BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 16 december 2011

Hundvakteri och översvämning...

Av Lotta - 16 december 2011 21:41

När familjen skulle på Åkes begravning skulle jag, Dorran och Flisa vara hemma med hundvakt, jag bestämde snabbt att jag ville ha Mia o Kulan som hundvakt och det är ju så att om jag bestämmer något så är det bestämt!

Mia o Kulan dök upp, allt kunde ha varit frid o fröjd om inte.......


 

Dom tog med sig Elliot!!! Man kan ju undra vem som passar vem??


 

Ni ser, Flisa jublade av glädje, eller inte.....

 

 

Doris var jätte road, eller inte....



   

JIPPIE!!! Eller inte.....


 

Han snodde min boll....


 

Ta mig härifrån... Eller ta honom härifrån!!


 

Kulan, gör något, NU!!!!!


 

Menar ni att han ska ligga här?? I min soffa??? Kan det bli värre???


 

Jaha, det kunde det, han använder MIG som huvudkudde!!


 

MATTE KOM HEM!!!


Skämt åsido, på nått sätt gillar jag honom... Han är kul att springa i kapp med ute och jag har kommit på att när jag tjurar så får jag massor med uppmärksamhet :-) Nu är det ju så att Elliot är världens lyckligaste hund så han bryr sig inte om att jag är lite kylig mot honom.


Jag har ju varit med om värre saker det senaste faktiskt, när matte kom ner i källaren härom kvällen så tjöt hon till, jag skyndade dit för att kolla läget och se på f-n, ÄNTLIGEN hade jag fått en inomhus pool!!




 





   



   


Ja ni ser ju, härligt skitigt vatten, men inte fick jag bada inte, SKITMATTE, hon ringde efter brandkåren så de tömde bort vattnet och nu har vi hemska fläktar i hela källaren, aldrig får man ha något skoj....


Så har vi haft det, nu ska vi kolla hur ni haft det!!


Ha det bäst!!

 
 
Rudi

Rudi

16 december 2011 22:28

Jaha ni brudar, inte en lugn stund hos er! Besök av Elliot och så översvämning i källaren. Vilket var värst? Skämt åsido så tycker vi hemskt synd om er som drabbats av källarpool. Hoppas fläktarna torkar upp bra!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

16 december 2011 22:44

Attans att ni inte fick använda poolen när ni äntligen fick en gratis. Jag har väl sällan sett så många bedrövade miner. Inte kan väl Elliot vara SÅ tråkig? Ja menar med en matte som heter Kul-an så borde han väl ha lärt sig något om hur man roar damer... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

16 december 2011 23:15

Sötisar, va roligt att se er! Även om minerna är sura, hihihi... Ja tror ni försöker luras, ni hade nog i själva verekt riktigt skoj!
Men den där översvämningen - den var ju inte så kul. Nu när ni inte ens fick bada i storpolen!!!!
Stackars er! Hoppas läbbefläktarna gör sitt jobb ordentligt!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Doris

Doris

19 december 2011 17:04

Ni är för härliga, snygga brudar! O lille söte Elliot, det är tur du är lika glad ändå trots brudarnas kyliga attityd :)
Hoppas nu källaren torkar upp och att det blir bra innan jul med det.
Önskar er alla en fin julhelg! KRAM

http://lagottodoris.bloggplatsen.se

 
Wille

Wille

19 december 2011 22:41

Näe inte tycker jag så synd om er inte, nog kan ni ha kul med Elliott, om ni orkar. Men det är inte alltid en orkar.
Vi själva hade tjejbesök här igår, och vi hade jätteskojigt ! Idag har jag gjort säsongspremiär på snörullningarna ! DET var skönt !!!! Ha en skön kväll, trots den sena timmen och en mysig tisdag ! Noispussar !

http://willebuz.blogspot.com

 
Anna med flock

Anna med flock

21 december 2011 13:33

Söta är ni allihopa! Inte roligt med vatten överallt, hoppas fläktarna gör ett bra jobb! Tack för kommentaren på min blogg, det är segt att Tim inte vill bli helt bra.

Önskar er en riktigt fin jul!

http://timsevimse.wordpress.com

 
maja o zoro

maja o zoro

22 december 2011 21:38

fina hundar du har :)

hoppas ni får en God Jul :)

http://www.majazoro.blogg.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

24 december 2011 08:46

Hm då kunde ni ju fixat julbadet själva ju=)))
Ha en riktigt God Julafton nu tjejer=)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Totti

Totti

27 december 2011 03:48

Kära nån, den ena katastrofen efter den andra...Härligt att få se lite nytagna bilder av dig i alla fall! Alltid lika söt, trots vedermödor.
Puss från Totti

http://www.tottskrutten.bloggagratis.se

 
Älsa o Ästher

Älsa o Ästher

31 december 2011 15:12

Gott Nytt ÅR önskar vi er!!

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards