BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2010

Vi har haft det gött!!!

Av Lotta - 5 augusti 2010 21:48

Vi är hemma igen efter vår lilla semestertripp, vi har varit en sväng till Örnscamping strax utanför Kungshamn, ett ställe vi alla gillar, att familjen Johansson finns där gör ju inte saken sämre :-)

Vädret har varit bra, Mia har som vanligt fixat kanongod mat, vi har varit på utflykt, kunde knappast bli bättre!!


  

Anton tog emot oss när vi kom! Ser ni villavagnen i bakgrunden, en sådan vill matte ha!

 

  

Moa väntar på att förtältet ska komma på plats

 

  

Vi väntar på mat, det doftar gott från grillen

 

  

Det ser gott ut oxå!!

 

 

  

Badviken i kvällsljus

 

  

Anton i kvällsljus :-)

 

  

  Moa fixar frissan på Dorran

 

Kan ju tala om att jag svek min familj, jag har sovit hos Mia o Christer, gäller ju att passa på!!


  

På morgon vaktade jag förtältet

 

  

Doris vaktade Antons moped

 

  

Johan lockade med lite skinka

 

  

Vi åkte till Bohus Malmö för lite minigolf

 

  

Ett av de gråa sommarhusen är till salu, matte kan tänka sig det i stället för villavagnen. 3,7miljoner, perfekt för en "stuga"

 

  

Far o son Kryh lägger upp taktiken inför minigolfen

 

   

Moa tar det coolt

 

   

Emma gosade med oss

 

   

Efter minigolfen drog vi vidare till Draget, världens vackraste plats!!

 

  

Där trivs man gott :-)

 

  

Fina båtar

 

   

Vinden såg till att Doris inte behövde tofsar :-)

 

   

Vi hittade lite drivved

 

    

Gott at tugga på

 

  

Doris snodde den så klart!

 

  

 Fikadags!

 

  

Max, glad som en lärka, både över bullen och andraplatsen i minigolf

 

  

Husse är oxå nöjd med livet, han vann minsann golfen han!

 

  

 Emma o Dorran kollar om vattnet är lagom tempererat

 

  

Matte tycker jag ser lycklig ut, tacka fan för det, livet är underbart!

 

   

Emma o Moa

 

   

En till som vill ha fika

 

  

Doris tigger hos Johan

 

  

Undrar om Moa ska bli frisör, här fixar hon frissan på husse, han passar verkligen i småtofsar!

 

   

Ett dopp innan vi ska åka tillbaka till campingen

 

  

Så gott så gott!!

 

Som ni ser så har vi haft det bra, vi har mer att berätta men det får vi göra i morgon, blir alldeles för mycket bilder annars!

 

Ha det gott så länge!!


    

 
 
Ludde

Ludde

5 augusti 2010 22:58

Vilken härlig semester ni fick. Verkar vara en mycket hundvänlig camping. Jämfört med ett sommarhus för nästan fyra mille verkar en villavagn överkomlig. Allra billigast blir förmodligen att hyra nåt lyxställe ett par veckor om året i femtio år framåt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Lego

Lego

5 augusti 2010 23:47

Ojojoj vilken semestertripp!!!!
Ja lite avundsjuk blir jag allt... ;)
KLART ni ska till Sofiero!!!!!!
Totte kommer ju denna gången och ni som varit runt på en massa inoff och tränat er, det är mer än vad jag har varit...
Mattarna ska till Göteborg 20-22 aug och jag har minnsan fortfarande ingenstans att sova då... Så vem vet, jag kanske nappar på ert förslag...
men jag blir väl uppäten av Stella i ett naffs ;)
Kram kram från Legotass!

http://www.legolas-ohana.bloggagratis.se

 
Salle

Salle

5 augusti 2010 23:49

Kan bara tala om att jag inte blev avundsjuk. Jag struntar väl i både bad på mysiga stränder, smaskiga bullar o skinka. Så det så ;)

Nej, jag blev jätte-avis. Fy sjutton så mysigt ni verkar ha haft det! Ja, Stella: det ser verkligen ut som ett riktigt drömliv :) Tror du att din matte vill ha en till stilig hund? Jag kan flytta i morgon dag ;)

http://sallesblogg.elvinsson.se

 
Rudi

Rudi

6 augusti 2010 07:43

Mysig semester-tipp, absolut! Jodå, jag skulle kunna tänka mig att bli inneboende hos er ett tag jag också, vare sig ni är på semester eller inte. Gosa med brudarna kan jag gör vilket som!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Carina

Carina

7 augusti 2010 08:06

Vad härligt ni har haft och vilka massa fina bilder. Nu längtar jag till min semester igen fast det dröjer ju ett år till nästa gång :-)

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Edith

Edith

7 augusti 2010 08:50

Vilken härlig semestertripp ni haft! Och vilka fina bilder. Det är så man blir lite avundsjuk. Villavagnen ser inte helt fel ut. Om det är en sån matte har beställt så blir det toppen. Ha' en bra helg! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Anna med flock

Anna med flock

7 augusti 2010 12:46

Åh vad gott ni haft det! Härliga bilder som verkligen förmedlar sommar :)

http://timsevimse.blogg.se

 
Kasper

Kasper

7 augusti 2010 16:43

Åh, så skojigt, och en sån massa bad också! Och folk, jisses vad jag skulle ha ränt runt och skällt och hälsat på dom allihop. Tror i alla fall matte.
NI har i alla fall uppfört er exemplariskt, kan jag se.
En villavagn vore väl schysst! Ni får backa upp matte ordentligt!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Tessan

Tessan

7 augusti 2010 18:06

Men jösses så underbart fint det var där!! Jag håller på att kolla runt vart tusan vi skulle kunna åka några dagar så man får lite semester i allafall! Det ska vara vid vatten och gärna sådanadär häliga klippor! Ska kolla campingen och stugor;) Ha det gott ni semester farare:)

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Totti

Totti

8 augusti 2010 15:07

Åh, älskar bilden av dig Stella, med klippor i bakgrunden och solsken i blick, jag tycker också du ser lycklig ut.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards