BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 9 januari 2010

Av Lotta - 9 januari 2010 19:46

I går skulle vi ju ha semester, vaknade av väckarklockan klockan 7??? Usch och fy, inget vidare.. Matte grejade och grejade, glömde t o m att ge oss frukost, jäkla sätt!! Vid 8 ringde det på dörren, sånt är man ju inte van vid... Det var Flisa, visade sig att matte inte alls glömt det där med frukosten, vi skulle käka ihop med Flisa...


  

Flisa hade ingen vidare morgonaptit så hon fick lite hjälp

 

  

Jag åt själv och skötte mitt...

 

     

.... Doris däremot försökte allt att lägga nosen i blöt, i Flisas skål...


Strax efter maten kom farmor och Åke, mattarna drog i väg till Göteborg, skulle tydligen se på en massa Lagottos på My Dog, undrar varför inte jag fick följa med, tänk er vilken succe jag skulle ha gjort så gott som jag doftar :-)

Vi hade en trevlig dag här hemma, Moa bakade bullar och vi hundar var med farmor ute,mycket bus i snön..


  

Här är jag!!!

 

  

Flisa poserar snyggt, hon är en riktigt linslus :-)

 

  

Snön sprutar runt Dorriga D

 

    

Flisa var lite törstig, då är det bra med snö, det är ju som att stå i vattenskålen

 

  

Säger bara; ÄR JAG SNYGG ELLER ÄR JAG SNYGG??!!

 

  

Hahaha, vet inte varför jag tänker på Mupparna när jag ser den här bilden, eller jo, det vet jag!!


Mattarna kom hem, lastade med påsar och glada över allt de sett, de träffade bland annat Elliots bror och sen hade de naturligtvis kollat in Pablo och Sollan i ringen. En hel del godis hade de med sig, smakprover på olika fodersorter som vi kan få som godis, en leksak till Elliot hade införskaffats, bajspåsar och annat smått och gott... Sen är det ju tur att jag har ögonen med mig, jag såg allt att det fanns både en ny sax och ett nytt skär i påsen, detta såg dock inte Doris så hon höll sig inte undan, hon var t o m så dum att följde med frivilligt ner i källaren så nu är hon klippt, blev så där liten igen...


   

Lilla dumma Doris... Ingen rumpa har hon kvar... Huvudet däremot får nog klippas mer...


I dag har vi haft en slappardag, bara någon kommer nära mig så viker jag svansen åt sidan, jag har suttit i fönstret och väntat  på att någon snygging ska komma förbi så att jag kan få "roa" mig lite, men inte då.... Matte har inte velat ha mig lös i dag, förstår inte varför???

Grabbar, ni har någon dag till på er, jag väntar ivrigt       

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards