BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Lite av varje....

Av Lotta - 19 november 2010 21:58

  Det är dags för fredagsmys.......


  

Mys för matte är en massa tända ljus, för mig o Dorran handlar det mer om något ätbart, alla är vi olika...

 

Eftersom vi bloggar så sällan så får det bli ett blandat inlägg idag..


  

Som ni ser, det är verkligen INTE mitt fel att det inte bloggas, jag försöker allt jag kan!!!

 

  

Råttvakteriet gick så där, först somnade jag på min post och sen kunde jag inte hålla mig, var tvungen att smaka liiiiiite och då åkte båda råttorna till tippen och där kan de väl trivas bra, massor med kompisar där har vi hört!

 

  

Finbesök häromdagen, Saga, Annika o Micke

 

  

Jag fattade att något var på gång, höll mig på avstånd....

 

  

Dorriga D är ju inte lika smart så hon blev av med lite klor

 

  

Sen blev hon väl kontrollerad av Saga

 

  

Ibland tror jag att Saga är kär i Doris, ja kärleken är blind sägs det   

 

Så ett par rykande färska bilder, bara någon timme gamla

 

  

Var lite trött efter promenad och tiggeri (fredagsmiddagen ni vet....)

 

  

Orkar inte ens bli arg över blixten som stör....

 

  

Doris är inte riktigt lika avslappnad, men se så långhårig hon är!!!! Blir ingen klippning på länge, utställning  i januari, så pälsen ska sparas tills dess.....

 

  

Vi avslutar som vi startade, ljus i mörkret!

 

Ha en riktigt trevlig och mysig helg vännerna!!!

 

 

 
 
Ludde

Ludde

19 november 2010 23:43

Oj, riktiga mysbilder! Jag vet precis hur länge dom där råttorna håller. DET kan inte kallas länge ens. Bra att Dorran är långhårig om hon ska komma och hjälpa mig med alla pinnar. Vi har det nog lite kallare här... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

20 november 2010 00:36

Stellabella du är ju så söt så det gör ont. Ja, Dorran oxå naturligtvis , men du Stella är bara sååå speciell :-)
pussar från Kulan och Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Carina

Carina

20 november 2010 11:00

Vilka härliga mysbilder. Hihi gilla den med råttan. verkar vara en rolig kompis...

Visst är slalomen svårast men oxå väldigt roligt när det väl börjar sitta. I onsdags sprang han igenom helt själv och jag bara hejade på med klappar och han tog alla pinnarna, då var jag riktigt glad efteråt :-) Hoppas resten av helgen blir lika mysig, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Rudi

Rudi

20 november 2010 13:15

Alltid lika kul att hälsa på hos er, tjejer! Ha en fin helg!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

20 november 2010 16:35

Inte fick vi några råttor fast matte och husse var på IKEA, men som tur är ska dom tillbaka en gång till före jul och då jäklar blir det råttköpartime. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Kasper

Kasper

20 november 2010 22:23

Håller med - mattar tycks överlag vara nästan löjligt förtjusta i "levande ljus". Vaddå levande...
Stella, du är ju så söt och så härlig att både jag och matte bara SMÄLTER!
Men du - den där råttan tycks ju ha tröttat ut dig rejält - lika gott att den får roa sig på tippen i stället!
Fortsätt mysa i helgen! :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Torsten

Torsten

24 november 2010 07:52

Fast råttor ska väl hålla till på soptippen...det har då jag hört!
Så himla mysigt ni hade det med ljus o allt, det är riktigt fredagsmys det!
Här har mattes jullådor kommit fram, det ska visst julas till lite....Skymtade min fina julstrumpa bland allt bråte...

http://prinstorsten.blogg.se

 
Tessan

Tessan

24 november 2010 11:10

Men jösses så söt du är! Speciellt när du ligger med råttsvansen i munnen och sover:)
Här är det klippta vovvar och ingen utställning förränkanske till vår/sommar har liksom inte haft lust eller ork.
Mys på flickor, kram och puss på era nosar!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards