo hon låter oss smaka varsinn ynka godis sen lägger hon undan påsen, hallå??? Den var ju till oss, då är det väl vi som ska bestämma eller????

 

Nu har jag och matte spikat mina utställningar för året

Februari inoff i Sätila

Mars inoff i Varberg

Maj Hässeholm

Juni Vänersborg och Jönköping

Juli Borås

 

Sen får det vara bra, jag måste ju få vara en vanlig skitig Lagotto oxå, de två första ska vi nog klara utan någon större nervpress, men sen börjar allvaret, då blir det liksom på riktigt.... Hoppas att matte kan få lite undervisning i klippning bara... Sen har jag och Stella talat om för matte att vi vill till Gotland om det blir tryffelhelg där till hösten så nu är det bara att hålla tassarna...

 

I dag har det varit mildare ute och arbetsbördan på kontoret har lättat så vi slutade lite tidigare och drog ut med Annika och Saga

 

  

Solen sken så vackert

 

  

Jag stretchade tassarna innan vi drog igång

 

  

Här ligger bryggan och väntar på sommaren

 

  

Själv vill jag gärna ha vinter lite till

 

  

Saga som älskar snö håller nog med mig

 

  

Lyckliga brudar på isen

 

  

Snöbus, hur kul som helst

 

      

Jag gillar att bli jagad

 

  

Saga börjar bli trött

 

   

Kolla in gammelkärringarna, inte orkar de med i mitt tempo inte  

 

   

Måste ju kolla in om det lämnats kvar några fikarester..

 

I dag var det fullt ös och en massa kul bus sånt gillar jag, inte blev det sämre av att matte tagit med Sigges godispåse, som vi tjejer glatt smaskade i oss!

 

Nu ska jag försöka väcka husse som vilar middag, sånt är ju bara för gamlingar...

 

Ha en fortsatt trevlig kväll! 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards