BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Saknad.... Och att göra något åt den...

Av Lotta - 16 april 2010 22:50

Det är ju så att ibland saknar man någon eller något... Vi saknar ju Max o Moa när de inte är här och vi saknar matte och husse när de inte är hemma. I dag är det fredag, men matte var inte så där fredagsglad som hon brukar, lite ledsen så där... Nu är ju inte matte den som är den, hon såg till att vi slutade lite tidigare och styrde bilen mot Trollhättan. Första stoppet blev hos Elliot, Kulan och morfar,som vi hade saknat dem!!


  

Tror allt att Elliot saknat oss oxå, han blev jätteglad när vi kom!!

 

 

Mycket energi finns det i en Lagottokropp, för att inte tala om två!!

 

 

 

Alla springer på olika sätt, Doris lite lugnt sådär....

 

    Elliot tar lite mer fart...

 

 

  

Sacco lunkar mest fram

 

 

Här har Elliot fått syn på ännu en kompis

 

 

  

Tudor heter han, trevlig kille...

 

  

Jag har lektion med Elliot, se nu och lär..

 

     

Du förstår lillkillen, man måste doppa huvudet ordentligt, borra ner det liksom..

 

  

Seså, prova nu, Kulan blir sååååå glad!!

 

  

Så här ska man se ut för att få MVG, Elliot har allt en bit kvar

 

  

SUCK, de där Lagottona är fan inte kloka!!!

 

  

Tudor tyckte att jag blev väldigt snygg, han gillade verkligen doften   

 

  

Men på något sätt kom Elliot emellan...

 

  

Ställde mig i solen, allt för att få leran att torka in så där gottigt

 

  

Tudor gjorde ett nytt försök...

 

  

.... men det gick inte bättre denna gången....

 

   

Efter duschen lurade Elliot in mig i sovrummet, jag sa allt ett par sanningens ord till honom

 

  

- Avbryt mig ALDRIG när jag har stora killar på G

 

  

- sen så har du ju faktiskt redan Doris, ni är ju lite mer i ålder för varandra...

 

   

När det var avklarat gick vi ut på altanen och jagade såpbubblor

 

  

Elliot har fått korn på en bubbla

 

  

Jag väntade mest på nya

 

  

Doris har sängkammarblicken kvar   

 

    

Färden gick vidare mot Trollhättan o familjen Johansson, ANton var glad, fått mopedkörkort idag, redig kille det där!!!

 

  

På tal om sängkammare, vi provlåg Mia och Christers nya sängar, sköna!!

 

  

Doris, matte, Mia och Kulan åkte och hälsade på mormor Maij, jag och Elliot stannade kvar hos Christer och barnen

 

   

Dorriga D har fått fika på sängen

 

  

Tror ni hon var nöjd eller??? All uppmärksamhet bara till henne!!


Efter go fika även hos Mia och Christer åkte vi och lämnade av Kulan o Elliot hos morfar och for hem till Borås, på vägen stannade matte och knäppte ett par bilder till, man kan vara glad att det finns viltstängsel

 

Hjortar,

    Hur många som helst

 

  

Alldeles nära stora vägen!


Nu är vi hemma, Max och Moa har kommit och husse är ju oxå här förståss, vi är dödströtta efter en riktigt rolig dag och nu har vi ju en hel helg på oss att vila ut på   

 

Ha nu en alldeles väldigt go och mysig helg!         

 

Höll på att glömma, i dag har även vi en dagens Zacco

 

  

Han är onekligen lite speciell, den killen!!

 
 
elliot Kung Af Upphärad

elliot Kung Af Upphärad

16 april 2010 23:38

Gääääsp... skönt att höra att ni kom hem välbehållna,jag har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv. Jag har legat här som en "slagen hjälte" säger Kulan. Jo jo det kostar att ligga på topp bland brudarna, men vilken dag :-)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
elliot Kung Af Upphärad

elliot Kung Af Upphärad

16 april 2010 23:42

Jag var för snabb och glömde att säga att Kulan tyckte att det var väldigt gott att höra att eran matte var lite mammasjuk så att vi fick träffa er ;.)

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Yvonne

Yvonne

17 april 2010 07:53

Förstår att matte måste åka till Trollhättan ibland för att bli lite glad! =)

Men usch, va du ser ut! Hela du är ju svart! Ser nästan ut som Lill-syrran i pälsen då. =)

Grattis till Anton! Jättekul! Förstår att han var lycklig!

Och va kul för mormor Maij att få besök! Hon ser ut att må bra.

Ja, det är tur att det finns viltstängsel!
Vi brukar också kolla in hjortarna. Dom är väldigt vackra! =)

Trevlig helg på er allihopa!
Kramis!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Carina

Carina

17 april 2010 09:28

Oj vad ni har varit duktiga och hälsat på massor av folk. Men som du såg ut, inte ska du skita ner dig på det viset när du är borta, får hålla dig lite ren då :-) Vilka massa hjortar, verkligen tur att det finns viltstängsel. Häftigt att där är en som är helt vit. Ha en bra lördag

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

17 april 2010 09:49

Kul med kompisar som vanligt, ser jag! Jo, jag har ju haft dambesök i trädgården jag också. Det är väldans kul men man blir trött...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Wille

Wille

17 april 2010 11:58

Ni ser ut att ha haft skoj igår. Bäst att pusta lite idag då, man blir ju trött av bus i massor. Gillade hjortarna, men som sagt tur att det fanns viltstängsel. Den vita hjorten syns väldigt tydligt och det är väl lite ovanligt kan tänka med en vit hjort.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

17 april 2010 12:13

Hehehe...gillar att du liksom läxar upp Elliot lite, ibland verkar han tro att han ska ha både dej OCH Dorran! Gillar även att du lär honom hur man gonar in sej med lera (vilket jag för övrigt själv skulle behöva lära mej)!
Sen kan jag säga att jag fattar om Lotta blir mamma-sjuk ibland, det blir vi alla lite till mans! Jag skulle då inte ha nåt emot att åka till Kulan heller när jag får mina il...:D
Ha en bra lördag, sötingar!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Ella

Ella

17 april 2010 16:46

gud vilka söta hundar!

http://oje.blogg.se

 
sara

sara

17 april 2010 20:18

jätte fina bilder!

föresten, jag hade tänkt ha en 'veckans blogg' tävling på min blogg.
skriv vad ni tycker, så ser vi om det kommer upp senare!

http://hheysaraa.blogg.se

 
Kasper

Kasper

17 april 2010 23:35

En sån härlig dag, och såna härliga bilder!
Stella, allra bäst gillar jag lerbilderna, du är så himla söt på dom!!!
Jag älskar tjejer som förstår att värdesätta det som verkligen är ljuvligt härligt här i livet!

http://www.belof.se

 
Edith

Edith

18 april 2010 08:53

Vilken trevlig fredagseftermiddag ni fick med den roliga utflykten och allt springande. Ni Lagotto-hundar verkar ha tusan så mycket energi. Sen hade ni turen att se dom vackra hjortarna på hemvägen. Trevlig söndag! Pariserkramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Ludde

Ludde

18 april 2010 10:11

Förstår att Kulan blev imponerad över hur bra du lärde Elliot göra lerinpackningar. Tänk att han inte förstår när han ska hålla sig ur vägen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Elin

Elin

18 april 2010 11:13

Vilka härliga bilder! :)

Ha en trevlig söndag

http://www.fluffmonster.blogg.se

 
Ressu

Ressu

18 april 2010 14:09

Tjena' tjejer!
Till Stella vill jag bara säga att det var tur att Elliot kom emella dig och den där stora - han hade ju inte ens några krullor!
Nä, vänta du på den rätta prinsen.... kanske möts ni i september????
Ha det gott!

http://www.ressu.se

 
Snygg-Göte von Fornborgen

Snygg-Göte von Fornborgen

18 april 2010 19:38

Stella för tusan!!! Du e bara bäst. Snart måste jag fria. Ja tamejtusan visst vill du välan ha en snygg colliepys till fästman???
Kram från Snygg-Göte!!!

http://colliepojken.blogg.se

 
cesare

cesare

19 april 2010 22:34

Tjena tjejer !
Vicket schema ni har ! Skulle jag nog inte orka.
Matte tackar för klipperbjudandet, men hon har lyckats med att fixa en klipptid till mig på onsdag...fattar nog att hon försöker hindra mig från att träffa snygga tjejer !!! Så jag får nog försöka hitta på något kul på onsdag...
Ni skall få veta allt om denna ödesdag.
Kram
Cesare

http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se

 
Tessan och pälsbollarna

Tessan och pälsbollarna

20 april 2010 18:18

Du är för härlig! MVG i alla kategorier;) Kramis ska iväg och kolla valpkurs!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards