BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 5 december 2010

Advent

Av Lotta - 5 december 2010 19:52

I dag är det ju 2:a advent, men eftersom vi inte riktigt hänger med så bloggar vi om vår 1:a advent, matte bullade upp


  

Ser ju gott ut, vad får jag???

 

  

Kolla kolla, egen hundtallrik, Lussekatter o pepparkakor för hundar, MUMS!!

 

  

Ja, Flisa var med och fikade oxå..

 

  

Doris tackade för fikat på sitt speciella sätt

 

  

Det var gott, jag kan tänka mig liiiite till :-)

 

I veckan har vi haft fullt upp, det har varit väldigt kallt så snön finns kvar, ingen kamera med på promenaderna p g a kylan tyvärr..

Efter promenaden i dag följde Flisa med hem, klippardags...


  

Flisa, nyklippt, nöjd och fin...

 

   

Jag, nyklippt, nöjd och fin

 

   

Doris, nykli....Näääää, Långhårig men nöjd!!


Doris har allt tur hon som slipper klippning, sen att matte tovade ur hela pälsen behöver vi ju inte prata om...

 

Japp, det var vår vecka det....

 

Ha det gott kompisar!!

 
 
Tanja och Selma

Tanja och Selma

5 december 2010 20:08

Titta in på vår blogg och se vad du tycker! Kommentera gärna om du ser något du gillar, eller inte gillar=)

http://tanjaselma.blogg.se

 
Rudi

Rudi

5 december 2010 21:23

Det var adventsfika som heter duga det! Nåt liknande har jag aldrig sett! Ni blev snygga efter klippningen, tjejer...och ja, Doris är ju naturligt snygg ändå!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

5 december 2010 21:48

Kanske den där Strandbodssprayen är nå´t för mina tassar? Måste vara mycket lättare att använda spray en att smeta tassalva för hand. Får faktiskt säga att ni är snygga i både långt och kort hår. Allt klär en skönhet - eller två... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Helena o Tosca

5 december 2010 22:24

Mm, hundtallrik med fika, smarrigt!
Hur går freestylen?

 
Kasper

Kasper

5 december 2010 22:42

Snyggt, både långt och kort! Smarrig adventstallrik - ska se till att matte studerar den noga.
Det ska hon, säger hon. :) Så tack vare er så får jag antagligen något liknande om en liten stund, innan vi går och lägger oss.
Ha det gott allihop!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Ellior Kung af Upphäradrad

Ellior Kung af Upphäradrad

6 december 2010 02:51

ORÄTTVIST!!!!! att vissa får så gott adventsfika... vad fick jag... jo torra kex. Jag tror jag flyttar till Borås.
Suck från en utsvulten kille i Upphärad

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Totti

6 december 2010 04:30

Sockersöta kakor och pinglor! Det var fröjd för ett lagottoöga! Trevliga närbilder, man riktigt känner de mjuka sköna lockarna.
Även hos oss har trimbordet varit framme. Jag har klarat mig utan klippning, men Lydia är bara en skugga av sitt forna jag.

 
Torsten

Torsten

6 december 2010 07:47

Håller med föregående talare....en riktig fröjd för ett lagottoöga!!!
Hörrni....om ni nu är lite sugna att åka norrut, tveka inte...KOM!!!!
Bra föresten att ni gav matte en rejäl lektion ang. lagotto, förhoppningsvis fattade hon :)
Puss o kram

http://prinstorsten.blogg.se

 
Edith

Edith

6 december 2010 09:05

Vilket mumsigt adventsfika. Själv hâller jag mig till de franska baguetterna. Hilda och jag ska nu ut pâ en lângpromenix mitt i storstan. Hilda bor permanent hos mig nu. Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

7 december 2010 00:10

Men vad är det vi ser, adventsfika? Sånt har vi inte här. Elliot, ska vi göra gemensam sak och flytta till Borås?
pussar

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Tessan

7 december 2010 13:02

Men oj eget adventsfika!! Lussebullar utan saffran då? Snygga frillor och "icke frillor" ;) Ska be en kompis att snagga Primo, är så less att duscha av stora snöklumpor från kroppen....Han ska ju jaga runt i den djupa snön och hela han ser ut som en snöboll!!
Ha det gottigt sötnosar,Primo och acke hälsar med en stoooor blöt nospuss!

 
Cecilia & lilla Flo

Cecilia & lilla Flo

7 december 2010 22:38

Förlåt vår söta hundvänner!!! Vi har varit Uuusla på att blogga och höra av oss. Nu är vi tillbaka i jordelivet igen. Jag ser att vi har varit snåla med hundfikat oxå, visar in Flora detta inlägget, med alla bullarna.
Nu skall vi se om vi kan pricka in en dag utan 15 minus och träffas för en promenad!
Kramisar till er hela familjen!

http://www.bohemianspirit-april.blogspot.com

 
Charlotta

Charlotta

8 december 2010 15:55

Vad mysigt ni har det! Längter bara på att Donna ska komma hem igen så att vi kan mysa i massor. Nu har valparna blivit 6 veckor så snart kommer hon hem!
Ha det så bra i snön!

http://www.primadonnas.se

 
Carina

Carina

8 december 2010 17:51

Vilken fika ni fick, vad härligt :-) Får nog ta och fixa till något till mina vovvar oxå... Ha det gott, kram

http://tysonochganget.blogspot.com

 
Susanne o Pebbels

Susanne o Pebbels

9 december 2010 16:03

Jag blir ju så nyfiken, varför klipper ni den ena och tovar ut den andra? ;P

Ps. Pebban tycker att Stella och Doris har det riktigt bra som får lussefika.

http://hundtraningen.blogspot.com

 
Busan

Busan

10 december 2010 08:03

Men vilken matte ni har! Försökte visa min det goda fikat men hon tycktes inte förstå.......Lillmatte förstod. Hon skall fixa fika till helgen. Ha en bra helg o trevlig Lucia! Själv ser jag ut som en råtta. Jättekortklippt! Men matte säger att jag behöver inte vara "i päls" förrens till våren.

http://lagotto.hepp.nu

 
junitjej

junitjej

18 december 2010 22:32

Adventsfikat ser gott ut!
Vilka fina hundar!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards