BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 17 februari 2010

Nu blir ni kanske trötta på oss...

Av Lotta - 17 februari 2010 21:56

.... eller kanske lite avis... I dag har vi haft kalas igen   

Farmor, Åke, Lena och Flisa har varit här och gratulerat Max. Ingen tårta dock, men väl Taccos och så lite glass till dessert! Jag och Dorran gillar ju grönsaker så vi fick oss lite av varje, Flisa åt, efter lite trugande, ett par bitar tomat...

 

I dag har matte verkligen varit en usel fotograf, om hon lägger ut en enda bild av våra gäster så är risken att de säger upp bekantskapen för gott så ni får nöja er med bilder på oss hundar, men va fan, det är ju en hundblogg så det ska väl gå bra!


  

Jag o Dorran är ju vana att hjälpa husse i köket, Flisa håller sig lite i bakgrunden

 

  

Här försöker jag sno mattes stol vid matbordet, det gick INTE...

 

  

Flisa tigger inte alls, ligger vänd från bordet

 

   

DD har fått bästa platsen, under bordet!

 

    

Vi sitter fint och får godis av husse!


Mat, glass och lite OS har det blivit, tur att det gick bra för Anja, kunde ju ha slutat riktigt illa...

 

Måste bara berätta att det var tur att matte inte hade kameran med när vi var ute förut, jag sprang som en galning på stigen i skogen, tog ett jätteskutt och höll på att drukna i all snö, jag kom varken framåt eller bakåt, knixade och trixade och kom till slut loss, matte höll på att ramla som hon skrattade, själv tog jag ut mig alldeles, började hosta som sjutton, då blev matte orolig i stället, så nu ska jag hosta varje gång jag inte får som jag vill....

 

Nu ska vi kolla på sprinten, hålla tassarna Jönsson..


  

Mattes änglar ligger fint och kollar OS

 

Sov så gott!

 
 
Rudi

Rudi

17 februari 2010 22:20

Men det var väl ändå ett väldans kalasande på er kalaspinglor! Glass gillar jag hur mycket som helst, det är nog nr 1 på gottislistan för mig.
Ha det bra tjejer! Puss på er!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

17 februari 2010 23:08

Kalasa mig hit och kalasa mig dit - klart jag blir avis! Inte missunnsam förstås, men jag vill också!!! Få glass, alltså!
Gå ut och ät snö, säger min sopa till matte!!!
Hon fattar INGENTING! Tycker att jag gott kan vänta med glass tills i sommar!
Håhåjaja...
Fast ni är jättesöta - men synd på Jönsson!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

18 februari 2010 00:54

JA här festas det minsann det är klart man blir avundsjuk :-)
Här var det Kulan som trampa utanför och fastnade i snön i skogen i dag,då var det synd att ingen tog kort. Det var en syn he he he

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

18 februari 2010 07:00

Nä, alltså...KALAS igen!!! Jag var ju redan avis dom andra 'förton' gångerna.....börjar väl vänja mej så smått!
Vi borde slänga ut våra mattar i snön och låta dom känna på hur det känns att bli utskrattad, när man kämpar så in i vassen (snön) på att komma lös!
Ha det bra idag!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Sigge

Sigge

18 februari 2010 12:26

Avundsjuk är väl bara förnamnet.............
Kalas efter kalas.
Fast jag lär gå på en del i april vet jag.
Människor ska ge f-n i att skratta åt oss när vi håller på och drunknar i snön.
Min matte är likadan men när hon försöker snörulla då blir det ett himla liv

http://www.skogsraets.se/siggesvamphund.html

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

18 februari 2010 14:43

Det var som tusan så många kalas det blir!!!!!
Avundsjuka? nä inte ett dugg. Vi ljuger så bra.
pussar

http://lagottoflickorna.se

 
Totti

Totti

18 februari 2010 15:34

Sån tur att du kom loss. I morse träffade matte en bekant som berättade att hon i går hade hittat en tax som fastnat i snön i skogen. Den kom varken fram eller tillbaka och hade tydligen suttit en bra stund. Sån tur att de gick förbi. Taxens matte hade letat efter den, men på helt fel ställe.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

18 februari 2010 19:40

Vad fuskigt att ni har haft kalas igen och ätit smaskiga Tacos. Det är aldrig fel med Tacos :-) och glass är inte helt fel heller. Hoppas ni får en bra kväll

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

18 februari 2010 23:02

Jaha ja..bara fest och åter fest! Skrattar lite åt det första kortet,Dorran ser ut som en gammal sjöbuse med jätte mustacher som hänger ner...hi hi som det kan bli! Grönsaker äter då inte mina hundar....näää kött och helst rått sådant ska det vara! Så eran matte kan allt vara glad att hon kan sätta i er sådant istället.... Men oj Stella...jaha ja så nu kommer du hosta i tid och otid;) Men du fick väl lite snö i halsen eller nåt! ha en bra dag..ja nu ikväll är det ju inte dag..eller hur menar jag? Snurr snurr...ni får ha en bra natt och en bra dag i morgon!
Puss på era söta näsor!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Anna

Anna

18 februari 2010 23:17

är det lagotto?
jag har ochså en, Ulrik :)

http://annaautter.blogg.se

 
Ludde

Ludde

19 februari 2010 00:34

Åh, kalas! Här får man hålla till godo med kulor och en skvätt leversås. Jag vill också gå på kalas och få gottigt...

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Laurence

Laurence

19 februari 2010 22:03

vad ni kalasar mycket, verkar skoj med så ånga kompisar.

http://saphira

 
Ressu

Ressu

19 februari 2010 23:59

Party - party - party!
Man kunde tro att ni är ena riktiga Stureplans-hang-outs!
Ha en skön helg! Hoppas att det inte blir fullständigt snökaos.

http://www.ressu.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards