BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 13 augusti 2010

Jag är kär!!!

Av Lotta - 13 augusti 2010 21:45

Jag har ju träffat en del killar nu i sommar, Elliot, Aldo, Gugge m m men jag har mest surat, matte har varit lite bekymrad, tyckt att jag uppfört mig illa så när vi var bortbjudna till ännu en grabb förra helgen så funderade hon på att lämna mig hemma och bara ta med Doris, tur att hon inte gjorde det!!! Jag tror nämligen att jag hittat kärleken   Tillåt mig presentera:


  

Tiny Tuft's Cesare Di Spartaco

 

  

Han kan konsten att uppvakta, så där lite försiktigt till en början

 

  

Han busade så där lite lagom med Doris för att göra mig sotis

 

  

Sen busade vi lite

 

    

Pussades lite   

 

  

Han lät mig bestämma, precis så som det ska vara!

 

  

Han sniffade bara lite försiktigt inte så där burdust som de flesta andra...

 

   

Och Dorran sniffade hn inte alls på!!

 

  

Sen så vill jag jättegärna ha Cesares husse o matte som svärföräldrar för de bjöd oss på middag, snacka om att både jag och Doris njöt, fri tillgång på mat!!!

 

   

Dags att säga hej då till snyggingen, hoppas vi ses snart igen   

 

I veckan har matte fyllt år, hon har blivit firad, av husse har hon fått ett nytt sovrum, nya sängar, ny sängstomme, nytt golv, nya tapeter. Hon är överlycklig, han är väldigt duktig på sådant, vår husse!!


  

Inte nog med rummet, hon fick så vackra rosor av honom oxå!!

 

  

En fin blomma till, denna var från morfar o Kulan!

 

   

Gos med morfar!

 

Ja, Kulan, morfar o Elliot var här men det blev inga fler bilder, det var jordens regnoväder så vi var rädda att det skulle bli översvämning i källaren och i allt detta kaos glömdes fotograferingen bort...

I dag har vi varit hos brorsan Rocky, de har blivit med stuga så vi var ditbjudna!


    

Rocky, lika glad som vanligt!

 

   

Mysigt ställe, liten söt gäststuga fanns det på tomten

 

   

Doris hittade en lite grästuva att sysselsätta sig med

 

   

Den här figuren skällde jag ut

 

   

Kolla in min fina fluffiga päls, jag är ny schamponerad!

 

   

Det är Doris snoris med, men det syns inte lika väl på henne

 

  

Rocky var inte lika ren, men fin det är han!!

 

  

Se vilka snälla ögon han har!

 

    

Bus med husse Jan


Vi har haft besök idag oxå, stackars Saga, jag säger stackars för matte och hennes matte har roat sig med att skala henne helt


   

Resultatet: Liten hund med STORA öron!!

 

  

Annika passade på att klippa mina klor

 

   

Finns ingen som är så bra på det som hon

 

   

Jag bara njuter!!

 

Ja det var vår vecka det, eller i alla fall delar av den, nu ska vi njuta av helgen!

Vill bara säga att Saga verkligen trivs med att vara av med pälsen hon är överlycklig, så ni inte tror att mattarna bara är elaka....

 

Ha en go helg!       

 
 
Ludde

Ludde

13 augusti 2010 22:56

Stort Mattegrattis i efterskott! Husse tycker att jag ska ligga sådär när han klipper mina klor, men det kan han drömma om!!! Hoppas du får träffa Cesare fler gånger. Speciellt om det är läge... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Totti

Totti

14 augusti 2010 00:47

Lite sotis blir jag allt. Tur att Cesare inte hälsar på i din blogg så ofta, utan att jag kan njuta av bilderna på dig och Doris i lugn och ro. Men att du kan ligga så där avspänt under kloklippningen? Jag är alltid jättenervös, så jag försöker hela tiden slingra mig undan.

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

14 augusti 2010 00:59

Jaha... det skall tydligen vara blonda killar för dig Stella ... för när jag kommer och hälsar på dig så läser du lusen av mig direkt.. men jag skall allt komma ihåg det må du tro, så kom inte och fjäska för mig nästa gång :-) nänä, jag är iiinte bitter!!! Och vad då , ligga så där och fjanta sig när man skall få klorna klippta. Nej, lite sport skall det allt va.Husse fick ta mig till veterinären och klippa mina, men tro inte att det gick lättare för det. Jag fick sövas och det kostade 900 kr så här kan vi snacka manikyr he he
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
kulan

kulan

14 augusti 2010 01:02

Hej Stella.
Bry dig inte om Elliot för han är bara svartsjuk och då kan han bli lite kaxig
Kulan

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

14 augusti 2010 07:10

Får börja med att gratulera Matte i efterkott, Grattis :-)

Vilken snygg kille du har träffat på, han verkar vare ett riktigt kap så håll i honom :-) Ha en härlig helg, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

14 augusti 2010 10:06

OK då, eftersom jag ändå aldrig får ändan ur vagnen och hälsar på hos dig, så får du väl hållas med den blodne snubben om det gör dig lycklig. Och förresten, Dorran blir bra om jag kommer! Puss!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Annika

14 augusti 2010 11:20

Ha ha.....matte skulle ju inte lägga ut nån bild på "alien" ;o) men Saga är såååå lycklig och pigg nu. Pussar till dig och dorran

 
Cruellas sida

Cruellas sida

15 augusti 2010 00:46

Du låter verkligen kär. kan nästan se dina ögon tindra. ;D

http://crllaue.blogspot.com

 
Bella & Smilla

Bella & Smilla

15 augusti 2010 13:58

Vi förstår precis varför du är kär vilken lyckost du är, alltid så fina pojkar du träffar och vissa har ju bara världens finaste ögon.

http://teamlagotto.blogg.se

 
Ressu

Ressu

15 augusti 2010 22:18

Kär och galen .... vänta bara - om lite drygt en månad får du träffa mig! Vem som då är kär och vem som är galen -det får vi se!
Inte ska du vara orolig för den helgen inte - du kommer att få hjälp och guidning och du ska se att det blir en höjdarupplevelse även för er. För oss är det årets bästa helg - alla katekorier.

http://www.ressu.se

 
cesare

cesare

16 augusti 2010 21:39

Puss tjejer!
Min bästa dag i sommar ! Ni var jättemysiga!
Men skall jag välja ? Vill ha er båda!
Pussar och kramar till er båda
Från Cesare

http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se

 
Kasper

Kasper

17 augusti 2010 00:16

Trevlig kille du visst lyckats få på kroken! En som vet att uppföra sig. Klart du blir kär!
Härliga sommardagar ni haft och förhoppningsvis fortfarande har. Även om det har regnat en del (knappast alls, hos mej).
Matte och jag ska absolut prova den där kloklippställningen - jag brottas alltid ner på rygg, och när jag väl under stort motstånd hamnat där, då blir jag lugn! Omväxlande klipp och magkli, det funkar någorlunda.
Fast direkt NJUTER, vet inte riktigt... ;)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Torsten

Torsten

17 augusti 2010 07:16

Men Åååå!!! Äntligen får jag se min älskade bror! Först blev jag lite putt över att ni dejtat, men sen tänkte jag; finns inte jag i närheten så får gärna min brorsa sköta saken, och det verkar han ju ha gjort med bravur!
Jag är också nybadad och lurvig, matte säger att nu är det dags för klippning igen...tycker att hon säger det titt som tätt nu för tiden!
Puss o kram till er alla!

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

17 augusti 2010 08:27

Jag hâller med ... Cesare är en riktig snygging och dessutom gentleman ... en ovanlig kombination. Stackars Saga som blivit av med all sin päls. Grattis till matte i efterskott. Hurra! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Wille

Wille

17 augusti 2010 13:12

Jaha du så du letar grabbar du. Jojo, vi hade en tjej här häromdagen som gjorde det hon med. Mne inte fikc jag hälsa på henne inte nänä, bara se på avstånd. Ja så är det att vara cardigan, alla tjejer luktar gott men jag får inte hälsa på dem jag. Nåväl jag överlever. Det finns ju andra tjewjer att busa med också, som tur är. jag träffade en häromdagen och vi hade jättekul.

http://willebus.bloggagratis.se

 
Sigge

Sigge

17 augusti 2010 20:42

Jättegrattis till matte alldeles för sent.
Men så där är det när man inte hinner runt till alla bara för att matte har för mycket att göra och är trött.
Så du har dejtat du..........lyckliga du var länge sen jag gjorde.

http://svamphunden.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Milou

19 augusti 2010 13:53

Hallå Stella!

Jasså, då var man brädad. Snygg kille, ganska lik mig om jag får säga det själv :)
Men du glömmer snart honom när du träffar mig.....

Puss och kram hela dagen.
Milou

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

19 augusti 2010 23:35

Nu är vi tillbaka igen. Det var som tusan att någon blev godkänd, det trodde vi aldrig. Men det ska ju vara en sån stilg kille förståss.
Flåt Lotta att vi glömde din födelsedag. HURRA HURRA
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards