BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg under juni 2010

Av Lotta - 30 juni 2010 21:39

I går fick vi besök, en husbil körde in på vår uppfart och ur kom Aldo, Gugge och Liq! Ja Pia och Håkan var naturligtvis med de med! En stund senare kom Kulan, morfar och Elliot och som grädde på moset dök Lena och Flisa upp en stund! Snacka om att det var fullt ös i vår trädgård!!

 

Doris satt hos Håkan och fjäskade en stund

 

  

Fina fina Liq!

 

   

Jag försökte lukta in mig på Aldo

 

   

men han var mest intresserad av att "vattna" blommorna, kan ju tillägga att detta numera är Borås mest inpinkade blommor, Elliot o Aldo hade kisstävling...

 

   

Jag och Liq kollade in ungtupparna

 

  

Elliot och Aldo hälsar lite skeptiskt på varandra

 

  

Svansarna på helspänn, men det gick bra, inget gruff..

 

  

Aldo drog vidare för att limma på Flisa

 

  

Som i sin tur kollade in Gugge, med Elliot efter sig, intrigerna tätnar

 

   

Dorriga D fattar som vanligt ingenting

 

  

Här är två som verkligen fann varandra kan det bero på bakdelen, kolla Elliots och...

 

     

kolla Gugges, vissa likheter och det där med ändan var inte det enda :-), ruskigt lika var de!

 

  

Flisa och Liq var inte helt olika de heller...

 

Det blev grillning på altanen, en härlig varm dag och kväll som senare gick över i åska och regn så vi flyttade in

 

  

Doris somnade gott hos sin mamma!

 

  

Själv låg jag på fällen, lite skeptiskt så där....

 

I morse regnade det forfarande, men lite bus i trädgården hann vi med innan Strövelstorparna  åkte vidare

 

  

Doris i full galopp

 

   

Ja faktiskt var det så att det fanns spring kvar i benen även i dag

 

  

Liq kände sig mer "hemma" idag

 

  

En vacker Guiggio!

 

      

Aldo poserar

 

  

Grabbarna Grus springer till sin husse

 

  

Dorran ville leka mera

 

    

men gav upp!

 

Efter de hade åkt så blev det vila för mig oDorran och den vilan har i stort sett fortsatt resten av dagen... Vi hoppas att vi träffar dem igen innan de åker hemåt..

Nu har ni sett hur vi har haft det, så nu ska vi se hur ni har haft det


Ha det bäst!

  

Av Lotta - 26 juni 2010 22:39

.... hoppas vi att ni haft! Här hade vi mysigt igår, farmor och Åke kom på sen sillunch, vi fick annat gottis vi:


  

Är det till mig??

 

  

Här är det då inga tveksamheter, Dorran glufsar på

 

   

Så gott så gott!!

 

   

Doris tog med sitt ben ut på gräsmattan, allt för att få vara ifred

 

   

Lagom till jordgubbarna kom Elliot, Kulan o morfar

 

    

Jag gömde mig lite

 

  

Jag undrar vad som rör sig i huvudet på de två, antagligen inte mycket.....

 

  

Lite midsommarbus!

 

  

Ingen större fart i de två

 

  

Elliot o Moa delar stol

 

  

Prinsessan på ärten!

 

   

Osså jag, lite på undantag... Nejdå jag hade det allt bra!  

 

Mycket mat blev det och sent blev det, i dag har vi sovit länge och matte har inte riktigt kommit igång alls, hon säger att hon slappar idag och om vi har otur så kanske det fortsätter, vi har nämligen semester nu!!! 3 härliga veckor med ledighet!!

 

Ha en fortsatt trevlig helg!

Av Lotta - 21 juni 2010 21:01

Tja, Dorran här...

 

Vi har ju varit i Jönköping i helgen, kom hem igår, men då var vi helt slut så då blev det ingen blogg.

 

Vi har bott i husvagn med Lena och Flisa och JAG har minsann ställts ut både lördag och söndag, men nu tar vi en sak i taget..

I fredags kom vi till campingen på kvällen, förtältet hann precis sättas upp innan det började regna. Kan ju tala om att det var MÅNGA hundar som bodde på campingen, ett jäkla skällande har det varit och det var väldigt dåligt med sömn för oss allihop.

 

I lördags var vi uppe med tuppen, husse körde mig och matte och alla våra grejjer till Elmia och sen var det bara att vänta på vår tur, ostadigt väder med skurar men vi höll oss torra.

Till slut var det vår tur, 3 juniortikar den här gången, jag fick en 1a i kvalitet och blev 2a i konkurrensen, bra kritik, men problemet kvarstår, jag vill INTE springa, det finns för mycket att nosa på och titta på...

Kritiken löd:

Young bitch needs time to mature but she has correct proportions for the age.

Typical in bone and substance, nice headprofil, typical in eye and expression, needs to mature in topline and body and needs to get stronger on the move. Nice coat quality for age, nice temprament and nice presentation.

 

På söndagen hade vi lite sovmorgon, inget regn, VARMT!!

Nu var vi fyra tikar och jag ville absolut inte springa, det slutade med en 2a i kvalitet och så var det över för min del.

Matte säger att vi måste hårdträna inför Borås och blir inte mitt springhumör bättre så blir det inga fler utställningar, ja ja den som lever får se....

Söndagens kritik:

14 months I would like better currage o longer neck. Size an proportion is ok. Movement should be better.


  

Det är jag som står sist. Tiken som står först blev 1a i vår klass båda dagarna. Man står ju i bokstavordning så jag brukar hamna sist, matte tycker det är bra, för då kan hon kolla in de andra medans vi väntar!

 

  

JAG VILL INTE SPRINGA!!!!

 

  

Här står jag och snygge Pablo efter bedömningen, han gillar mig och jag gillar honom!!

 

  

Pablo in action, så fin!!

 

  

Utsikten från campingen, inte dum alls!

 

  

Vår helgbostad

 

   

Flisa vaktar dörren

 

   

Stella sover SÖTT

 

   

Jag har lånat Lenas säng en stund

 

    

Inburade medans packning sker.


Ja, det var vår helg, den var blandad, både vad det gäller väder, resultat och känslor.... Känslorna står nog mest matte för, hon säger att ibland skäms hon över att vara hundägare.  Det var flera stycken på campingen som betedde sig bedrövligt, tog med hundar in på toaletter och duschar, skitade ner, plockade inte upp efter hundarna och var allmänt otrevliga, det är tråkigt när en liten grupp ger dåligt rykte till alla...

 

Nu har vi knappa 3 dagar kvar sen är det 3 veckors semester som gäller, VI LÄNGTAR!!

 

Ha det gott vännerna!






Av Lotta - 18 juni 2010 08:32

God morgon!! Ja här var den först allt annat än god, men jag har styrt upp saker och ting så nu går vi mot en ny fin dag! Matte har sovit dåligt det senaste, idag hade hon tagit ledigt bara för att sova ikapp sig inför helgens begivenhet. Hon vaknade 06.45 av att telefonen ringde, jäklars, har sällan sett henne så ilsken!! Men men (mycket) bättre byxlös än rådlös tänkte jag, la mig hos henne, sträckte ut mig på rygg och lät henne gosa med mig så mycket hon ville! Efter detta blev det allt bättre, ett par djupa andetag och positivt tänkande, nu hinner vi ju massor idag, bl a att blogga!!

 

Det har varit fint väder hela veckan, vi har varit ute med Annika och Saga ett par gånger och Doris har äntligen lärt sig simma, nu tycker hon att det är så kul att hon aldrig vill sluta! I onsdags åkte vi till Trollhättan, hem till Mia och övriga familjen Johansson, där blev jag avlämnad medans Doris skulle på skönhetsbehandling, lite sotis blev jag så jag fjäskade lite med Mia


  

Duuuu Mia det är lite varmt...

 

  

YES!! Första delen av spabehandlingen inledd, egen pool till mig!

 

  

Svalkande, så gott!!

 

   

Tvättar skägget    och börjar fundera på del 2

 

    

Lite jord på blöt päls är aldrig fel

 

   

Här har jag redan bestämt mig för nästa steg

 

   

Hederlig gräsrullning, underbart!!

 

   

  Jag vill tacka livet, som gett mig så mycket!!  

 

   

Lite bus med EmmaPemma innan....

 

 

.... Jag rymde, trodde verkligen att det var ok så jag drog en repa (eller 53) i grannens trädgård, det var nog ganska ok för Mia och Emma skrattade massor innan de till slut fick tag på mig...


  

Så nästa dopp fick ske med koppel

 

  

går väl bra det med!!

 

  

Soltorkning, här har Mia gett mig lite friare tyglar med hjälp av en tvättlina.

 

  

Doris är tydligen klar med sin skönhetsvård

 

   

Hon blev väldigt sotis, Johanssons Spa var tydligen roligare än det hon hade varit på

 

   

Men jäklars så snygg hon blev!!! Marie kan sina grejjer!!

 

   

Vi avslutade med en fika innan det var dags att åka hem!


I eftermiddag ska vi åka till Jönköping, bo i husvagn med Lena och Flisa, Doris ska ställas ut, tyvärr verkar det som vädret blir sämre, men vi ska nog få trevligt ändå! Nu måste vi packa färdigt säger matte!!

Ha en go helg alla goa vänner!    



Av Lotta - 13 juni 2010 20:40

Äntligen har det slutat regna och storma, kändes lite tröstlöst ett tag

 

I går morse var Elliot morgonpigg, han började väcka matte vid 6-tiden och fortsatte ihärdigt pocka på uppmärksamhet tills matte släpade sig upp vid 8.

Hon öppnade altandörren och slängde ut oss


  

Titta där står de så fint, ända tills jag körde övertalning på Elliot

 

   

Kom igen nu Elliotten, vi mular ner lillskiten i gräset!!

 

  

Det är bra!! Håll ner henne så kittlar jag!!

 

    

Mobbing på hög nivå

 

  

Men hallå, fegar du ur nu Elliot??

 

   

Ja jäklars var sur hon är, men jag bara skakar av mig det

 

   

Nu har småskitarna ett allvarligt samtal, de gaddar ihop sig

 

   

osså får jag en rejäl utskällning, tror ni jag bryr mig eller???


Fram på förmiddagen körde matte iväg med Elliot, han skulle hem till Kulan och morfar, lugnet lägrade sig över Sjömarken, en ganska händelselös lördag förutom de blöta rundorna.

 

I dag tog vi bilen och hämtade upp Lena o Flisa, dags för ett besök hos Bella o Smilla


    

Jag, Smilla o Bella, snygg svansföring o snygga rumpor!

 

    

Flisa var lite för oss, bråttombruden!

 

  

Helt plötsligt dök den här bruden upp, och mattarna tycker att vi är långhåriga!!

 

  

Oj så mycket som satt fast i hennes päls, jag såg allt hur det kliade i fingrarna på matte!

 

  

Smilla pustar ut

 

  

Jag har hittat nått intressant

 

   

Hallå där lille kompis, var ska du?

 

  

När vi kom tillbaka la sig Smilla för att bättra på brännan lite

 

  

En törstig Flisa

 

  

och en godissugen Bella!

 

   

Fina Liljekonvaljer på fikabordet

 

    

4 bruna brudar

 

   

Smilla håller vakt!

 

  

Godisletning

 

   

Min matte säger att jag sitter konstigt??

 

       

Jag förstår faktiskt inte alls vad hon menar!

 

  

Snacka om konstig!!

 

  

Börjar bli trött, dags att åka hem!

 

Vi säger tack till Bella o Smilla med husse o matte, hoppas vi ses snart igen!!

Nu har båda barnen kommit och de har ju sån lyx att de har sommarlov!!

Det har införskaffats ny grill som har invigts i kväll, gott gott.

Nu ska vi tjejer se på film, husse er förvisad till källaren där kan han sitta och titta på fotboll för det har vi redan tröttnat på!!

Ha det gott kompisar!

Av Lotta - 11 juni 2010 21:46

.... att blogga, vi har nämligen herrbesök! I går eftermiddag ringde det på dörren och in rusade Elliot och sen har han liksom inte rusat ut igen....

 

  

Saknar du Kulan och morfar?

 

  

Det var nog ingen större fara, en massa bus bara...

 

  

Du ska ha en sak väldigt klart för dig! HÄR BESTÄMMER JAG!!!

 

   

Han är minsann lika lycklig ändå!

 

   

Doris ligger i soffan och trånar efter Elliots uppmärksamhet, nu DOris får du komma hit och hjälpa mig lite

 

  

Vi måste ju passa våra leksaker noga, Elliot kan ju ta död på vad som helst

 

  

Nä nä nä, katten ger du fan i!!

 

  

Kolla in Doris, så hon njuter!!

 

  

Ett och annat kärleksord byts nog här

 

  

Elliot hjälper till att vakta Sjömarken!

 

Vi har varit ute en hel del oxå, men kameran har inte fått följa med på grund av ihållande regn, någon som har fått följa med är husse, tänk att få ut honom i spöregnet, inte dåligt!!! Matte klarar inte riktigt av att gå ut med oss tre på en gång så husse har fått ansvara för Elliot på promenaderna, kul har vi haft och blött har det blivit!

 

Nä nu ska jag underhålla vår gäst, ha en fortsatt trevlig helg!!

 

   

Av Lotta - 7 juni 2010 16:12

Jag och Doris får dela på inlägget i dag, störst går först så jag börjar!!!

 

I fredags var vi och hämtade mattes nya (bättre begagnade) bil, packade den full och drog till Trollhättan. Familjen Johansson med Mia i spetsen stog och väntade på oss när vi kom, nycklar till huset lämnades över till matte, Doris packning bars in och min packning hamnade i familjen Johanssons bil..


  

.... där hamnade även jag, äventyret kan börja!

 

  

Så var vi framme, Örns camping i Bohuslän, paradiset på jorden!!!!

 

  

En enda stoooor gräsmatta, kan man göra annat än att trivas

 

  

Vad gör du där inne Mia??

 

  

Hon väntade på mig!! Man riktigt ser hur glad hon är över att jag är med!

 

  

Nu har det ju inte bara varit helg o ledigt, nej då, jag har varit grillvakt, ett hårt jobb!!

 

       

Jag har hjälpt till att bädda,

 

  

det var så jobbigt att jag fick vila en stund   

 

   

Jag har ju naturligtvis gosat en hel del, här med Emma o Anton!

 

   

Jag och Anton käkar frukost!

 

   

Det var INTE samling vid pumpen, det var samling vid Stella, lördagskvällens medelpunkt, eller universums medelpunkt är väl mera rätt!!

 

  

En massa gos med trevliga husvagnsgrannar!!

 

Ja som ni förstår så har jag haft en toppenhelg, men självklart blev jag glad över att träffa matte igen, ja ja Doris oxå.....

Nu vill Doris berätta om hur helgen har varit för henne och matte..

 

Ja jag blev faktiskt lite vilsen när Stella bara försvann, men desto mera mattetid med mig!! Vi började med att hälsa på mattes kompis Eva med familj, blev bjudna på grillat och hade en trevlig kväll


   

Där fanns tjejerna Elina och Alva, tror ni de gillade mig eller?!

 

  

De övade på att hålla kopplet, innan den riktiga promenaden

 

  

Vi gick upp i skogen, där följde töserna mig tätt i spåret

  

   

På vägen hem fick Alva hålla kopplet, hon var så stolt!!


Sen åkte jag och matte hem till familjen Johanssons hus som vi lånat över helgen, vad tomt det kändes att bara vara vi där...

Lördag förmiddag åkte vi och hälsade på mormor Maij för att sen dra vidare till Upphärad

 

  

Jag är glad

 

   

Elliot är glad

 

  

men vad i hela friden är det här????

 

    

En Hugo med världens längsta öron, jag blev skitskraj, drog efter Elliot....

 

  

..... Som tvärnitade, aj i nosen....

 

  

Blir lite sugen på lövbiff när jag ser den här bilden, undrar varför??


Resten av helgen har matte glömt att ta kort på, men trevligt har vi haft, vi var hos Åsa med familj på lördagskvällen och på söndagen var det ju dags för mig att ställas ut igen, varmt som sjutton var det, hellre det än regn...

 

Min kritik blev

Önskar mer bredd i skallen och mer markerad haka.

Tillräckliga vinklar, bra bröstkorg, bra kors, ngt öppen päls, Rör sig med bra steg


1 junkl 2 junkk

 

Vi var jättenöjda med detta så vi packade ihop oss, åkte och hämtade Stella och for hem till Borås, borta bra men hemma bäst!!

 

Nu ska vi vila upp oss i veckan medans matte jobbar, allt för att orka med helgerna!

 

Ha det bäst kompisar!        

Av Lotta - 3 juni 2010 19:30

Här grejjas det för fullt, Doris har blivit lite putsad inför söndagens bravader, matte har köpt sig en ny bil (som vi förhoppningsvis får innan avfärd i morgon) Det packas för fullt för i morgon drar jag, Doris o matte till Trollhättan!!!! Att Doris och matte ska bo hos  Mia i två nätter vet vi, men var ska jag vara???? Ja antingen åker jag med Mia, Christer o Anton till deras husvagn i Bohuslän eller så stannar de oxå hemma och där Mia är, där är jag!!!

Matte ska passa på att hälsa på lite kompisar, en liten sväng till Elliot och ett besök hos mormor Maij är inplanerat, men vi ska faktiskt mestadels försöka få matte att ta det lugnt, hon är lite ur form för tillfället, men hon är ju en krutkärring så hon hämtar sig nog!!

 

Husse ska vara hemma och ha Herrhelg, poker på fredag och herrmiddag med festligheter på lördagen, tur att vi slipper vara hemma, de blir ju så stökiga :-)

 

Vi önskar er alla en trevlig helg med fint väder!!

 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards