BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 7 maj 2011

Här duggar det inte tätt

Av Lotta - 7 maj 2011 20:49

Nä varken med blogginlägg eller regn duggar det tätt, men men här kommer en liten uppdatering..

Jag har blivit kastrerad (ja det heter så även för tikar), det är snart tre veckor sedan och jag mår toppen, de första dagarna efteråt var jättejobbiga men nu mår jag bra och det är skönt att veta att jag aldrig kommer bli skendräktig igen, för det är ju inget man längtar efter.


  I går låg jag och eftermiddagsvilade lite, när matte kom och sa att jag skulle ut och hålla vakt


  Hon sa att den lille handväskebrännaren skulle komma??


  Matte, nu har jag vaktat läääänge, får jag pausa lite??


  En liten rullning kan väl gå an


  Det är så gött att leva!!


  Jag o Doris käkar maskrosor, vi tycker det är jättegott!


  Doris tycker ju att det mesta som är ätbart är gott :-)


  Så kom dom då, Kulan, morfar och handväskebrännaren


  Snääääälla snääääälla släpp in mig, jag ska inte gå nära spisen jag lovar!!!


  Matte sa att det var ok, vi skulle nämligen inte använda spisen alls, så Elliot fick komma in!


  Ny grill hade matten varit och köpt, Elliot fick inte gå nära den :-)


  Husse och Kulan slog sina kloka huvuden ihop


  Och gott blev det kan vi intyga!!


Om ni inte läst Elliots blogg om hans handväskeolycka gå in här


I dag har vi varit i skogen med farmor, Lena och Flisa, matte har varit lite sjåpig efter min operation så det var första gången jag fick vara lös, UNDERBART!!


  När vi kom hem, var Lena snäll och fyllde den lilla baljan, skönt i värmen!!


  Jag var lite törstig :-)


 

  Fick vad jag tålde!!


En härlig dag har det varit, nu är vi slöa och trötta, precis som det ska vara!!


Ha det gott kompisar!

 
 
Elliot Kung af UpphäradE

Elliot Kung af UpphäradE

7 maj 2011 23:42

Hmmmm. egentligen skulle jag inte ens kommentera detta inlägg. hmpf.... men eftersom ni är så jäkla snygga så kan jag inte låta bli trots att ni mobbar mig :-) En handväska mer eller mindre, det kvittar väl :-)
Kulan och husse tackar för igår , god mat som vanligt.
Kramar från Elliot

http://www.kulan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mia, Stella och Doris "moster"

8 maj 2011 19:26

Hallå brudar!!!
Skönt att se att ni mår bra =)
förstår om ni är skeptiska.....handväskebrännare ska hållas kort =)
Jag längtar till nästa söndag!!!

 
Rudi

Rudi

8 maj 2011 21:13

Snällt av er att Elliot fick komma på bjudning trots hans förflutna som pyroman. Tänk att ni har en precis likadan ankpool som jag har! Puss på er, brudar!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Christina

Christina

8 maj 2011 23:03

Hoppas du kommer må riktigt bra snart! Snygg grill och härlig badbalja!

http://socialahundar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

8 maj 2011 23:15

Grattis Stella, du ska se att livet blir precis lika roligt nu som förut (minst)! jag vet minsann... ;)
Jag minns till exempel ungefär HUR, men inte längre riktigt VARFÖR. :)

Äta maskrosor - det har jag aldrig provat! Dom börjar blomma hos mig nu, så kanske jag ska prova. I morgon. :)

http://www.belof.se/Kasper-index.htm

 
Smilla & Bengta

Smilla & Bengta

9 maj 2011 11:20

Härligt med lite nytt från Sjömarken och där ser ni ut att njuta gott av livet. Här bloggas det inte alls så nu hänvisar vi till hemsidan istället matte har liksom tröttnat. Sån kul badbalja ska jag också få.

http://www.lagottobella.com

 
Wille

Wille

9 maj 2011 15:33

Är det riktigt mycket godis på en klickerkurs ??? Ja bara så jag vet opm jag ska försöka få matte att ta med mig till en sådan. För hittills verkar ju klicker kul, men jag minns ju första gången, då var jag rädd för det höga ljudet, så då ordnade matte en som klickar lite lägre. Du vet Stella med mina stora höron så fångar man ju in ljuden väldigt skarpt.
Ser att ni har det bara bra tjejer, det är skönt att veta. Det ska man ju ha.
Men att ni vågade bjuda in Elliot, det var modigt.
Att grilla tillsammans sådär låter underbart, vad synd att inte jag bor närmare er då kunde ju husse och jag vara grillmästare här hos oss, för det är vi bra på !
Har ni vägarna uppåt någonting i sommar så hör av er !

http://willebus.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

9 maj 2011 18:05

Skönt att livet börjar leka igen. Snart får ni väl ut och springa i dikena. Grillen såg cool ut, men säkert inget för Elliot... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

11 maj 2011 15:34

Jaa vad skönt att slippa skendräktigheten...vi saknar inte våran iaf;)
Jasså ni äter maskrosor ni?! Det kanske vi ska prova då....men vi skulle nog hellre ha smakat det ni grillade för det såg såå gott ut:)
våran matte tackar för grattis:)
Nu ska vi genast kika in i handväskbrännarns blogg
och se vad som hände där:)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Beatrice Pettersson

Beatrice Pettersson

11 maj 2011 19:49

Vilka fina tjejer! Gillar bloggen skarpt!

http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

 
Edith

Edith

14 maj 2011 15:50

Vad härligt med ett vårbad! Colliekramar

http://www.parisercollie.blogg.se

 
Tessan

Tessan

17 maj 2011 13:42

Fniss....hoppas inga handväskor eller annat blev uppbrännt med den "galningen" på besök;)tur att han är så förbaskat söt! Härligt stella att du nu mår bra.
Maskrosor käkas inte här men däremot rullas i mask....:)
Kramis!

http://minahundarochjag.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards