BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Vintertid.....

Av Lotta - 25 november 2010 18:15

Tyckte det var min tur att blogga i dag, la mig strategiskt PÅ daton   


  

Ingen kan ju missa vad jag vill!!

 

Nu så har snön äntligen kommit, vi är ÖVERLYCKLIGA!!! Lite konstigt bara, mäniskorna klagar på detta underbara vädret och det konstigaste är att de klagar ta mig sjutton vilket väder det än är?!


I dag har vi varit ute med Saga, härligt snöbus....


  

Full fart direkt

 

  

Lyckliga Stella

 

  

Saga kämpar i drivorna, bra träning för benmusklerna

 

  

Stella kollar snödjupet, alldeles lagom, inget att klaga på!!

 

  

Snörumpor!

 

  

Matte skulle ta kort på mig när jag hoppade över stammen, hon lyckades väl si sådär.... Jag är ju snabbare än blixten...

 

  

Saga väntar in oss andra

 

  

Lite paus för att gnaga bort is på tassarna

 

  

 

Snö i skägget

 

  

Min fina päls   


Matte har börjat lite smått med att plocka fram ljusstakar o stjärnor, blir ganska mysigt faktiskt, men NU vill jag ha MAT så nu får vi klara med både bloggandet och pyntandet för en stund, vore ju hemskt om jag svalt ihjäl......

 

Ha en mysig helg alla fina kompisar!

 
 
Rudi

Rudi

25 november 2010 19:02

Kul att ni tjejer har underbar bus-snö också! Livet blir en fest när snön ligger där och väntar på en varje promenad! Jag gillade speciellt era snörumpor, brudar ;-)

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

25 november 2010 23:48

Japp, så länge snödjupet är så här är det härligt! Ett par decimeter, så än bottnar jag. :)
Ni gillar också snö, och jag och matte älskar att titta på era busbilder.
Mattar borde också pröva på rejäla snörull och snöplöjningar, DÅ skulle dom nog gilla den bättre!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ludde

Ludde

26 november 2010 09:44

Härligt med all snö! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Edith

Edith

26 november 2010 15:48

Vilket snörejs! Ser härligt ut. Jag har ingen snö ännu, men det kanske kommer. Det är ovanligt kallt i Frankrike just nu så snön är inte långt borta. Min matte har också plockat fram adventsljusstaken, ljusslingor och har också börjat plocka med sina tomtar. Ha' en trevlig helg!

http://www.parisercollie.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

27 november 2010 00:37

Bra att du tog datorn under dina Vingar?
I alla fall ser vi att ni har jättemycket snö. Vi har väl bara sådär 5 cm, men bättre än inget.
Gosesnöhelg och kramar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphärad

Ellior Kung af Upphärad

27 november 2010 13:08

Mums vilka goa snörumpor... här är ju oxå massor med snö. Idag har Kulan och jag varit ute själva för Zacco jagar bara brudar hela tiden. JAg vill komma till er och rejsa men det är inte väder att köra bil i säger Kulan. Hur lång tid tror ni att det tar om jag börjar springa nu????
Puss
Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ressu&Rolle

Ressu&Rolle

29 november 2010 00:17

Tjena' snyggingar.
Härligt att se er igen - om än bara på bild.
Kul med snö - javisst, men inte i den enorma mängd som vi fått här. Man kan inte springa, måste skutta fram - hela vägen.

http://www.ressu.se

 
Ingen bild

Milou

30 november 2010 07:08

Hallå Stella!
Det var länge sedan. Tänkte på dig igår när matte tog mig och syrran på promenad till Sjömarken och elljusspåret. Min matte är ju så dålig på det här med att kolla bloggar. Jag tycker att vi borde ta oss en date snart Stella!, kanske kan försöka utan "busiga" syrror, eller vad tror du?
Puss och kram hela dagen.

 
Wille

Wille

30 november 2010 12:55

Hej snötjejer !
Visst är det underbart med snö ! Som tur är gnäller inte vår matte särskilt över att det har kommit snö nu, men ni skulle ha hört henne när den kom i oktober, då blev det en massa gnällande av. Fast jag blev ju jätteglad, även om det inte var så mycket snödjup att tala om då.
Nu har vi ungefär 1,5 Wille snödjup här. Men det är så härligt.
Ser att ni är lika tokiga som jag i snön, så ska det vara. ha en härlig snödag nu !

http://willebus.bloggagratis.se

 
cesare

cesare

1 december 2010 00:18

Mystjejer !
Om ni svälter, så kom hit! Matte avskyr snön och jag är lite sådär.. gillar inte att snön fassnar i tassarna, men djädrar så mycket man kan spåra.
Fast matte blir galen för hon tyckar att jag inte skall dra omkull henne i halkan. Men hon får ju lära sig att stå på benen !
Här är minsann inte pyntat för matte och husse har lämnat mig för två-veckor i solen, så jag har blivet sliten på långpromenade av en av lillmattarna, så det är skönt att livet rullar på som vanligt igen.
Lagottkramar från
Cesare

http://www.lagottocesare.bloggaplatsen.se

 
Torsten

Torsten

1 december 2010 13:10

Jag blir så himla lycklig, för vart jag än vänder mej ser jag snöiga härliga bilder....i heeela landet!!! Det är vinter minsann! Och nu är det ju himla mysigt för i alla fönstren lyser det stjärnor o ljusstakar och annat mysipys!
Ha det gott tjejer, ni finns i mina tankar :) (Särskilt du, Stella

http://prinstorsten.blogg.se

 
Carina

Carina

1 december 2010 13:45

Vilken härlig busstund i snön ni har haft. Måste vara jobbigt att snön fastnar så i pälsen... Ha det bra, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Älsa o BollnäsTrollet

Älsa o BollnäsTrollet

2 december 2010 13:18

Heej brudar=)
Så kul att se era snörejs=) för visst är det kul med snö...men idag är det attans kallt så vi har nyss varit ut på en mycket kort promenad, nu ska vi lära matte lite nya trick...eller om det var hon som ska lära oss=)) strunt samma bara vi får godis=)
ha det bra:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Ellior Kung af Upphäradrad

Ellior Kung af Upphäradrad

3 december 2010 13:26

Ha,ha Stella!!
Jag bor närmast.........

http://www.kulan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards