BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 11 april 2010

När man inte mår så bra....

Av Lotta - 11 april 2010 21:40

Vaknade tidigt i morse, mådde konstigt.... Försökte kräkas men det gick bara inte, försökte och försökte, inget kom upp... Matte tog ut mig, då var jag återigen dålig i magen, inget roligt alls!!! Matte ringde Blå Stjärnan och vi fick komma med en gång, de röntgade mig och det visade sig att jag har någonting som sitter liksom halvvägs... Matte fick rådet att ge mig sparris och parafinolja och så får vi hoppas på det bästa!! Ingen rolig start på söndagen inte, varken för mig eller mattes plånbok, men men det är smällar man får ta... Jag var i alla fall väldigt duktig, matte är ju alltid lite orolig eftersom jag inte är speciellt glad i folk jag inte känner men jag fick högsta betyg av de som träffade mig, en väldigt tålig och snäll hund, det är jag det!!

 

I dag har det varit strålande väder, utemöblerna har kommit upp på altanen, farmor har varit här och gjort vårfint i vår trädgård (TACK Farmor!!!), vi var ju ute och höll henne sällskap en stund


  

Doris väntar på att matte ska gå med ut

 

  

Husse och farmor funderar på något

 

  

Jag funderar på vägar ut ur trädgården     

 

   

Här verkar det bra

 

  

Jäklars oxå, kolla in husse....

 

  

Han genomskådade min plan....

 

  

Får väl skälla ut lite bilar i stället, alltid retar det någon, husse exempelvis...

 

    

Doris står och ser oskyldig ut...

 

  

...men mossa i skägget och en grop i gräsmattan är bevis nog!

 

   

Men på mig finns det då inga bevis, vit som snö det är jag det!

 

   

Dorrans tiggeriblick, så här ser hon ut när hon vill ha mat

 

   

Själv så blundar jag och ser allmänt söt ut!

 

Kan ju säga att sparrisen var jättegod, Doris är väldigt avundsjuk så jag har talat om för henne att hon får hitta något ute och glufsa i sig så kanske hon får sparris hon med   


  

Nä, nu har Doris visat tydligt att det är läggdags, vi ska ju fira hennes 1-års dag i morgon och då ska vi vara pigga!!!!


Ha det gott!!! 

 
 
Rudi

Rudi

11 april 2010 22:48

Men usch! Stackare! Hur mår du nu då? Du ser ju pigg ut på bilderna från idag. Nu blir jag riktigt orolig för dig! En burk sparris står i skåpet här hemma sen jag flytade hem hit. Matte hade fått rådet att alltid ha en sån hemma, men än har jag inte behövt smaka. Men det var ju bra att det åtminstone smakar gott enmligt dig!Krya på dig!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

11 april 2010 23:22

Min matte linar in sparrisarna i parmaskinka och dränker dom i vitlök och olivolja. Sen klämmer hon och husse i sig alltihop, så det är väl något olämpligt som dom ätit då... Hoppas att det du satt i dig kommer den normala vägen.

GRATTIS DORRAN! Nu blir du ju stora damen. Nospussar och ett stort hurra önskar Ludde och hela flocken!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Torsten

Torsten

11 april 2010 23:26

Jag blir också väldigt orolig, Stella....Hoppas att sparrisen gör sitt jobb!
Måste ju ändå säga att det ser förfärligt grönt ut hos er.....vårstäda trädgården....mmmm, det låter gött det!
Vad kul ni hade igår också, massor av fina krulltottar på en o samma plats....hade gärna varit med!
Sov så gott, tjejer!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Lego

Lego

12 april 2010 00:22

Ja du Doris...
Vad är det för en dag, vad är det för en dag... jo det är Doris (och min) födelsedag,
hurra hurra hurra!!!!
Garttis syrran!!!!
Ikväll (12/4) ska jag kräva av mattarna att få blogga (som vi ju inte gjort på evigheter) om hur BRA min födelsedag har varit, för det förväntar jag mig att den kommer bli!!!!
Ha det bäst och njut av din dag så ses vi om mindre än 24 timmar igen!
Stella, krya på dig, vi håller tummarna för att allt går bra, maghistorier är inget man skojar bort precis! Skönt och se att du i alla fall är pigg nog att skälla ut lite bilar :)
KRAM från Lego

http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Totti

Totti

12 april 2010 01:18

Ujanemej, hoppas du snart blir bra, så att du kan smaka på Dorrans födelsedagstårta. Det det räknar jag med att ni får. Grattis lilla Doris, som blivit stora damen!

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Salle

Salle

12 april 2010 01:32

Men oj vad läskigt. Hoppas sparrisen hjälper dig att bli bra!

Matte vill att jag ska hälsa att ni ser väldigt snygga ut ni båda två: är det ett resultat efter klipp-kursen? Kanske jag få låna er matte nästa gång det är dags?

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Elliot Kung af Upphärad

Elliot Kung af Upphärad

12 april 2010 03:14

FÖR IDAG ÄR DET INGEN VANLIG DAG FÖR IDAG ÄR DET DORRANS FÖDELSEDAG...HURRA HURRA HURRA!!!!!
Och krya på dig du Stella

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Torsten

Torsten

12 april 2010 08:01

GRATTIS Doris!!! Tiden går fort, tänk att du redan är ett år!!!! Ha nu en underbar födelsedag med presenter o sång :D
Många kramar från oss här i Pite'

http://prinstorsten.blogg.se

 
Totte

Totte

12 april 2010 08:09

Grattis på 1-års dagen idag syrran!! hoppas du får en superbra födelsedag.
massa pussar Totte

http://lagottototte.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

12 april 2010 11:55

Men uscha vad trist. Hur mår du nu då. Idag är det ju din födelsedag har jag hört ryktas, och då hoppas jag att du mår bra. Skickar ett jättestort Grattis till dig från mig ! Krya på dig lilla gumman. Nospuss.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Mia, Stellas "moster"

12 april 2010 12:11

GRATTIS DORRAN!!!!
Hoppas du får en bra födelsedag :)
Stella-Bella hoppas du snart blir bra i magen!!

Puss och kram till er båda!!!

 
Ingen bild

Maja

12 april 2010 12:33

Grattis på våran födelsedag, hurra hurra
för oss som är så bra (och supersöta).

 
Rudi

Rudi

12 april 2010 13:34

Hipp Hurra för snygga Dorran ida´!!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Katarina och Nanna

Katarina och Nanna

12 april 2010 18:38

Att sparris kunde användas medicinskt, hade jag ingen aaaaning om.
-Grattis förresten!
/Nanna

http://hunddagboken.blogspot.com

 
Helena o Tosca

Helena o Tosca

12 april 2010 18:49

Vad skönt att du verkar må bättre Stella.
Och grattis till Doris från oss, på 1årsdagen.

http://blogg.passagen.se/toscafnoska

 
Ingen bild

malte o snoken

12 april 2010 19:15

men oj vad har du smaskat dig nu då? hoppas den där grejen kommer ut nu!!
grattis dorran på ett årsdagen1
slafspussar

 
Josefine

Josefine

13 april 2010 23:33

Grattis Doris!:D

http://www.konsertfjolla.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards