BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 3 januari 2010

Av Lotta - 3 januari 2010 18:42

Man blir härligt glad la la la la... Ja i dag går vi här och småsjunger lite...

Börjar med gårdagen, den var härlig den med, vi var bjudna på middag hos farmor och Åke! Åke stog för kockeriet, en massa gott kött med pepparrotsås och potatis, så gott så gott!!


  

Sleven ska vara i grytan och Stella ska vara vid spisen :-)

 

  

Stundom blev det trångt vid Åkes fötter

 

  

Efter maten hittade jag en go fåtölj att koppla av i

 

  

Dorran var på tomtejakt innan....

 

  

.....hon gosade till det och vilade lite

 

   

Flisa låg fint i sin mattes knä

 

I dag märkte jag allt att det var något på G, det kokades choklad och packades ryggsäck, jag och Doris var med och hjälpte till med glada yl och tillrop, matte höll på att bli tokig... Sen bar det av till skogen, eftersom Tova och Milou har besök av sin mamma Vittra och Flisa var med så var vi 6 glada Lagottos som drog iväg!


   

Jag och Tova hälsar på varandra, det var längesen sist

 

   

Dorran börjar växa till sig, jagar killar....

 

  

...men Milou jagade efter Flisa i stället

 

    

Härville jag och Moa ha fikapaus

 

    

Vaddå undrade Tova??? Var det någon som sa fika???

 

   

Vittra bangar inte heller lite bullar, även om de nästan hade blivit frysna på vägen dit..

 

   

Moa skakade ner snö från träden, i dag var det som att gå i en riktig sagoskog

 

   

Grenarna ser mjuka och härliga ut

 

    

Härlig motion blir det när man springer i snön

 

   

Mor och dotter när vi var på väg tillbaka..

 

En riktigt härlig runda blev det, mycket spring och bus och istappar i skägget:-)

 

 

  

Dorran vilar lite efter promenaden

 

  

Jag var inte sämre jag...

 


När vi kom hem så var det dags för middag, sen började matte yra om att plocka bort julen, men där satte jag ner tassen, blir inget med det än på ett par dagar, sånt orkar jag inte med när jag har varit ute, så det blev bara en vanlig enkel städning.... Nu är det så att vi har världens mest glömska matte, i dag hittade hon tuggringarna vi fick av Mia i julklapp, de har bara legat i hundgodisskåpet (japp vi har ett sånt!!!) och väntat på oss, så nu är det dags att tugga vidare... 

 

Ha det gott kompisar!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards