BlondinStella & TuffaDoris

Alla inlägg den 4 juli 2010

Av Lotta - 4 juli 2010 21:32

Tjenare, Doris is back :-)

 

Det här med semester var juinte riktigt som jag tänkt mig, Husse, matte o Moa har jagat runt efter möbler, Moas nya rum skulle ju inredas och en hel del nytt behövdes. Är vi hundar välkomna i möbelaffären tror ni??? Nej då.. Ena dagen förbarmade sig farmor över oss i övrigt har vi fått ligga hemma och vänta och när de väl kommit hem så har det skruvats och skruvats... Nu är Moas rum i det närmaste klart och inte nog med det, husse och matte har fått sig nya sängar, sen visade det sig att de sängarna inte passade i sängramen så då blev det ännu en sväng till Ikea och ännu mera skruvande men nu hoppas vi att allt är klart..

 

I går var barnen iväg på festligheter och jag och Stella fick följa med hem till farmor och Åke för grillning och när vi kom hem efter en trevlig kväll så fickvi en överraskning!!!!


  

Strövelstorparna hade kommit tillbaka, visade sig att Aldo, Gugge och Liq trivdes bättre hos oss än på campingen

 

  

Aldo

 

  

Mamma Liq

 

  

Osså Gugge då, alla ser allt väldigt nöjda ut!

 

  

Max och grabbarna

 

   

Stella är mest tjurig när vi har hundbesök,ville inte komma ut alls!

 

 

Och jag är mest knäpp säger matte....


I dag var det då dags för utställning på hemmaplan, inte riktigt lika hett ute som igår men nog räckte värmen till

 

Började med att kolla in konkurrenterna


  

Marisa-Di-Soul, en väldigt söt och trevlig tjej

 

   

Den tredje tjejen, vet inte namnet tyvärr...

 

Vi var 5 anmälda i juniorklassen, men vi var bara 3 som dök upp

 

  

Jag och matte in action

 

  

Kolla in, jag har huvudet uppåt och rör på benen SAMTIDIGT!!!

 

  

Marisa väntar och får lite godismutor

 

  

Jag väntar och får lite godismutor :-)


I dag drog jag längsta strået 1:a i kvalitet och 1:a med HP i konkurrensen

Kritiken blev:


Fina proportioner, vällinjerat huvud men kunde ha något kraftigare nosparti. Bra överlinje, utmärkt förbröst och kropp, utmärkta bakvinklar. Bra benstomme. Rör sig bra. Ej i bästa päls idag. Bra temperament. Välvisad


Behöver jag säga att vi är nöjda?!

 

  

Vi hade ju jättebra sällskap och hejjarklack i dag, Moa, som har tagit korten, Pia och Annika var med, vi tackar så mycket för supporten!!

 

När vi kom hem så packade Strövelstorparna ihop och for hem, det blev allt väldigt tomt, men Stella ser lite nöjd ut....


  

Fick min "efter utställning belöning"

 

  

Stella blev inte utan...


Nu har husse och matte roat sig med att raka av mig pälsen, sommarfrissa kallar de det, detta får ni se bilder på en annan dag....

 

Nu är det soffmys som gäller , ha det gott kompisar!!

      

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards