BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

The Italion stallion

Av Lotta - 13 mars 2011 20:44

Tja Doris här!

I går körde husse Stella till farmor och sen körde han ut mig o matte, så vi åkte till Strövelstorp, Gugge tog emot mig med öppna tassar och matte har ojat sig över sööööööta Bengta! Vi är hemma igen, husse har hämtat hem Stella och snart ska vi sova, men lite bilder från gårdagen får det bli, tyvärr så blev det inte fotovänligt väder idag så ni får nöja er med det lilla...


  

Matte skulle ta en bild på min fina mamma, min lilla halvsyster och mig, men någon kom emellan...

 

  

Matte förstorade upp mig, ser ni mina tänder, dem visade jag mot Gugge mest hela tiden...

 

  Lilla Söta Bengta

 

 

  Min fina mamma

 

 

Guiggio, tror att han är guds gåva till oss tikar :-) 

 

Jag gömmer mig lite bakom Håkans ben, känns tryggt

 

 

Här försöker han pussas, ja Gugge alltså.... nä nä det går inte hem 

 

Bengta är ju för liten för att förstå "det där"

 

 

Här provar han att beklaga sig för min mamma, men inte heller det lyckades

 

 

  Bengta passade på att sola lite

 

  

Innan hon gick vidare till nya äventyr!


Trots att han, Italienaren, var ganska påfrestande så har vi haft det jättetrevligt, tack Pia och Håkan för att vi fick komma!!

 

Ha det bra alla kompisar! 

 
 
Rudi

Rudi

13 mars 2011 21:58

Kul att träffa mamma så där. Hon är ju snygg! Gugge kanske behöver tas ner på jorden lite och Bengta är för ung för mig. Doris, du äger!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

13 mars 2011 22:02

Ja du Doris, Det är inte lätt att vara så snygg när det glider omkring italienare på jakt efter lammkött! Ta det som en komplimang helt enkelt, och i värsta fall får du väl använda gaddarna. Det verkar ju som om du klarade dig helskinnad ifrån mötet. Det var nog roligare med Bengta och morsan... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
strövelstorpslagottona

strövelstorpslagottona

14 mars 2011 00:32

Tack Lotta och Doris för att ni ville förgylla våran helg. Giuggio behöver nog tuktas lite, duktigt av dej Doris att visa tänderna och jaga iväg honom, haha.Härligt att se Bengta och Doris som är så lika sin mamma Liq
Alla Strövelstorparna säger tack och puss

http://lagottoflickorna.bloggplatsen.se

 
Totti

Totti

14 mars 2011 05:19

Bra att du höll på dig, min egen lilla sötnos. Men att din matte kunde avhålla sig från att stoppa ner Bengta i väskan och ta med henne hem?

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Torsten

Torsten

14 mars 2011 07:18

Mej veterligt så ÄR Gugge guds gåva till alla tikar....Det var vad han sa till mej i somras och jag har ingen som helst anledning att misstro honom!!!
Lite avis är jag för att en del av er har varit i Strövels....man kan ju undra när det blir min tur???

http://prinstorsten.blogg.se

 
Christina

Christina

14 mars 2011 15:25

Guggio ser verrkligen ståtlig ut. Är han inte väldigt stor också eller är det kanske mperspektivet i bilden som gör honom stor jämfört med de andra?

http://socialahundar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

15 mars 2011 01:17

Jaså, italienaren trodde sig oemotståndlig. BRA att du visade honom att man minsann inte alltid får som man vill FAST man är italienare. Att inte ALLA faller för dom! Jag har hört att dom visst tror det, allihop!!!

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

15 mars 2011 09:11

Helt rätt!! Killar ska man hålla kort=)(säger Ästher) men snygg var han allt!! Fina bilder som vanligt =)
Ha det bra!

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Tessan

Tessan

18 mars 2011 23:56

Fniss....Ja du Dorran inte lätt med italienska hingstar....haha men så söt lilla Bengta va då....Ja och mamma Liq alltid lika söt! Prima var hon för "tjurig" för att vistas med er? Hmmm hon har väl fått sin pappa Primos humör mot andra hundar...bara dom får äga människorna för sig själva så är allt bra! Avis att du varit och träffat Pia och håkan...men jag planerar en vända dit ner i vår..
Kramis till er alla!

http://minahundarochjag.blogg.se

 
Sanna

Sanna

20 mars 2011 23:53

Härliga bilder! :)

http://www.hundzonen.se

 
Doris

Doris

22 mars 2011 13:17

Det var härliga bilder från Strövelstorp och vilket garnityr du kan visa upp Dorran! He he, coolt!
Jag gör likadant mot närgångna herrar, det är ingenting för mig (ännu i alla fall)! Puss puss från Doris

http://lagottodoris.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards