BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 23 maj 2010

Av Lotta - 23 maj 2010 18:08

Tjenare allihop, Dorran här!! Nu har jag debuterat i utställningsringen i de officiella sammanhangen, men först kommer ett par bilder från Falkenberg igår

  

Stella vilar lite på hotellrummet

   

Själv gör jag allt för att smälta in i miljön :-)

Ett par bilder från kvällspromenaden, blir bara ett par stycken, matte hävdar att det är svårt att ta kort med två draghundar i koppel??

 

   

Precis utanför hotellet

  

En ensam eka...

Så till dagen i dag, upp tidigt, rastning, lite frukost, lämna en sovande husse och Stella på rummet, dags för utställningen i Hässleholm!

 

  

Otroligt stilig kille, brorsan Legolas!!

   

Så kul det var att träffa honom!! Och Madde & Ullis oxå förståss!! Det är Ullis som har tagit mestadelen av bilderna i dag!!

    

Här är Lego i ringen, hur det gick? Ja det vill han nog berätta själv på sin blogg

  

Brorsan springer fint!

  

En annan snygging, Gråben! Vid det här laget började matte bli nervös så vi vet inte riktigt hur det gick, men vi tyckte att det skymtade ett rött band!

Så började det dra ihop sig för mig....

   

En av mina konkurrenter!

Det började ganska bra, jag stog ganska snyggt och för det fick jag en godis av matte, den satte jag i halsen lagom tills vi skulle börja springa, då upptäckte jag något hemskt, utställningskopplet, usch!!! Jag ville inte springa alls....

 

    

Står och väntar...

  

Springer lite...

  

Låter dommaren kolla in mig

  

Här har matte bytt koppel på mig då gick det bättre!!

  

Här står vi och väntar på dommen!!

Det gick ju faktiskt alldeles strålande!! Ett första pris i Juniorklassen, 1:a med CK i Juniorkonkurrensklassen och 4:a i Bästa tikklassen

Kritiken löd:

En tik med kvalitet som behöver lära sig att uppföra sig. Femenint huvud med bra uttryck, bra öron. Normala vinklar ännu mjuk päls. Bra kropp, rör sig med ett utmärkt steg när hon själv vill.

Det där med uppförandet berodde på att jag inte ville springa när jag satte i halsen, jag var alltså inte på något sätt dum mot dommaren.

Eftersom vi tappade bort Lego och hans mattar vill vi här tacka dem för en trevlig dag!! Vi vill oxå säga tack till Eva, blivande Lagottoägare som var där och tittade, fantastisk support!! Hon hjälpte matte att hitta ett bättre koppel, lycka till med valparna till både henne och hennes dotter!

 

Efter detta var det "bara" hemresan kvar, 23 mil!!! När vi kom hem togs vi emot av en glad Stella och en glad husse, nu ska vi packa upp och sen blir det nog vila för hela slanten!

 

Ha det gott vännerna!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards