BlondinStella & TuffaDoris

Direktlänk till inlägg 1 september 2012

Tillbaka i vardagen

Av Lotta - 1 september 2012 15:45

Jaha, då är det slut på sommar och ledighet och vi har jobbat ett par veckor.

Personligen så tycker jag det är rätt skönt när allt går enligt rutin, då blir det lite roligare när man gör något extra :-)


 

Vi har varit och hälsat på världens bäste brorsa, Rocky! Han har lite ont i sitt ben och vi hoppas att han snart är helt återställd!


 

Vi har varit på Bråt, hittade ett härligt dik, både dy och rost var det i vattnet, fatta va gott jag luktade!!


 

Här hemma har jag fullt upp med att ha koll på ägorna, viktigt arbete som vissa andra struntar i.....


 

...... Ja ni ser, hon bara gottar sig den där Dorran....



 

Matte var på utställning och kollade in andra Lagottos, detta är Della, släkting till Doris.


 

Även jag kan koppla av!!


Vi slutar med en film, vi busade lite på Bråt, jag anser att jag äger alla goa diken, Doris är inte helt överens med mig



Roligt hade vi!!


Ha det bäst nu vännerna!!
 

 
 
Cicci

Cicci

1 september 2012 19:19

Fin blogg :)

http://cehh.bloggplatsen.se

 
Kasper

Kasper

2 september 2012 00:16

Oh, såna fullkomligt ljuvliga dikesbilder!!! Och film. SÅ ska det se ut när man har roligt.
Det där med rost har jag aldrig provat - ska nog be matte leta upp nåt sånt till mig också! Spetsad dy - MÅSTE ju vara underbart!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

 
Linda

Linda

3 september 2012 11:40

Hej!
Jag hittade din blogg av en slump och ser att du också bor i Sjömarken. Om det är så att du är sugen på promenadsällskap någongång så får du gärna höra av dig, jag och min pudel har gärna sällskap på promenaderna.

Jag misstänker även att vi eventuellt var med på samma sökkurs på Borås BK för några år sedan, stämmer det att du var med på en endagskurs för Sven Östh?

Mvh Linda

http://www.hagahome.se

 
Ludde

Ludde

3 september 2012 22:21

Säg det dike inte du äger... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

 
Hannah & Wille

Hannah & Wille

4 september 2012 10:07

Vad fina lagotton du har! :)

http://Www.denlagotton.blogg.se

 
Älsa o BollnäsTrollet

Älsa o BollnäsTrollet

14 september 2012 12:39

Oj nu var det längesen vi kikade in hos er här på bloggen!! Men OJ vad vi njöt när vi såg filmen....vi kan absolut känna doften ända hit;)
ha en skön helg tjejer med en förhoppning om att ni hittar fler spadiken:))

http://leonland.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 15 mars 2014 14:58


Eller ja, i vår vanliga skog men det låter ju inte så spännande      Det var länge sedan vi fick leta tryffel så det var extra roligt. Matte har köpt tryffel från Gotland, hon brukar ta med 4 små bitar ut, de ligger i små filterpåsar, hon binder ...

Av Lotta - 11 februari 2014 19:01

Ja matten är hopplös, när det blir för mycket med jobb och renovering så glömmer hon bloggen :-( men vi ska väl vara glada att hon inte glömmer oss....Sen sist har Dorran varit krasslig, matten har varit krasslig, det har jobbats mycket, det har reno...

Av Lotta - 17 januari 2014 22:03

Fredagar brukar vara bra dagar, matte försöker se till att vi slutar tidigt, så var inte fallet idag! Hon jobbade och jobbade.... Till slut märkte vi att hon började bli klar, äntligen dags för hemgång, eller INTE! Hon började plocka av ett skrivbord...

Av Lotta - 12 januari 2014 21:05

...... Med nytt kök?Det är inte mycket som är roligt tycker vi fyrbenta, det skruvas, hamras, borras och framför allt väsnas mest hela tiden. Just det, glömde att det svärs något väldigt oxå... Doris trivs inte alls, blir alldeles paralyserad oc...

Av Lotta - 5 januari 2014 00:33

Ja vi har inte börjat det nya året med raketfart direkt...Grått o trist ute och renovering inne, ja ja det blir nog bra, en vacker dag är köket färdigt och snart våras det för våren :-)Vi slöar vidare så länge Ha en riktigt trevlig Tre...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards